گران ترین بازیگران مرد ایرانی | معرفی پردرآمدترین بازیگران مرد ایرانی

گران ترین بازیگران مرد ایرانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گرانترین بازیگر مرد ایران را می‌شناسید؟ دستمزد بازیگران ایرانی برعکس بازیگران خارجی چندان مشخص نیست و نمی‌توان آمار دقیقی از آنها داشت. اما با نگاهی به سینمای ایران و اسم‌های معروف روی پرده سینما به دستمزد بازیگران مرد ایرانی می‌پردازیم.

اصولا ایران مانند کشورهای دیگر نیست که بتوان از میزان درآمد افراد مطلع شد. خصوصا بازیگران نیز بسیار پیچیده تر از سایر شغل ها میزان درآمد دارند. بنابراین نمی‌توان از گرانترین بازیگر مرد ایران درآمد مشخصی به میان آورد. در ادامه توضیح مختصری نیز در این باره خواهیم داشت.

بازیگران زیادی به دلیل توانایی و حرفه‌ای بودنشان امروزه در لیست پر درآمدترین بازیگران ایران قرار گرفته‌اند. اما در این بین برخی از بازیگران مرد صرفا به دلیل فروش بالای گیشه به جهت حضورشان در فیلم، گرانترین بازیگران مرد ایرانی شناخته می‌شوند. میزان دستمزد بازیگران تا حد زیادی به میزان علاقه تماشاگر بستگی دارد. هرچه تقاضا از طرف بیننده بیشتر باشد محبوبیت بازیگران بیشتر خواهد شد و این موضوع ارتباط مستقیم با دستمزد بازیگران مرد ایرانی خواهد داشت. با مجله پلازا همراه باشید تا در این مقاله شما را با گران ترین بازیگران مرد ایرانی آشنا کنیم.

فهرست مطالب:

گران ترین بازیگران در حال حاضر مرد ایرانی

برخی از بازیگران مرد ایرانی به‌منظور بازی درخشان و توانمند خود دستمزد‌های زیادی را از تهیه‌کنندگان دریافت می‌کنند. در بیشتر موارد تهیه‌کننده فیلم و سریال ایرانی مخالفتی نداشته چون می‌داند با حضور ستاره‌های سینمای کشورمان سود چند برابری خواهد کرد. به‌طور دقیق دستمزد بازیگران مرد ایرانی مشخص نیست، اما برخی از سایت‌های ایرانی رقمی را تحت عنوان دستمزد هر بازیگر مشخص کرده‌اند. ما در این مقاله به استناد سایت‌های ایرانی مبالغ حدودی دستمزد را عنوان می‌کنیم. اگر شما هم کنجکاو هستید تا گرانترین بازیگران مرد ایرانی را بشناسید با ما همراه باشید.

1. مهران مدیری از گرانترین بازیگر مرد ایران

پردرآمد ترین هنرپیشه های مرد ایرانی / بیشترین دستمزد بازیگران مرد ایرانی

  • معروف‌ترین آثار: قلب یخی، دایره زنگی، پل چوبی

«مهران مدیری» از کارگردانان طناز کشورمان است که در انتخاب نقش‌هایش به‌عنوان بازیگر وسواس زیادی خرج می‌دهد. شاید او را به‌عنوان بازیگر در فیلم‌های سینمایی و یا سریال‌های کمی دیده باشیم، اما بدون شک می‌توان او را از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد دانست.

حضور مهران مدیری در یک فیلم سینمایی تضمین خوبی برای فروش بالای آن فیلم محسوب می‌شود. چون همه می‌دانند که این کارگردان خوش قریحه کشورمان در هر فیلمی بازی نمی‌کند و «خائن کشی» جدیدترین اثر اوست که هنوز اکران عمومی نشده است. اصولا مهران مدیری به دلیل محبوبیت خود همیشه جز لیست بیشترین دستمزد بازیگران مرد ایرانی قرار داشته است.

