تفاوت قهرمانان Ghost of Yotei و Tsushima

تیم پلازا - انتشار: 20 تیر 1404 12:42
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

بازی Ghost of Yotei نشان می‌دهد که «روح» یک ایده است. قهرمان جدید، آتسو، برخلاف جین ساکای که با شرافت خود درگیر بود، این ایده را به مسیری خشن‌تر می‌برد.

تکامل مفهوم «روح»

در بازی «شبح سوشیما» (Ghost of Tsushima)، ما شاهد تولد «روح» به عنوان یک هویت بودیم؛ هویتی که «جین ساکای» (Jin Sakai) با فدا کردن شرافت سامورایی خود برای نجات مردمش آن را پذیرفت. اما بازی جدید «شبح یوتِی» (Ghost of Yotei) که سه قرن بعد اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد که «روح» بیش از یک فرد، یک ایده و یک میراث است. قهرمان جدید این بازی، آتسو (Atsu)، این میراث را به ارث برده، اما آن را به شکلی بسیار تاریک‌تر و وحشیانه‌تر تفسیر می‌کند.

شرافت در برابر انتقام

درگیری اصلی جین ساکای، تضاد بین وظیفه و شرافت بود. او یک سامورایی بود که توسط کدهای اخلاقی محدود شده بود. اما آتسو، که توسط سازندگان یک «مزدور» توصیف شده، چنین محدودیتی ندارد. انگیزه او کاملاً شخصی است: انتقام خون خانواده‌اش. او برای یک آرمان نمی‌جنگد، بلکه برای خونخواهی می‌جنگد. این تفاوت اساسی، رویکرد او به مبارزه را نیز شکل داده است.

مهار در برابر رهاسازی

جین حتی در تاریک‌ترین لحظات خود به عنوان «روح» نیز نوعی خویشتن‌داری و نظم سامورایی را حفظ می‌کرد. اما مبارزات آتسو کاملاً عمل‌گرایانه، بی‌رحمانه و به دور از هرگونه پایبندی به سنت است. او بدون تردید و پیش‌داوری به دشمنانش حمله می‌کند. در حالی که جین از چیزی که در حال تبدیل شدن به آن بود هراس داشت، آتسو آن ترس را در آغوش گرفته و از آن به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند. او نسخه‌ای رها شده و غیرقابل کنترل از «روح» است که ثابت می‌کند استودیوی «ساکر پانچ» (Sucker Punch) قصد ندارد داستان «شبح سوشیما» را تکرار کند.

منبع: Game Rant

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست