دنیای سرگرمیهای ژاپن بار دیگر شاهد همافزایی قدرتمند میان صنعت انیمه و بازیهای ویدئویی است. درست در لحظاتی که هیجان ناشی از پخش قسمت پایانی فصل اول انیمه Gachiakuta در دسامبر ۲۰۲۵ به اوج خود رسیده بود، خبری غافلگیرکننده طرفداران این مجموعه را به وجد آورد. شرکت بازیسازی Com2uS بهتازیگی و با انتشار یک تریلر جذاب، بهطور رسمی اعلام کرد که در حال توسعه یک بازی ویدئویی بر اساس این مانگا و انیمه محبوب است. این بازی که فعلاً با نام موقت Gachiakuta: The Game شناخته میشود، قرار است تجربهای تعاملی و نفسگیر را برای دارندگان کنسولهای نسل نهم و رایانههای شخصی به ارمغان بیاورد.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی توسعهدهندگان، این اثر در ژانر نقشآفرینی اکشن بقا (Survival Action RPG) دستهبندی میشود. این انتخاب ژانر نشان میدهد که سازندگان به جای ساخت یک بازی مبارزهای ساده (که معمولاً برای انیمههای شونن رایج است)، قصد دارند دنیای بیرحم و خشن «گاچیاکوتا» را با عمق بیشتری شبیهسازی کنند. در این بازی، بازیکنان مأموریت خواهند داشت تا در مناطق آلوده به هیولا نفوذ کنند، مأموریتهای خاصی را انجام دهند و سپس سالم به مناطق امن بازگردند. این ساختار گیمپلی یادآور مکانیکهای «Extraction» یا مأموریتمحور است که با تم داستانی انیمه—که در آن شخصیتها باید در میان زبالهها و خطرات «گودال» زنده بمانند—همخوانی کامل دارد. اگرچه هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی اعلام نشده است، اما تأیید شده که پلتفرمهای مقصد شامل PlayStation 5، Xbox Series X/S و PC (از طریق استیم) خواهند بود.
این پروژه حاصل همکاری استراتژیک و مشترک میان شرکت کرهای Com2uS و غول انتشاراتی ژاپن، Kodansha است. کودانشا که ناشر اصلی مانگای گاچیاکوتا محسوب میشود، با این همکاری قصد دارد پتانسیلهای این فرنچایز را فراتر از صفحات کاغذ و قاب تلویزیون گسترش دهد. نمایندگان این دو شرکت در بیانیهای مشترک اعلام کردند: «انتظار میرود این بازی جدید امکانات جهان گاچیاکوتا را بیشازپیش گسترش دهد.» شرکت Com2uS نیز در خصوص چالش و فرصت تبدیل این اثر به یک بازی ویدئویی ابراز امیدواری کرده و گفته است: «گاچیاکوتا مجموعهای قدرتمند است که اکشن انفجاری را با پیامهای فلسفی عمیق ترکیب میکند. ما مشتاقانه منتظریم تا جذابیت آن را از طریق یک بازی که به طرفداران اجازه میدهد کاملاً در دنیای آن غرق شوند، توسعه دهیم.»
تریلر منتشر شده، اگرچه کوتاه است، اما نگاهی اجمالی به گرافیک و سبک هنری بازی دارد که سعی کرده به استایل خاص و «گرافیتیطور» مانگا و انیمه وفادار بماند. شخصیتهای کلیدی انیمه در این تریلر دیده میشوند و به نظر میرسد سیستم مبارزات بازی بر اساس استفاده از «جینکی» (Jinki)—سلاحهایی که از اشیاء دور ریختنی قدرت میگیرند—طراحی شده باشد. با توجه به اینکه استودیوی خوشنام Bones (سازنده انیمههایی مثل My Hero Academia) تولید انیمه را بر عهده داشته و استاندارد بصری بالایی را تعیین کرده است، انتظارات از کیفیت بصری بازی نیز بسیار بالاست. طرفداران امیدوارند که این اقتباس بتواند برخلاف بسیاری از بازیهای انیمهای که صرفاً جهت درآمدزایی سریع ساخته میشوند، اثری عمیق و ماندگار باشد.
ComingSoon