2. محمدرضا گلزار از گرانترین بازیگر مرد ایران

گرانترین بازیگران مرد سینمای ایران /گرانترین بازیگران مرد ایرانی

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: بوتیک، رحمان 1400، آینه بغل

«محمدرضا گلزار» سوپراستار سینمای کشورمان یکی از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد شناخته می‌شود. هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها و با بالا رفتن سن این بازیگر خوش چهره کشورمان حضورش در یک فیلم سینمایی تضمین خوبی برای فروش بسیار بالا خواهد بود. تهیه‌کنندگان فیلم‌های تجاری برای بازی او در فیلم‌هایشان با رقم قراردادش مخالفتی نمی‌کنند. چون می‌دانند حضور محمدرضا گلزار سود بسیار خوبی برایشان به ارمغان می‌آورد.

جالب است بدانید که محمدرضا گلزار در فیلم سینمایی «دموکراسی در روز روشن» به کارگردانی علی عطشانی برای بازی 3 روزه خود مبلغ 90 میلیون تومان دستمزد گرفت. عده زیادی او را جزء اولین بازیگران مرد گران در ایران می‌دانند که 200 میلیون تومان برای یک فیلم در سال 89 دستمزد دریافت کرد.

3. رضا عطاران از گرانترین بازیگر مرد ایران

پردرآمدترین بازیگر مرد ایران / گرانترین بازیگر مرد ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: هزارپا، نهنگ عنبر، من سالوادور نیستم

«رضا عطاران» از لیست گرانترین بازیگر مرد ایران است که حضورش در یک فیلم سینمایی باعث فروش صددرصدی بالای آن فیلم خواهد شد. او در دهه 80 به ساختن سریال در تلویزیون مشغول بود و سریال‌های مناسبتی پرمخاطبی را از خود به یادگار گذاشت، اما به‌دلیل مشکلاتی که با تلویزیون پیدا کرد به سراغ بازیگری در سینما رفت.

از آن پس رضا عطاران را در فیلم‌ های کمدی سینمایی دیدیم که برخی از آن‌ها عنوان پرفروش ترین فیلم سینمایی سال را از آن خود کرده‌اند و رضا عطاران توانست یکی از پر درآمدترین بازیگران ایران شناخته شود. جالب است بدانید که او برای فیلم سینمایی پرمخاطب هزارپا 300 میلیون تومان دستمزد به همراه 10 درصد از مالکیت فیلم را دریافت کرد. اخیرا نیز رضا عطاران را در فیلم های زیادی می‌بینیم که توانسته اند گیشه را راضی نگه‌ دارند. «فیلم انفرادی» عطاران با بیش از 80 میلیارد تومان فروش پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و او را باری دیگر در ردیف پردرآمد ترین هنرپیشه های مرد ایرانی قرار داد.

4. شهاب حسینی از گرانترین بازیگر مرد ایران

حقوق بازیگران مرد ایرانی / گران ترین بازیگران سینمای ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: درباره الی، جدایی نادر از سیمین، نبات

«شهاب حسینی» بازیگر محبوب سینمای کشورمان است که توانست جایزه باارزش بهترین بازیگر را از جشنواره کن دریافت کند. او با سریال خاطره‌انگیز «پلیس جوان» به کارگردانی سیروس مقدم شناخته شد و خیلی زود به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. عده زیادی این بازیگر محبوب و با استعداد کشورمان را از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد می‌دانند.

شاید حضور شهاب حسینی در یک فیلم تضمین صددرصدی برای فروش بالایش نباشد، اما نمی‌توان تاثیر او را در کیفیت بالای یک فیلم نادیده گرفت. شهاب حسینی را باید جزء 3 بازیگر از گرانترین بازیگران مرد ایرانی معرفی کرد.

