نکات لازم برای خرید قطعات موبایل

خرید قطعات موبایل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی، استفاده از گوشی های هوشمند افزایش یافته و این دستگاه ها  به یک همراه دائمی برای بشرتبدیل شده اند. در گذشته، گوشی های همراه کاربرد چندانی نداشتند و فقط از آن ها برای تماس گرفتن و ارسال پیامک استفاده می شد. اما با پیشرفت و به روز رسانی سیستم عامل های اندروید و ios، بااستفاده ازاین وسیله کوچک و کاربردی می توان بسیاری از کارهای روزمره ازجمله بسیاری امور بانکی ازجمله پرداخت ها، انتقال پول ، خرید و فروش، آموزش مجازی و … را به راحتی انجام داد. همچنین می توان از این دستگاه ها به عنوان سرگرمی در اوقات فراغت استفاده کرد. یکی از عیب های گوشی های همراه هوشمند، آسیب پذیر بودن آن ها می باشد. به دلیل طراحی ظریف این گوشی ها، ممکن است گاهی اوقات دچار اختلال و مشکل شوند. در اینصورت لازم است تا گوشی همراه هوشمند تعمیر شود. تعمیر گوشی های همراه به این صورت است که گاهی این امر تنها با خرید قطعات موبایل انجام می شود. به همین منظور در این مقاله به بررسی مهم ترین نکات در خرید قطعات موبایل هوشمند سامسونگ می پردازیم و راه کار هایی برای خرید بهترین قطعات موبایل و همچنین قاب گوشی های باکیفیت ارائه می کنیم.

چرا نیاز به خرید قطعات موبایل داریم؟

گوشی های همراه هوشمند عموماً متشکل از دو بخش نرم افزار و سخت افزار می باشد. سیستم عامل گوشی (اندروید و ios) و رابط کاربری ازجمله مواردی هستند که شامل  بخش نرم افزاری گوشی همراه می باشند. حل مشکلات نرم افزاری عموماً راحت تر از قسمت سخت افزاری دستگاه می باشد. زیرا درصورت بروز اختلال در قسمت نرم افزاری گوشی های همراه، می توان با به روزرسانی نرم افزار و یا برنامه ریزی مجدد، مشکل ایجاد شده را به سادگی حل کرد. اما قسمت سخت تر، حل مشکلات ایجاد شده در قسمت سخت افزاری گوشی همراه می باشد. حل اختلالات موجود در قسمت سخت افزاری کاری تخصصی بوده و نیاز به افراد ماهر و متخصص در این زمینه می‎ باشد. همچنین برای این نوع تعمیرات تجهیزاتی لازم است. برای مثال، یکی از مشکلات سخت افزاری می تواند سوختن یک قطعه در دستگاه باشد که در این صورت برای حل مشکل، نیاز به خرید قطعه موبایل جدید و تعویض قطعه می باشد.

همانطور که گفته شد، برای تعمیرات سخت افزاری نیاز به افراد آشنا در این زمینه می باشد. برای همین دلیل، امروزه تعمیرکارانی برای حل مشکلات سخت افزاری وجود دارند که این افراد قطعات موبایل را خریداری می کنند و برای حل اختلالات سخت افزاری ایجاد شده در گوشی های همراه، قطعات معیوب و خراب را تعویض کرده و قطعات جدید و سالم را جایگذین می کنند.

برای خرید قطعات موبایل، لازم است تا دقت و بررسی بیشتری در این امر انجام شود و قطعاتی مناسب و با کیفیت انتخاب شود. زیرا قطعات موبایل همانند یک سیستم هماهنگ و مرتبط به هم عمل می کند و ممکن است در صورت استفاده از قطعاتی با کیفیت کمتر، پس از گذشت زمان با ایجاد اختلال در آن قطعه، سایر بخش ها و قطعات موبایل آسیب ببیند و دچار خرابی شود. در ادامه این مقاله نکاتی برای خرید قطعات موبایل باکیفیت ارائه می شود.

در خرید قطعات موبایل به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطورکه قبل تر اشاره کردیم، باید کیفیت قطعات خریداری شده برای گوشی های همراه به دقت بررسی شود. زیرا این قطعات به هم مرتبط بوده و متاثر از همدیگر می باشند و ممکن است اختلال در یک قطعه به قطعات دیگر نیز تاثیر بگذارد. بدین منظور این نکته به خصوص برای مراکز تعمیر گوشی همراه های معتبر که قطعات موبایل را به صورت عمده خریداری می کنند، حائز اهمیت است.

یکی از نکاتی که امروزه بسیار به آن توجه می شود و همه کسانی که به دنبال تعمیر گوشی همراه خود هستند اهمیت می دهند، خرید قطعات موبایل اصل می باشد. قطعات موبایل اصل به قطعاتی گفته می شود که شرکت های سازنده هر گوشی، در هنگام ساخت گوشی ها بر روی آن ها نصب می کنند. قطعات دیگری که به بازر وارد می شوند، قطعاتی هستند که شرکت های دیگر آن ها را می سازند. این قطعات با کیفیت های متفاوتی ساخته می شوند. بنابراین لازم است تا به کیفیت و شرکت سازنده قطعات موبایل توجه شود و بررسی لازم توسط خریدار قطعات انجام شود.

از نکات دیگری که باید در خرید قطعات موبایل به آن توجه کرد، قیمت قطعات می باشد. گران بودن یک محصول ممکن است بی دلیل نباشد. قیمت قطعات موبایل نیز همانند سایر موارد دیگر می تواند تعیین کننده کیفیت آن باشد. اغلب قطعاتی که دارای قیمت بیشتری هستند، کیفیت بهتری دارند و بالعکس قطعاتی که دارای قیمت کمتری هستند، از کیفیت کمتری برخوردارند.

