بررسی فیلم مسیر سبز (The Green Mile) ؛ دانلود، داستان و بازیگران

دانلود فیلم The Green Mile 1999 دوبله فارسی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Green Mile اثر فرانک دارابونت، روایتگر داستان یک زندانی محکوم به مرگ با موهبتی الهی است. در این مقاله به بررسی فیلم مسیر سبز پرداخته‌ایم.

همچنین بخوانید :

فیلم The Green Mile اثری به نویسندگی و کارگردانی فرانک دارابونت (Frank Darabont) محصول سال 1999 آمریکا است. دارابونت این فیلم را با اقتباس از رمان استیون کینگ (Stephen King) به نام The Green Mile، منتشر شده در سال 1996، ساخته است. فیلم مسیر سبز در 10 دسامبر 1999 برابر با 19 آذر 1378 در ایالات متحده آمریکا اکران شد. این فیلم که با بودجه‌ای 60 میلیون دلاری ساخته شده، در گیشه بسیار موفق عمل کرد و بیش از 286 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت. منتقدین نیز با روی باز از فیلم مسیر سبز استقبال کردند و این عنوان موفق به کسب 4 نامزدی در مراسم اسکار شد.

در ویدئو زیر می‌توانید «تریلر فیلم The Green Mile با زیرنویس فارسی» را ببینید.

در این مقاله از پلازا نگاهی به فیلم سینمایی مسیر سبز داریم. در ابتدا از شما دعوت می‌کنیم همراه ما به تماشای تریلر فیلم The Green Mile بنشینید. پس از آن دانلود فیلم The Green Mile 1999 را داریم و سپس به آشنایی با بازیگران و نظرات منتقدین می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

دانلود فیلم The Green Mile 1999

برای دانلود فیلم مسیر سبز، به صورت دوبله یا زبان اصلی با زیرنویس چسبیده فارسی، می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

دانلود فیلم The Green Mile 1999 زبان اصلی

[کیفیت: 1080p | حجم: 3.58 گیگابایت] [کیفیت: 720p | حجم: 1.30 گیگابایت]

فیلم The Green Mile 1999

دانلود فیلم The Green Mile 1999 دوبله فارسی

[کیفیت: 1080p | حجم: 2.62 گیگابایت] [کیفیت: 720p | حجم: 1.47 گیگابایت]

 

داستان فیلم The Green Mile

فیلم با صحنه جستجوی تعدادی کشاورز در یک مرغزار آغاز می‌شود. پس از آن به سراغ پل اجکام، پیرمرد بازنشسته‌ای که در یک خانه سالمندان در لوئیزیانا زندگی می‌کند، می‌رویم. تماشای فیلم Top Hat روی پل بسیار تاثیر می‌گذارد و هنگامی که دوستش، الین، در این مورد از او سوال می‌پرسد، پل توضیح می‌دهد این فیلم برای او یادآور اتفاقاتی است که وی در سال 1935 شاهد آنها بوده است.

همچنین بخوانید :

پل در آن سال‌ها یک زندانبان و مسئول بند محکومین به مرگ بوده است. روزی از روزها یک زندانی جدید به نام جان کافی به این بند منتقل می‌شود. جان یک مرد سیاهپوست آمریکایی-آفریقایی درشت‌اندام است که به جرم قتل فجیع دو دختربچه سفیدپوست محکوم به مرگ با صندلی الکتریکی شده است.

جان کافی برخلاف ظاهرش، قلبی مهربان و نیرویی عجیب دارد که به زودی پل، همکارانش و دیگر زندانی‌ها با آن آشنا می‌شوند. در اینجا زندانبانان بند محکومین به مرگ با یک چالش اخلاقی روبرو می‌شوند و باید بین انجام وظیفه و پیروی از اخلاقیات یک راه را انتخاب کنند.

فیلم مسیر سبز

 

بازیگران فیلم The Green Mile

فرانک دارابونت طی 8 هفته فیلمنامه فیلم مسیر سبز را نوشت. او که در مراسم اسکار سال 1994 با تام هنکس (Tom Hanks) ملاقات کرده بود، بلافاصله وی را برای نقش پل اجکام در نظر گرفت. نقش جان کافی در ابتدا قرار بود به شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)، بازیکن بسکتبال برسد، اما با پیشنهاد بروس ویلیس (Bruce Willis)، مایکل کلارک دانکن (Michael Clarke Duncan) این نقش را گرفت. در این قسمت با بازیگران فیلم مسیر سبز آشنا می‌شویم.