5. بهرام رادان از گرانترین بازیگر مرد ایران

 پردرآمد ترین هنرپیشه های مرد ایرانی /گران ترین بازیگران مرد ایرانی

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: شور عشق، سنتوری، شمعی در باد

«بهرام رادان» از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد در ایران به‌شمار می‌آید. او در ابتدا با فیلم‌های تجاری شروع به کار کرد. اما خیلی زود توانست استعداد و توانایی بالایش در بازیگری را به کارگردانان مشهوری همچون داریوش مهرجویی، بهروز افخمی، رخشان بنی‌اعتماد و مسعود کیمیایی نشان بدهد.

او به واسطه استعدادش توانست برنده 2 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شود و مورد تحسین منتقدین قرار بگیرد. بهرام رادان امروزه با گزیده‌کاری سعی دارد تا در فیلم‌های سینمایی تاثیرگذاری حضور پیدا کند. شاید همچون گذشته او را در فیلم‌های تجاری نبینیم، اما حضور او در یک فیلم سینمایی تاثیر به‌سزایی در فروش خواهد داشت. او اخیرا در چندین فیلم و سریال شروع به کار کرده است و دوباره تبدیل به تیتر اول اخبار بازیگران شده است، این روزها کم‌تر کسی است که با سریال جیران و فیلم گربه سیاه برخورد نکرده و نقش آفرینی بهرام رادان را ندیده باشد، گویی تمام این اتفاقات دست به دست هم داده اند تا آقای رادان در لیست بیشترین دستمزد بازیگران مرد ایرانی نیز جای داشته باشد.

6. امین حیایی

دستمزد گران ترین بازیگران مرد ایرانی / بازیگران مرد گران در ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: مهمان مامان، کما، شعله ور

نام «امین حیایی» از بازیگران مشهور دهه 80 در لیست گرانترین بازیگر مرد ایران قرار دارد. او در آن سال‌ها بسیار پرکار بود و از بازیگران اصلی اکثر فیلم‌های تجاری و پرفروش گیشه به‌شمار می‌آمد. تهیه‌کنندگان فیلم‌های تجاری سلیقه مخاطبشان را به‌خوبی می‌شناختند. به‌همین دلیل از امین حیایی ستاره پولساز کشورمان با هر میزان دستمزدی که می‌خواست برای بازی در فیلم‌هایشان دعوت می‌کردند.

عده زیادی معتقدند امین حیایی در دهه 80 کشورمان عنوان گرانترین بازیگر مرد ایران با بیشترین دستمزد را از آن خود کرده بود. امروزه هم او به‌عنوان یکی از گران ترین بازیگران مرد ایرانی شناخته می‌شود. شاید دیگر همچون قبل بازیگر اصلی فیلم‌های سینمایی گیشه نباشد، اما حضور او در یک فیلم تضمین خوبی برای فروش بالایش خواهد بود. علاوه بر فیلم‌ها، سریال ساخت ایران او نیز عجیب خوش می‌درخشد.

7. حامد بهداد

حقوق بازیگران مرد ایرانی / گران قیمت ترین بازیگر ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: بوتیک، سعادت آباد، نارنجی پوش

«حامد بهداد» گرانترین بازیگر مرد ایران با حضورش در فیلم‌های سینمایی ایران انقلابی جدید ایجاد کرد. او اکثرا نقش‌های اعتراضی بازی می‌کرد و خیلی زود توانست دل مخاطبینش را به دست آورد. اوج بازیگری او در دهه 90 بود که موفق شد با کارگردانان بزرگی کار کند. او هیچگاه به بازی در فیلم‌های تجاری تن نداد و با استعداد درخشانی که داشت توانست در اکثر مواقع انتخاب اول کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما باشد. او امروزه یکی از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد شناخته می‌شود که به بازی در سریال‌های نمایش خانگی روی آورده است.

8. نوید محمدزاده

دستمزد گران ترین بازیگران مرد ایرانی / گران ترین بازیگران مرد ایرانی

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: ابد و یک روز، عصبانی نیستم، سرخپوست

«نوید محمدزاده» بازیگر تازه‌کار کشورمان با استعداد درخشان خود توانست خیلی زود به یکی از بهترین بازیگران مرد ایرانی تبدیل شود. این محبوبیت و معروفیت او باعث شد تا نامش در لیست گرانترین بازیگر مرد ایران قرار بگیرد. نوید محمدزاده در سال 1392 با بازی در فیلم «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان به سینمای ایران معرفی شد.

