سیدنی سوئینی، ستارهی سریال «سرخوشی» (Euphoria) که با کمدی رمانتیک «هرکسی جز تو» (Anyone But You) به ملکهی جدید گیشهی سینما تبدیل شده بود، در اولین گام جدی خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر درام معتبر، با شکستی سخت مواجه شد. فیلم «کریستی» با افتتاحیهی فاجعهبار ۱.۳ میلیون دلاری، نشان داد که مخاطبان هنوز آمادهی پذیرش چهرهی جدی او نیستند.
پس از موفقیتهای تجاری بزرگ «هرکسی جز تو» (با فروش جهانی ۲۱۹ میلیون دلار) و فیلم ترسناک «معصوم» (Immaculate) (با فروش ۲۱ میلیون دلار)، سوئینی به دنبال پروژهای بود که تواناییهای بازیگری او را به چالش بکشد. او به عنوان تهیهکننده و بازیگر نقش اصلی، درام زندگینامهای «کریستی» را انتخاب کرد. این فیلم به کارگردانی دیوید میشو (سازندهی «قلمرو حیوانات»)، داستان تکاندهندهی بوکسور کریستی مارتین و تلاش او برای رهایی از همسر آزارگرش را روایت میکند.
منتقدان، به خصوص اوئن گلیبرمن از «ورایتی»، بازی سوئینی را «دگرگونکننده» و «پرترهای دلخراش از سوءاستفاده» نامیدند. اما این تحسینهای انتقادی به فروش بلیت تبدیل نشد. اکران فیلم در بیش از ۲۰۰۰ سینما و کسب درآمد تنها ۱.۳ میلیون دلار، آن را به یکی از بدترین افتتاحیههای تاریخ معاصر تبدیل کرد.
این مسیر، یادآور چالشهایی است که ستارگان دیگری چون جنیفر لارنس نیز با آن مواجهاند. فیلم اخیر لارنس، «بمیر، عشق من»، نیز علیرغم تحسین منتقدان، در گیشه شکست خورد.
سوئینی در واکنش به این شکست، بر هدف والاتر فیلم تأکید کرد و در اینستاگرام نوشت: «ما هنر را برای تأثیرگذاری میسازیم.» او توضیح داد که هدف فیلم، آگاهیبخشی دربارهی خشونت خانگی بوده است. اگرچه این شکست تجاری برای کمپانی «بلک بِر» دردناک است، اما برای سوئینی نشاندهندهی تعهد او به نقشهای چالشبرانگیز، فراتر از موفقیتهای تجاری آسان است.
رسانه ورایتی