تام هنکس در نقش پل اجکام

بهترین سکانس فیلم مسیر سبز

تام هنکس بازیگر و فیلمساز بنام آمریکایی متولد 9 جولای 1956 (18 تیر 1335) است. او یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین ستارگان سینما در تمام دنیا و یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا است. فیلم‌های وی بیش از 4.9 میلیارد دلار در آمریکای شمالی و بیش از 9.96 میلیارد دلار در سراسر جهان به فروش رفته و تام را به چهارمین بازیگر پولساز در آمریکای شمالی تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید :

تام هنکس بازیگری را از سال 1977 آغاز کرد و با دو فیلم کمدی به نام‌های Splash محصول سال 1984 و فیلم Big محصول سال 1988 خود را در دنیای سینما به دیگران شناساند. از دیگر فیلم های تام هنکس می‌توان به فیلم Catch Me if You Can محصول سال 2002، فیلم The Terminal محصول سال 2004، فیلم The Post محصول سال 2017 و فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood محصول سال 2019 اشاره کرد.

تام هنکس در طول سال‌ها فعالیت 6 بار نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر شد و بازی در فیلم Philadelphia محصول سال 1993 و فیلم Forrest Gump محصول سال 1994 جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. وی همچنین 7 جایزه امی ساعات پربیننده برای تهیه‌کنندگی سریال‌های مختلف از جمله سریال Band of Brothers را برده است. او یک بار نامزد جایزه تونی برای بازی در تئاتر Lucky Guy شده است. تام هنکس جوایزی افتخاری بسیاری نظیر جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا، جایزه مرکز کِنِدی، جایزه گلدن‌گلوب سیسیل بی. دمیل و همچنین نشان افتخار آزادی از رئیس‌جمهور باراک اوباما و نشان افتخار لژیون دونور را نیز کسب کرده است.

 

مایکل کلارک دانکن در نقش جان کافی

دیالوگ های ماندگار فیلم The Green Mile

مایکل کلارک دانکن بازیگر و صداپیشه آمریکایی، متولد 10 دسامبر 1957 (19 آذر 1336) در ایلینویز است. او که با نقش جان کافی در فیلم مسیر سبز شناخته می‌شود، در فیلم‌های دیگری نظیر فیلم Armageddon محصول سال 1998، فیلم Planet of the Apes محصول سال 2001 و فیلم Sin City محصول سال 2005 نیز بازی کرده است. او همچنین تجربه صداپیشگی در انیمیشن‌ها، از جمله انیمیشن Kung Fu Panda محصول سال 2008، انیمیشن Green Lantern محصول سال 2011 و انیمیشن سریالی Bones محصول سال 2011 را نیز در کارنامه خود دارد.

بازی در فیلم مسیر سبز 9 نامزدی و 3 کسب جایزه برای مایکل را به ارمغان آورد که مهمترین آنها نامزدی اسکار و گلدن‌گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود. دانکن در جولای سال 2012 دچار حمله قلبی شد و حدود 2 ماه بعد، درحالی که تنها 54 سال داشت، دار فانی را وداع گفت.

 

دیوید مورس در نقش بروتوس بروتال هاول

معرفی فیلم مسیر سبز

دیوید مورس (David Morse) بازیگر، خواننده، کارگردان و نویسنده 67 ساله آمریکایی است. او بازیگری را از سال 1980 آغاز کرد و اولین بار با نقش دکتر جک بومر موریسون در سریال پزشکی St. Elsewhere محصول سال‌های 1982 تا 1988 مورد توجه بین‌المللی قرار گرفت. پس از آن حرفه بازیگری را ادامه داد و در فیلم‌هایی چون فیلم 12 Monkeys محصول سال 1995، فیلم Disturbia محصول سال 2007 و فیلم Trouble محصول سال 2017 ظاهر شد.

بازی در سریال House، اولین نامزدی جایزه امی در سال 2006 را برای او به همراه داشت. دومین نامزدی جایزه امی نیز سال بعد با مینی سریال John Adams بار دیگر نصیب دیوید شد. دیوید مورس جزء بازیگران مطرح تئاتر محسوب می‌شود و بازی در تئاتر How I Learned to Drive جایزه دراما دسک و جایزه اوبی را برای او به ارمغان آورد.

بانی هانت در نقش جین اجکام

دانلود فیلم The Green Mile

بانی هانت (Bonnie Hunt) زاده 22 سپتامبر 1961 برابر با 31 شهریور 1340 در ایالت ایلینویز، آمریکا، است. او فعالیت خود را از سال 1984 آغاز کرد و بازیگر، کمدین، صداپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و مجری تلویزیونی قابلی است. از فیلم‌های او به عنوان بازیگر می‌توان به فیلم Rain Man محصول سال 1988، فیلم Jumanji محصول سال 1995 و فیلم Cheaper by the Dozen محصول سال 2003 اشاره کرد. وی همچنین در انیمیشن Zotopia محصول سال 2016 و مجموعه انیمیشن‌های Monster, Inc. و Cars و همچنین Toy Story نیز به عنوان صداپیشه حضور داشته است. او از سال 2008 تا 2010 مجری برنامه The Bonnie Hunt Show بود.

