چگونه ویچر ۳ بازی Phasmophobia را نجات داد

تیم پلازا - انتشار: 24 تیر 1404 17:10
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-
چگونه ویچر ۳ بازی Phasmophobia را نجات داد

سازنده بازی ترسناک Phasmophobia فاش کرد که یک مأموریت جانبی در بازی The Witcher 3، الهام‌بخش اصلی او بوده و پروژه را از لغو شدن نجات داده است.

یک پروژه در آستانه لغو

دنیل نایت (Daniel Knight)، توسعه‌دهنده مستقل بازی فوق‌العاده موفق «فاسموفوبیا» (Phasmophobia)، فاش کرده است که در مراحل اولیه توسعه، در آستانه رها کردن این پروژه قرار داشته است. به عنوان اولین تجربه او در بازی‌سازی و بدون هیچ تضمینی برای موفقیت، او تقریباً از ادامه کار ناامید شده بود.

الهام از یک منبع غیرمنتظره

درست در همین زمان، تجربه یک مأموریت جانبی در بازی «ویچر ۳» (The Witcher 3) از استودیوی «سی‌دی پراجکت رد» (CD Projekt Red)، جرقه‌ای از الهام را در ذهن او روشن کرد. این مأموریت که «شیطان کنار چاه» (Devil by the Well) نام دارد، به گفته نایت، ایده اصلی گیم‌پلی «فاسموفوبیا» را به او داد.

مأموریت «شیطان کنار چاه»

در این مأموریت، گرالت (Geralt) برای مبارزه با یک «شبح» مرموز استخدام می‌شود. اما او برای شکست دادن این موجود، ابتدا باید با استفاده از حواس ویچری خود و بررسی سرنخ‌ها، ماهیت واقعی آن شبح (که یک نون‌ریث است) را کشف کند. این عنصر تحقیقاتی و شناسایی دشمن پیش از مقابله، دقیقاً همان ایده‌ای بود که «فاسموفوبیا» را به یک بازی منحصربه‌فرد تبدیل کرد.

تولد یک ایده و موفقیت جهانی

این ایده، یعنی شناسایی انواع ارواح بر اساس شواهد، به حلقه اصلی گیم‌پلی «فاسموفوبیا» تبدیل شد و این بازی که در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) در حالت دسترسی زودهنگام منتشر شد، توانست به فروش بیش از ۲۵ میلیون نسخه دست یابد. نسخه کامل بازی با عنوان «هارور ۲.۰» (Horror 2.0) قرار است در سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) منتشر شود.

منبع: Eurogamer

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست