نگاهی به گیمپلی بازی Dying Light The Beast
پیشنمایش Dying Light: The Beast از بازگشت کایل کرین، سیستم پارکور بهبودیافته، مبارزات خونین و چرخه پویای شب و روز خبر میدهد.
بازگشت کایل کرین
در بازی جدید «دایینگ لایت: هیولا» (Dying Light: The Beast)، بازیکنان بار دیگر کنترل شخصیت «کایل کرین» (Kyle Crane) را از قسمت اول به دست میگیرند. داستان این نسخه به این سوال که پس از بسته الحاقی «The Following» چه اتفاقی برای او افتاد، پاسخ خواهد داد. کایل پس از یک دهه شکنجه، به شخصیتی سرسختتر و بیرحمتر تبدیل شده، اما همچنان حس شوخطبعی و کمک به دیگران را حفظ کرده است.
پارکور در طبیعت و شهر
پارکور، به عنوان یکی از ستونهای اصلی این مجموعه، در این نسخه نیز حضور پررنگی دارد. در محیطهای جنگلی «کستور وودز» (Castor Woods)، بازیکنان میتوانند با پریدن از روی صخرهها و درختان، به شکلی خلاقانه حرکت کنند. این سیستم در شهرکی با معماری الهامگرفته از آلپ سوئیس، به اوج خود میرسد و برای بقا و یافتن منابع، ضروری است.
مبارزات خونین و رضایتبخش
استودیوی «تکلند» (Techland) سیستم مبارزات و آسیبدیدگی (gore) را به طور کامل بازسازی کرده است. مبارزات تن به تن بسیار خشن و رضایتبخش هستند و به بازیکن اجازه میدهند تا آسیبهای بسیار دقیقی به بدن زامبیها وارد کنند. سلاحهای گرم نیز در بازی وجود دارند، اما مهمات کمیاب است تا تمرکز اصلی بر روی نبردهای نزدیک باقی بماند.
چرخه شب و روز
چرخه نمادین شب و روز نیز در این نسخه بازگشته است. در طول روز، بازیکن یک «هیولا» و شکارچی است و میتواند با انبوهی از زامبیها مقابله کند. اما با فرارسیدن شب، جای شکار و شکارچی عوض میشود. با افزایش تعداد زامبیها و ظهور هیولاهای مرگباری مانند «وُلاتایلها» (Volatiles)، بازی به یک تجربه ترس و بقای نفسگیر تبدیل میشود.
منبع: Game Rant