خرید قطعات موبایل سامسونگ

خرید قطعات موبایل سامسونگ

یکی از برندهای معروف گوشی های همراه، برند سامسونگ است. این گوشی همراه امروزه طرفداران زیادی درسرتاسر جهان، به خصوص در کشور ما دارد. این برند با تولید و عرضه گوشی های همراه با انواع مختلف رده های کاربری و با کیفیت های بالا کابران متعددی از مبتدی تا حرفه ای در سراسر جهان  دارد. این برند گوشی های همراه خود را در سری های گوناگونی تولید و عرضه بازار می کند. در بین این سری ها، سری note و سری S پرچمدار و سری A، سری میان رده محسوب می شوند و سری J جز گوشی های اقتصادی این برند می باشد. از ویژگی های معروف و مهم این برند، طراحی ظریف گوشی ها درعین مقاومت بالای آن ها می باشد. گاهی باوجود مقاومت بالای این گوشی ها، ممکن است به دلیل نگهداری نامناسب، افتادن، شرایط محیطی نامطلوب و … این گوشی ها دچار آسیب شوند. به دلیل مقاومت بالای این برند، امکان دارد آسیب وارد شده به گوشی های سامسونگ سطحی باشد. اما گاهی ممکن است اختلال ایجاد شده، کاربر را ملزم به تعمیر و تعویض قطعه کند. تعمیر گوشی سامسونگ راحت بوده و به راحتی با خرید قطعات گوشی سامسونگ و جایگزینی قطعه سالم با قطعه معیوب انجام می شود. از مزیت های این برند، فراوانی آن در بازار است. به سبب این مزیت، تعمیرکاران گوشی همراه می توانند قطعات موبایل سامسونگ را به راحتی همانند قطعات موبایل هواوی در انواع کیفیت ها خریداری کنند. همانطوری که قبل تر اشاره شد در خرید قطعات، توجه به کیفیت آن امری مهم و ضروری است چرا که قطعه بی کیفیت، سبب آسیب به بخش های دیگر می شود و یا در مدت کوتاهی دوباره از کار می افتد و خریدار را ملزم به خرید مجدد آن قطعه می کند. پس همواره در خرید قطعات موبایل سامسونگ ، کیفیت بالای قطعات را در نظر داشته باشید.

خرید قاب گوشی چه اهمیتی دارد؟

خرید قاب گوشی چه اهمیتی دارد؟

در بخش های قبلی به نکات لازم در خرید قطعات گوشی های همراه اشاره شد. اکنون به معرفی و بررسی یکی از مهم ترین لوازم جانبی های گوشی همراه، یعنی قاب گوشی می پردازیم. قاب گوشی از کاربردی ترین لوازم جانبی گوشی های همراه محسوب می شود که نقش مهمی در حفظ امنیت بخش سخت افزاری گوشی ها دارد و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری می کند. به سبب همین امر، کاربر را از تعمیر و تعویض قطعات گوشی بی نیاز می کند. امروزه در بازار انواع گوناگون قاب های گوشی برای همه رده های سنی کاربران وجود دارد.

همانطور که گفته شد، قاب گوشی در حفظ سلامت گوشی ها مهم است. این وسیله یک لایه محافظ در اطراف بدنه گوشی همراه ایجاد می کند که از وارد شدن آسیب های فیزیکی به بدنه و آسیب به قطعات و ایجاد اختلال در گوشی جلوگیری می کند. به این سبب می توان امنیت گوشی همراه را بالابرد و طول عمر آن را افزایش داد.

قاب گوشی در انواع طرح ها با انواع کیفیت ها به بازار عرضه می شود. جنس قاب گوشی ها متفاوت بوده  در انواع مختلف  ازجمله قاب چرمی ، قاب فلزی ، قاب سیلیکونی ، قاب پلاستیکی ، قاب پارچه ای و … در بازار موجود است که هرکدام بسته به نوع مواد سازنده آن، دارای کیفیت و مقاومت متفاوتی است. در خرید قاب گوشی نکته حائز اهمیت، کیفیت و میزان مقاومت آن است. هرچه کیفیت و مقاومت قاب گوشی بالا باشد بهتر می توان از گوشی محافظت و امنیت آن را تضمین کرد.

از دیگر نکاتی که خریداران قاب گوشی به آن توجه می کنند، طرح قاب گوشی است. همانطور که گفته شد، امروزه قاب های گوشی در انواع طرح های مختلف و برحسب سلیقه مشتریان در بازار موجود است. انواع گوناگون طرح ها ازجمله قاب فانتزی ، قاب طرح دار ، قاب ورزشی ، قاب طرح فیلم های سینمایی ، قاب طرح چوب ، قاب شفاف ، قاب آینه ای و …به بازار عرضه می شوند. کاربران می توانند طرح مورد نظر خود را طبق سلیقه و علاقه خود انتخاب کنند.

بهترین قطعات موبایل را از کجا بخریم؟

یکی ازموارد دیگری که کاربران باید به آن توجه کنند محل خرید قطعات گوشی با کیفیت مناسب است. بهتر است خریداران برای خرید قطعه مورد نیاز از نمایندگی‌‌ها و یا مراکز معتبر خرید کنند تا علاوه‌ بر اطمینان از کیفیت کالای خریداری شده از ضمانت آن نیز درصورت بروز احتمالی مشکل استفاده شود. درصورت استفاده از قطعه گوشی همراه باکیفیت، قسمت های دیگر گوشی همراه آسیب نمی بیند و طول عمر گوشی افزایش می یابد. همچنین از فروشگاه های معتبر می توان قطعات با کیفیت بالا و قیمت کمتر خریداری کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402