بازی درخشان او در این فیلم به دل مخاطبین و منتقدین زیادی نشست. پس از آن حضور او در فیلم‌های سینمایی موفقی همچون «ابد و یک روز»، «لانتوری» و «بدون تاریخ بدون امضا» روز به روز بر محبوبیتش افزود تاجایی‌که امروزه او را یکی از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد می‌دانند.

9. فرهاد اصلانی

بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد / پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: زندگی خصوصی، خرس، دختر

فرهاد اصلانی از جمله بهترین بازیگران کشورمان است که توانسته در حوزه ها و ژانرهای مختلف ایفای نقش داشته باشد. این بازیگر به شدت در نقش خود فرو رفته و احساسات را به افراد منتقل می‌کند. بازیگری او بیشتر در زمینه های جدی و منفی معروف است اما فرهاد اصلانی با بازی در سریال هیولا استعداد طنز خود را نیز به خوبی نشان داد. پس تعجبی ندارد که بگوییم این بازیگر از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد محسوب می‌شود.

حضور فرهاد اصلانی در پوستر یک فیلم می‌تواند نشانگر این باشد که آن اثر قوی است. البته لزوما نباید این اتفاق صحت داشته باشد اما بالاخره تمام این دلایل باعث می‌شود که آقای اصلانی جز بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد باشد.

10. پارسا پیروزفر

گرانترین بازیگر مرد ایرانی کیست / پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: مهمان مامان، این جا بدون من و مست عشق

پارسا پیروزفر که امروز عکس و سریال‌‌های او را بیش از همیشه به چشم می‌بینیم، معروف ترین و گرانترین بازیگر مرد ایران محسوب می‌شود.

پارسا پیروزفر از ابتدا تاکنون هیچ عجله و حرصی برای معروف و دیده شدن نداشت. همیشه آرام و گزیده انتخاب کرد و بهترین ایفای نقش خود را داشت. اگر دیگر بازیگران با با فیلم‌های سینمایی جلو می‌رفتند معروف ترین آثار این بازیگر سفر سبز، در چشم باد و در قلب من بود. امروز که شاهد سریال یاغی هستیم نیز پارسا پیروزفر همان اندازه محبوبیت دارد و بدیعی است که در جواب گرانترین بازیگر مرد ایرانی کیست، بگوییم قطعا پارسا پیروزفر یکی از این بازیگران است. او باری دیگر با حضور در «سریال یاغی» توانست استعداد و محبوبیت خود را نشان دهد.

11. جواد عزتی

گرانترین بازیگر مرد ایران ۱۴۰۰ / بیشترین دستمزد بازیگران مرد ایرانی

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: شنای پروانه، ماجرای نیم روز، اکسیدان

وقتی اسم جواد عزتی می‌آید، فروش موفق او در گیشه ها و پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران بودن را به خاطر می‌آوریم. حال بازیگری که تا این حد پول‌ساز است نباید در لیست گرانترین بازیگر مرد ایران قرار گیرد؟ بی شک جواب این سوال بله است.

سریال زخم کاری و کاراکتر مالک در این سریال هرگز فراموش نمی‌شود. جواد عزتی پس از بازی در سریال دردسرهای عزیزم و دیده شدن توانست توانایی خود برای بازی در هر ژانری را به همه ثابت کند و تبدیل به مرد هزارچهره ایران شود. این گرانترین بازیگر مرد ایران ۱۴۰۰ تاکنون سه بار نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است.

