اعلام تمدید فصل دوم سریال «شوالیه هفت پادشاهی» (A Knight of the Seven Kingdoms) دو ماه پیش از پخش رسمی آن، سیگنالی قدرتمند از سوی مدیران ارشد HBO به بازار استریمینگ است. کیسی بلویز با رونمایی از نقشه راه سه ساله (شامل فصل اول و دوم شوالیه و فصل سوم و چهارم خاندان اژدها)، عملاً جدول پخش شبکه را تا سال ۱۴۰۷ (۲۰۲۸) با محتوای پریمیوم تضمین کرد.
از منظر تولید، «شوالیه هفت پادشاهی» یک تغییر پارادایم برای این فرنچایز محسوب میشود. برخلاف «خاندان اژدها» که بر دسیسههای سیاسی کلان و نبردهای هوایی با اژدهایان CGIمحور تمرکز دارد، داستان «دانک و اگ» یک روایت جادهای و شخصیتمحور (Character-driven) است. این تفاوت لحن نه تنها تنوع سبد محصولات HBO را افزایش میدهد، بلکه از نظر اقتصادی نیز بسیار بهصرفه است. گزارشها حاکی از آن است که مقیاس تولید این سریال کوچکتر و صمیمیتر است که ریسک مالی آن را کاهش میدهد. با این حال، حضور بازیگران تئاترال قدرتمندی چون برتی کارول (برنده جایزه تونی) در نقش بیلور بریکاسپیر و دنی وب در نقش سر آرلان پنیتری، وزن دراماتیک اثر را بالا نگه میدارد.
این سریال اقتباسی از سه رمان کوتاه مارتین به نامهای «شوالیه پرچیننشین» (The Hedge Knight)، «شمشیر قسمخورده» (The Sworn Sword) و «شوالیه مرموز» (The Mystery Knight) است. تمدید زودهنگام برای فصل دوم به احتمال زیاد به معنای چراغ سبز برای اقتباس کتاب دوم است. این ساختار آنتولوژیگونه به سازندگان اجازه میدهد هر فصل را مانند یک فیلم بلند ۶ ساعته با آغازی و پایانی مشخص طراحی کنند.
همزمانی پخش این سریال در زمستان ۱۴۰۴ با فصل سوم خاندان اژدها در تابستان ۱۴۰۵، استراتژی «پوشش دائمی» (Always-on) را تداعی میکند؛ مدلی که دیزنی پلاس با مارول و جنگ ستارگان اجرا کرد. اما تفاوت HBO در تمرکز بر کیفیت نویسندگی ایرا پارکر و نظارت مستقیم جرج آر.آر. مارتین است. مارتین که همواره علاقه خاصی به داستانهای دانک و اگ داشته، این پروژه را شخصیتر میداند.
جمعبندی تمدید پیشدستانه، قمار کمریسکی برای HBO است. اگر این سریال بتواند با بودجهای کمتر، نیمی از مخاطبان «خاندان اژدها» را جذب کند، به سودآورترین دارایی این شبکه تبدیل خواهد شد و عمر فرنچایز را برای یک دهه دیگر تضمین میکند.
منبع: جو اوترسون (Joe Otterson) - ورایتی