بانی که در مجموعه طنز Life with Bonnie به عنوان بازیگر، فیلمساز، کارگردان و تهیه‌کننده اجرایی حضور داشت توانست از طریق این برنامه جوایزی چون جایزه گلدن‌گلوب، جایزه ستلایت و جایزه امی ساعات پربیننده را در بخش بهترین بازیگر زن از آن خود کند.

نام برخی دیگر از بازیگرانی که در فیلم مسیر سبز 1999 به ایفای نقش پرداخته‌اند و نقش آنان در فیلم را در فهرست زیر مشاهده می‌کنید:

  • جیمز کرامول (James Cromwell) در نقش واردن هال مورز
  • مایکل جیتر (Michael Jeter) در نقش ادوارد دلاکرویکس
  • گراهام گرین (Graham Greene) در نقش آرلن بیترباک
  • دوگ هاتچیسون (Doug Hutchison) در نقش پرسی وتمور
  • هری دین استنتون (Harry Dean Stanton) در نقش توت-توت
  • سم راکول (Sam Rockwell) در نقش ویلیام

 

نقد و بررسی فیلم مسیر سبز

فیلم The Green Mile پس از اکران با استقبال عالی بینندگان و نظرات نسبتا خوب منتقدین روبرو شد. بینندگان به این فیلم رتبه 8.6 از 10 را در IMDb داده‌اند و براساس نظرات 134 منتقد در سایت راتن‌تومیتوز و 36 منتقد در سایت متاکریتیک فیلم مسیر سبز به ترتیب نمره 78% و 61 را از آنان دریافت کرد. فیلم جنایی مسیر سبز نامزد چهار جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای بازی مایکل کلارک دانکن)، بهترین صداگذاری و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. به غیر از اسکار، فیلم ماندگار The Green Mile در دیگر جشنواره‌ها نیز 18 نامزدی و 10 جایزه را از آن خود کرده است. در این قسمت مروری بر نظرات منتقدین در مورد فیلم The Green Mile 1999 داریم.

داستان فیلم The Green Mile

TNT RoughCut / کریستوفر براندون: 100

فیلم مسافت سبز بسیار هیجان‌انگیز و به یادماندنی است. این فیلم که به صورت جادویی تولید شده میلیون‌ها بیننده را به وجد می‌آورد و جوایز اسکار را درو خواهد کرد.

 

Chicago Sun-Times / راجر ابرت: 88

این فیلم بیش از 3 ساعت است. من از این وقت اضافی بسیار سپاسگزارم؛ زیرا به ما این امکان را می‌دهد که گذر ماه‌ها و سال‌ها در زندان را احساس کنیم. دارابونت همینطور که فیلم را کارگردانی می‌کند، داستانی با آغاز، میانه و پایان، با شخصیت‌هایی زنده، شوخ‌طبعی، خشم و ابراز احساسات را روایت می‌کند.

 

Boston Globe / جی کار: 75

فیلم مسیر سبز تقریبا خیلی طولانی است، اما این سه ساعته بودن فیلم اجازه می‌دهد جزئیاتی وارد ماجرا شوند که نه تنها به داستان زندگی می‌بخشند، بلکه گاهی اوقات ما را وادار می‌کنند متناسب با ریتم فیلم نفس بکشیم.

تریلر فیلم The Green Mile

Reader / لیزا آلسپکتور: 60

بیشتر این فیلم سه ساعته در زندان اتفاق می‌افتد، اما شخصیت‌پردازی عالی، طرح‌های گسترده و استفاده منطقی از مکان‌های بیرونی و فلاش‌بک‌ها، هرگونه حس کلاستروفوبیا (ترس از اماکن تاریک و تنگ) و کندی در فیلم را از بین می‌برد.

 

Time / ریچارد کورلیس: 50

این فیلم در مرکز خود، یک فیلم ضعیف و راکد است. رمز و راز انسانی که به خوبی در فیلم رستگاری در شاوشنک دیده می‌شود، در اینجا اغلب اوقات به اجبار به میان می‌آید.

 

Baltimore Sun / آن هورنادای: 38

فیلم مسیر سبز با ترکیبی عالی از حماقت و استکبار، به طور مداوم عناصر ملودرام خود را نمایان می‌کند، همانند به تصویر کشیدن جان کافی به عنوان مردی سیاهپوست که به یک اندازه ناخوشایند و بی‌آلایش است.