12. پژمان جمشیدی

بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد / گرانترین بازیگران مرد سینمای ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: جهان با من برقص، تگزاس، خوب بد جلف
همچنین بخوانید :

که فکرش را می‌کرد یک فوتبالیست که نتوانست در زمان خود ستاره شود، روزی در بازیگری بدرخشد؟ البته این نشان دهنده عدم استعداد فوتبالی آقای جمشیدی نبود اما گاه شانس با انسان‌ها یار نیست و گاهی نیز کاملا هست. پژمان جمشیدی به یک باره با سریال پژمان دیده شد. این دیده شدن آن‌قدر افتاد که کم کم عکس او را سر در سینماها دیدیم و حال این بازیگر یکی از بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد است که حضور او در هر فیلمی آن اثر را پول‌ساز خواهد کرد. پژمان جمشیدی در سال 1401 هم رکورد زد و با «فیلم بخارست» درخشید.

13. هادی حجازی فر

بیشترین دستمزد بازیگران مرد ایرانی

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری و موقعیت مهدی

نفر بعدی که او را در لیست گرانترین بازیگر مرد سینمای ایران قرار می‌دهیم، هادی حجازی فر است. اگرچه میزان حقوق بازیگران مرد ایرانی چندان مشخص نیست اما یقینا آقای حجازی فر جز پردرآمدترین‌هاست زیرا پروژه‌های موفق او طی سال‌های اخیر بسیار زیاد هستند. اکثر فیلم‌های معروف این بازیگر به دفاع مقدس، امنیت و مسائل میهن پرستانه مربوط است که موضوعات پربیننده‌ای هستند و سند بعدی چهره شدن و پردرآمد بودن این بازیگر می‌تواند باشد.

14. امیر جدیدی

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: من، قاتل اهلی، عرق سرد، تنگه ابوقریب و قهرمان

به نظر شما درآمد بازیگران ایرانی مرد امیر جدیدی چقدر می‌تواند باشد؟ قطعا نمی‌توان مبلغ مشخصی گفت اما این هنرمند از چهره‌های هنری معروف سال‌های اخیر سینمای ایران است. به طوری که بازیگری او را بسیار تحسین می‌کنند و حتی برنده سیمرغ بلورین نیز شده است. نقش آفرینی بی‌نقص این بازیگر در فیلم «قهرمان» می‌تواند دلیل خوبی برای قرار گرفتن نام امیر جدیدی در اوایل لیست دستمزد گران ترین بازیگران مرد ایرانی باشد.

15. علی شادمان

گرانترین بازیگران مرد سینمای ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: سرزمین مادری، کیمیا، و مردن در آب مطهر

علی شادمان جز گرانترین بازیگر مرد ایرانی ۱۴۰۱ بود زیرا سریالی همچون «یاغی» را در این سال بازی کرد و عکس‌های او به سرعت در فضای مجازی ترند شدند. رفته‌رفته جاوید در یاغی تبدیل به یک نماد در دنیای مجازی شد و هم‌اکنون این بازیگر طرفداران زیادی دارد. علاوه بر آن آقای شادمان بارها استعداد خود را زمینه بازیگری ثابت کرده و چندی پیش نیز شایعه‌ای درباره دستمزد بالای بازیگران اصلی سریال یاغی شد. پس نام این هنرمند جوان نیز در لیست قرار می‌گیرد.

گرانترین بازیگران پیشکسوت مرد ایران

جا دارد در این مقاله از بازیگران قدیمی که در زمان خود ستاره بودند و اکنون نیز شهرت فراوانی دارند اما کم کار شده‌اند، اشاره کنیم.

1. فرامرز قریبیان از گرانترین بازیگر مرد ایران

گران ترین بازیگران مرد ایرانی / گرانترین بازیگران مرد سینمای ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: پایگاه جهنمی، سناتور، گمشده

«فرامرز قریبیان» یکی از گران ترین بازیگران مرد ایرانی محسوب می‌شود. او از گذشته تاکنون بازیگر محبوب تهیه‌کنندگان ایرانی بود. همچنین به دلیل توانایی زیادش در بازیگری و حرفه‌ای بودنش از بازیگران مرد گران در ایران به‌شمار می‌آمد. مثلا در گذشته که کل هزینه یک فیلم 4 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شد، دستمزد آقای قریبیان 1 میلیون تومان بود. فرامرز قریبیان از بازیگران مشهور و محبوب دهه 60 ایران بود که نقش‌های اصلی زیادی را در آن سال‌ها بازی کرد. البته این که این بازیگر در سال‌های اخیر کم کار تر شده دلیل نمی‌شود که او  را بازیگران مرد ایرانی با بالاترین دستمزد قرار ندهیم، زیرا آقای قریبیان پیشینه بالایی در بازیگری دارند و هنوز هم در هر فیلمی به ایفای نقش بپردازند خواهند درخشید.

2. اکبر عبدی از گرانترین بازیگر مرد ایران

پردرآمد ترین هنرپیشه های مرد ایرانی

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: تحفه هند، آدم برفی، اخراجی‌ها

«اکبر عبدی» یکی دیگر از بازیگران مرد گران قیمت ایرانی بود. این بازیگر محبوب کشورمان با بازی در نقش‌های متنوع از گذشته تاکنون یکی از پر درآمدترین بازیگران ایران شناخته می‌شود. او در دهه 60 معتقد بود «وقتی تهیه‌کننده پولدار است باید حقم را بگیرم». به‌همین منظور توسط وزارت ارشاد مدتی را به دلیل دریافت دستمزد بالا ممنوع‌الکار شد. هنوز هم حضور اکبر عبدی در فیلم یا سریال ایرانی تضمین خوبی برای فروش بالای آن به‌شمار می‌آید. درواقع اکبر عبدی را یکی از بازیگران موفق در فیلم‌های تجاری می‌دانند. به‌همین دلیل تهیه‌کنندگان با دستمزد بالای او موافقت می‌کنند. البته با بالا رفتن روند طبیعی سن بدیعی است که از پیشکسوتان کم‌تر درخواست کار می‌شود اما آقای عبدی بی شک از ستارگان طنز ایرانی بوده اند.

3. زنده یاد خسرو شکیبایی

دستمزد گران ترین بازیگران مرد ایرانی / گران ترین بازیگران مرد ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: هامون، سالاد فصل، اتوبوس شب

«مرحوم خسرو شکیبایی» از بازیگران محبوب در دهه 70 ایران به‌شمار می‌آمد. حضور او در یک فیلم یا سریال نشان‌دهنده موفق بودن آن فیلم بود. بدون شک او را باید یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بازیگران صنعت سینمای کشورمان بدانیم. خسرو شکیبایی با بازی در نقش «حمید هامون» یکی از ماندگارترین نقش‌های تاریخ سینمای ایران را از خود به یادگار گذاشت. او در آن سال‌ها جزء 3 بازیگر از گران ترین بازیگران مرد ایرانی شناخته می‌شد به این معنی که بالاترین دستمزد بازیگران ایرانی را در زمان خود داشت اما متاسفانه ایشان از بین ما رفتند.

4. ابوالفضل پورعرب از گرانترین بازیگر مرد ایران

دستمزد گران ترین بازیگران مرد ایرانی / پر درآمدترین بازیگران ایران

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: غریبانه، دست‌های آلوده، عروس
همچنین بخوانید :

«ابوالفضل پورعرب» یکی از پردرآمدترین بازیگران ایرانی مرد در دهه 70 محسوب می‌شد. او با بازی در فیلم سینمایی «عروس» به شهرت رسید. استعداد درخشان ابوالفضل پورعرب او را به ستاره‌ای بی بدیل در سینمای کشورمان تبدیل کرد. به‌همین دلیل او برای بازی در فیلم‌های سینمایی دستمزد بالایی می‌گرفت بالاترین دستمزد بازیگران ایرانی را دارا بود. در آن سال‌ها که میانگین دستمزد بازیگران 2 میلیون تومان بود ابوالفضل پورعرب برای اکثر فیلم‌هایش حدود 8 میلیون تومان دستمزد می‌گرفت. البته رویارویی این بازیگر محبوب با برخی چالش ها در زندگی اش و مبتلا شدن به بیماری سخت کمی او را از کار کردن در عرصه سینما و تلوزیون باز داشت.

5. علی نصیریان

بیشترین دستمزد بازیگران مرد ایرانی

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: آقای هالو، شیر سنگی، سال‌های خاکستر و مسخره باز

علی نصیریان از گرانترین بازیگران مرد ایرانی محسوب می‌شود که از سال 1329 تاکنون به فعالیت بازیگری می‌پردازد و در سینمای پیش از سال 1357 نیز حضور داشت. این بازیگر چه در سینما و چه در تلوزیون چنان تاثیرگذار عمل کرده که نام او برای همیشه در بین ستارگان ایرانی ثبت شده است. آقای نصیریان در سن 88 سالگی برای بازی در فیلم «هفت بهار نارنج» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و مسن ترین برنده جایزه سیمرغ لقب گرفت. بدیعی است که باید او را در بین گرانترین بازیگران مرد سینمای ایران قرار دهیم.

6. پرویز پرستویی

درآمد بازیگران ایرانی مرد

  • معروف‌ترین فیلم‌ها: لیلی با من است، آژانس شیشه‌ای، به نام پدر و بادیگارد

در جواب اینکه گران ترین بازیگر مرد ایرانی کیست؟ باید با اطمینان بگوییم که یکی از آنها آقای پرستویی هستند. این بازیگر که کار خود را از سال 1348 شروع کرد و با فیلم «دیار عاشقان» وارد سینمای ایران شد، خیلی زود جز لیست ستارگان ایران قرار گرفت. آقای پرستویی گزیده کار می‌کند و هر فیلمنامه‌ ای را قبول نمی‌کند. او در چند فیلم جنجال برانگیز همچون «مارمولک» و «کتاب قانون» ایفای نقش داشته و پتانسیل بالایی در انتقال حس به مخاطبان دارد. با این همه کمال بعید نیست که نام او را در لیست پردرآمدترین بازیگر مرد ایران ببینیم.

سوالات متداول

1. دستمزد بازیگران مرد ایرانی چقد است؟

تعداد بازیگران مرد گران در ایران زیاد است. اکثر آن‌ها بالای 500 میلیون تومان یا حتی میلیاردی دستمزد دریافت می‌کنند.

2. پردرآمدترین بازیگر مرد ایران چه کسی است؟

محمدرضا گلزار، رضا عطاران، مهران مدیری، فرامرز قریبیان، امین حیایی، اکبر عبدی، بهرام رادان، نوید محمدزاده و شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، جواد عزتی

کلام آخر

امروزه بازیگری یکی از حرفه‌های مورد علاقه جوانان زیادی است. درآمد بالای این حرفه باعث شده تا نام برخی از بازیگران سینمای کشورمان در لیست گرانترین بازیگران مرد ایرانی قرار بگیرد. اما باید توجه کنید که برای رسیدن به این نقطه استعداد و توانایی بالا نقش مهمی را ایفا می‌کند. ما در این مقاله گران ترین بازیگران مرد ایرانی را معرفی کردیم و دستمزد حدودی آن‌ها را یادآور شدیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
سعید جعفرزاده
.
17 آبان 1402، 09:07
پاسخ
0
2
فقط صابر ابر
avatar
سعید جعفرزاده
.
17 آبان 1402، 09:04
پاسخ
1
2
صابر ابر بهترین بازیگره که اسمشو نگفتی حتی از ممدرضا گلزار لوس هم بهتره
avatar
هومن کاویانپور
.
15 مهر 1402، 06:18
پاسخ
2
1
اکثر بازیگرانی که در این لیست بهشون اشاره شد نه کیفیت ضعیفی داخل یه برنامه به وجود می آورند بلکه آدم پشیمان میکنند از دیدن یه سریال یا یک فیلم سینمایی خوب.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402