لیلو و استیچ و فرجام نهایی اویزان از صدر گیشه

تیم پلازا - انتشار: 4 خرداد 1404 20:39
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

گیشه سینما در آخر هفته منتهی به ۴ خرداد ۱۴۰۴ شاهد آغاز موفقیت‌آمیز دو فیلم مهم بود: بازسازی لایو اکشن «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) از دیزنی (Disney) و قسمت جدید مجموعه «ماموریت: غیرممکن» با عنوان «فرجام نهایی» (The Final Reckoning).

«لیلو و استیچ» دیزنی و فتح گیشه جهانی

فیلم «لیلو و استیچ» به کارگردانی دین فلیشر کمپ (Dean Fleischer Camp) با افتتاحیه جهانی ۳۴۱ میلیون دلاری، شامل ۱۵۷.۸ میلیون دلار از بازارهای بین‌المللی، به دومین افتتاحیه بزرگ سال ۲۰۲۵ (پس از «فیلم ماینکرفت» (A Minecraft Movie)) و سومین افتتاحیه برتر بازسازی‌های لایو اکشن دیزنی (پس از «شیر شاه» (The Lion King) و «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast)) تبدیل شد. این فیلم داستان موجودی فضایی هرج‌ومرج‌طلب را روایت می‌کند که در هاوایی (Hawaii) فرود می‌آید و توسط دختری جوان و خواهر بزرگترش به فرزندی پذیرفته می‌شود.

«ماموریت غیرممکن ۸» و چالش بودجه سنگین

«ماموریت: غیرممکن – فرجام نهایی» با بازی تام کروز (Tom Cruise) و کارگردانی کریستوفر مک‌کواری (Christopher McQuarrie) نیز شروعی قوی را تجربه کرد. این فیلم پس از اکران بین‌المللی در هفته گذشته و افتتاحیه در آمریکای شمالی (۶۳ میلیون دلار در سه روز و پیش‌بینی ۷۷ میلیون دلار تا پایان تعطیلات روز یادبود (Memorial Day) در ۵ خرداد)، فروش جهانی خود را به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رساند. با این حال، با توجه به بودجه تولید هنگفت ۴۰۰ میلیون دلاری، این فیلم جاسوسی که در آن ایتن هانت (Ethan Hunt) با یک هوش مصنوعی سرکش به نام «موجودیت» (The Entity) مقابله می‌کند، برای سودآوری مسیر طولانی در پیش دارد. کره جنوبی (Korea) با ۱۲.۷ میلیون دلار، ژاپن (Japan) با ۱۱ میلیون دلار و بریتانیا (U.K.) با ۱۰.۷ میلیون دلار از بازارهای موفق بین‌المللی فیلم بوده‌اند.

منبع: ورایتی

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست