ادامه سیاست بحثبرانگیز یوبیسافت
با وجود انتقادات گسترده بازیکنان از ریزتراکنشها در بازیهای پولی، یوبیسافت همچنان از این سیاست دفاع میکند و آن را راهی برای سرگرمی بیشتر میداند.
یک واقعیت در دنیای بازی
ریزنراکنشها (microtransactions) به یک بخش جداییناپذیر اما بحثبرانگیز از صنعت بازی تبدیل شدهاند، به خصوص زمانی که در بازیهای تکنفره با قیمت کامل گنجانده میشوند. شرکت «یوبیسافت» (Ubisoft) یکی از پیشگامان این سیاست است و اکنون در گزارش مالی اخیر خود، به طور رسمی از آن دفاع کرده است.
توجیه یوبیسافت
ایو گیلمو (Yves Guillemot)، مدیرعامل یوبیسافت، در این گزارش اعلام کرد که هدف از ارائه ریزتراکنشها، «سرگرمکنندهتر کردن تجربه بازیکن» است. او معتقد است که این قابلیتها به بازیکنان قدرت انتخاب برای شخصیسازی شخصیت یا سرعت بخشیدن به روند پیشرفت خود را میدهند.
سابقهای از انتقادات
این در حالی است که بسیاری از بازیکنان با این دیدگاه مخالفند. آنها معتقدند که چنین سیستمهایی، به خصوص مواردی مانند فروش بستههای افزایش تجربه (XP boosts) در بازی «اساسینز کرید: والهالا» (Assassin’s Creed Valhalla)، تعادل بازی را به هم میزنند و بازیکنان را برای پرداخت پول بیشتر تحت فشار قرار میدهند.
آیندهای بدون تغییر؟
با توجه به سودآوری بالای این سیستم، بعید است که یوبیسافت از این سیاست در بازیهای آینده خود مانند «اساسینز کرید: اسم رمز هِکسه» (Assassin’s Creed: Codename Hexe) عقبنشینی کند. با این حال، گزارش مالی این شرکت نشان میدهد که آنها در حال تشکیل یک «گروه کاری برای بررسی ریسکهای مرتبط با کسب درآمد» هستند، که نشان میدهد حداقل از خطر بیگانه کردن بازیکنان خود آگاهند.
منبع: Ubisoft Financial Report