 

دیالوگ های ماندگار فیلم The Green Mile

هشدار: این قسمت حاوی اسپویل است!

فیلم مسیر سبز دیالوگ‌های ماندگار و تاثیرگذار فراوانی دارد. ما در اینجا چند نمونه از آنها را برای شما آماده کرده‌ایم.

دانلود فیلم The Green Mile 1999 دوبله فارسی

پل اجکام:

در روز قیامت، وقتی مقابل خدا می‌ایستم و او از من می‌پرسد چرا یکی از درست‌ترین معجزه‌هایش را کشتم، چه بگویم؟ که این شغل من بود؟ شغلم؟

جان کافی:

تو به خدا میگی این یک مهربانی بود که کردی. می‌دونم که نگرانی و آزار می‌بینی، می‌تونم این رو در مورد تو حس کنم، اما الان نباید کاری بکنی. من خودم می‌خوام این کار انجام بشه و به پایان برسه. من می‌خوام. من خسته‌ام رئیس. خسته از اینکه تمام راه، مثل یک گنجشک در باران، تنها بودم. از اینکه هیچوقت کسی را نداشتم که به من بگوید از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم. بیشتر از مردمی خسته‌ام که یکدیگر را آزار می‌دهند. خسته شده‌‌ام از همه دردهایی که هر روز در جهان حس می‌کنم و می‌شنوم. خیلی زیاد شده‌اند. درست مثل اینکه همیشه در سرم خرده شیشه دارم. می‌تونید بفهمید؟

پل اجکام:

بله جان، گمونم می‌تونم بفهمم.

 

جان کافی:

او آنها را به واسطه عشقشان می‌کشد، با عشقشان به یکدیگر. این اتفاقی است است که هر روزه در سراسر جهان می‌افتد.

مردم به کسی که دوستش دارند آسیب می‌زنند. این اتفاقی است که در سراسر دنیا می‌افتد.

تو نمی‌توانی آنچه را در قلب خود داری پنهان کنی.

 

کلام آخر

فیلم ماندگار The Green Mile

فیلم The Green Mile 1999 اثری دیگر از فرانک دارابونت، خالق فیلم The Shawshank Redemption است. داستان هر دو فیلم در زندان روایت می‌شود و تبحر دارابونت در امر کارگردانی و صد البته بازی عالی بازیگران، سبب شده این دو فیلم در لیست 100 فیلم برتر سایت IMDb قرار بگیرند. آیا شما هم از طرفداران آثار فرانک دارابونت هستید؟ نظر شما درمورد فیلم مسیر سبز چیست؟ به نظر شما تاثیرگذارترین دیالوگ فیلم، کدام دیالوگ است؟ شما از 10 نمره چه نمره‌ای به این اثر می‌دهید؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران8 دیدگاه
avatar
آنا شکیبا
.
19 مرداد 1402، 20:54
پاسخ
0
0
چقدر غمگین چقدر دردناک چقد گریه کردم. یک فرشته نباید اینطور میرفت
avatar
سینا
.
24 آبان 1401، 03:28
پاسخ
1
0
این فیلم از نظر من بهترین فیلم تاریخ و بهترین فیلمی که تو عمرم دیدم بود و هر بار که نگاهش میکنم محو داستان زیبا و تاثیر گذار او میشم و هر بار سر این فیلم گریم میگیره (برای سکانس های آخرش که میخوان جان کافی رو اعدام کنم) و از نظر من جان کافی یه انسان نبود بلکه یه فرشته بود که خدا نازل کرده بود من که اینطور فکر میکنم و تمام دیالوگ های فیلم تقریبا منحصر به فرد بود 👌
avatar
سینا
.
24 آبان 1401، 03:26
پاسخ
0
0
این فیلم از نظر من بهترین فیلم تاریخ و بهترین فیلمی که تو عمرم دیدم بود و هر بار که نگاهش میکنم محو داستان زیبا و تاثیر گذار او میشم و هر بار سر این فیلم گریم میگیره (برای سکانس های آخرش که میخوان جان کافی رو اعدام کنم) و از نظر من جان کافی یه انسان نبود بلکه یه فرشته بود که خدا نازل کرده بود من که اینطور فکر میکنم و تمام دیالوگ های فیلم تقریبا منحصر به فرد بود 👌
avatar
حمید
.
11 دی 1399، 09:06
پاسخ
0
3
معرفی فیلم مسیر سبز یکی از بهترین معرفی ها برای فیلم های سینمایی ست .
avatar
الهام
.
11 دی 1399، 07:29
پاسخ
0
1
معرفی فیلم مسیر سبز رو که خوندم ترغیب شدم برم دانلودش کنم و دوباره تماشا کنم این فیلم رو
نمایش 3 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402