معرفی فیلم سینمایی موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر

فیلم ایرانی موقعیت مهدی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم موقعیت مهدی، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم در جشنواره فیلم فجر، اثری از کارگردان فیلم اولی هادی حجازی فر است که بازتاب‌های بسیاری در پی داشته است. با معرفی کامل فیلم ایرانی موقعیت مهدی همراه ما باشید.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی ساخته هادی حجازی فر و محصول سال ۱۴۰۰ بوده که در ژانر درام، دفاع مقدس و جنگی تولید شده است. فیلمنامه این فیلم را خود هادی حجازی فر به همراه ابراهیم امینی نوشته و تهیه کنندگی آن را حبیب الله والی نژاد برعهده داشته است. در این فیلم که درباره مهدی باکری است، هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی فر، معصومه ربانی نیا، وحید آقاپور، و روح الله زمانی به ایفای نقش پرداخته‌اند. با معرفی فیلم سینمایی موقعیت مهدی در این مقاله از پلازا همراه ما باشید.

با تماشای تیزر فیلم ایرانی موقعیت مهدی در ویدئوی زیر، با این فیلم بیشتر آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

جوایز فیلم ایرانی موقعیت مهدی

در چهلمین جشنواره فیلم فجر که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شود، فیلم ایرانی موقعیت مهدی از ۱۴ نامزدی برنده ۵ جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد. این فیلم همچنین توانست جوایزی همچون بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، و بهترین فیلم اول را از آن خود کند.

همچنین بخوانید :

دانلود فیلم سینمایی موقعیت مهدی

این فیلم در حال حاضر تنها در جشنواره فجر به نمایش درآمده و تاریخ اکران این فیلم ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ اعلام شده، پس امکان دانلود و تماشای آن وجود ندارد.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی

داستان فیلم ایرانی موقعیت مهدی

خلاصه داستان بدین گونه است که مهدی باکری که فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده دارد و برادر کوچکترش به خواست او به منطقه آمده، حالا باید تنها به خانه بازگردد. این فیلم که در ابتدا قرار بوده یک مینی سریال پنج قسمتی باشد حالا در ۶ پرده روایت می‌شود.

بازیگران فیلم سینمایی موقعیت مهدی

در این فیلم بازیگران توانمندی به ایفای نقش پرداختند. هنرمندانی چون هادی حجازی فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی فر، معصومه ربانی نیا، وحید آقاپور و روح الله زمانی که در ادامه به معرفی این هنرمندان و آثارشان می‌پردازیم.

هادی حجازی فر در نقش مهدی باکری

تاریخ اکران فیلم موقعیت مهدی

هادی حجازی فر متولد ۳۱ خرداد در شهر خوی است. که نقش اول فیلمش را بازی کرده‌است. او فارغ التحصیل رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. حجازی فر که تاکنون در عرصه بازیگری و فیلمنامه نویسی خوش درخشیده است حالا با اولین فیلمش به عنوان کارگردان نظر کارشناسان و منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده است. آغاز بازیگری او در دوران دانشجویی و با هنرنمایی در مزرعه پدری به کارگردانی رسول ملاقلی پور شکل گرفت. از دیگر آثار او می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری، به وقت شام، آتابای، منطقه  پرواز ممنوع، بی همه چیز، دوزیست و ژن خوک اشاره کرد. گفتنی است که او در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

ژیلا شاهی در نقش صفیه مدرس

داستان فیلم ایرانی موقعیت مهدی

ژیلا شاهی متولد ۱۳۶۴ در شهر اردبیل است که در موقعیت مهدی نقش صفیه مدرس را بازی می کند. او بازیگری را از سال ۱۳۸۰ در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آغاز کرد و همچنین در سال ۸۸ در کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان شرکت کرد. سرانجام در سال ۹۰ در اولین فیلم سینمایی خود به نام روییدن در باد، به ایفای نقش پرداخت. از دیگر آثار او می‌توان به ذغال و شیطان وجود ندارد اشاره کرد. ناگفته نماند ژیلا شاهی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در قصر شیرین شد.

وحید حجازی فر در نقش حمید

وحید حجازی فر، برادر هادی حجازی فر بازیگر تئاتر است و به گفته هادی حجازی فر تست‌های زیادی برای نقش حمید گرفته شده اما در نهایت آقای خلج وحید حجازی فر را برای نقش حمید پیشنهاد داده است. حجازی فر همچنین در مصاحبه‌ای گفته است:

«از نظر عاطفی حضور وحید تاثیر بسیار مثبتی در بازی‌ام گذاشت».

معصومه ربانی نیا در فیلم سینمایی موقعیت مهدی

معصومه ربانی نیا بازیگر فیلم موفق موقعیت مهدی که اخیراً در فیلم آتابای شاهد حضورش بودیم، در خصوص حضورش در فیلم آتابای می‌گوید:

«من برای اجرای رادیو از ارومیه به خوی رفته بودم حتی یک فراخوان متوجه ساخت این فیلم شدم».

او معتقد است آتابای بزرگترین شانس زندگی او بوده است. ربانی نیا که به تازگی وارد عرصه بازیگری شده دو فیلم آتابای و موقعیت مهدی را در کارنامه خود دارد.

وحید آقاپور

بازیگران فیلم سینمایی موقعیت مهدی

وحید آقاپور متولد خرداد ۱۳۵۷ در شهرری و اصالتا اهل شربیان استان آذربایجان شرقی است. اولین فعالیت هنری حرفه‌اش را با نمایش هاپو خان در ۱۹ سالگی اجرا کرد. وحید آقاپور با سریال چک برگشتی ساخته سیروس مقدم وارد تلویزیون شد و بعد از چند سال در سریال لحظه گرگ و میش به ایفای نقش پرداخت. فیلم پذیرایی ساده از مانی حقیقی اولین تجربه او در سینما بود.

روح الله زمانی بازیگر فیلم ایرانی موقعیت مهدی

تیزر فیلم ایرانی موقعیت مهدی

روح الله زمانی متولد ۱۳۸۴ در اردبیل بازیگر نوجوان سینمای ایران است که با فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی به سینما معرفی شد. این بازیگر که در کنار هنرمندان بزرگی مثل علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی خوش درخشید توانست با بازی خوبش نظر بسیاری از اهالی هنر را به خود جلب کند و از کودک کار بودن به جایزه بین‌المللی برسد. او که اخیرا شاهد حضورش در فیلم موقعیت مهدی بودیم در مصاحبه‌اش گفته:

«من استعداد داشتم اما مسیر رسیدن به سینما برایم هموار نبود».

عوامل فیلم ایرانی موقعیت مهدی

  • کارگردان: هادی حجازی فر
  • تهیه کننده: حبیب الله والی نژاد
  • نویسندگان: ابراهیم امینی و هادی حجازی فر
  • موسیقی: مسعود سخاوت دوست
  • فیلمبردار: وحید ابراهیمی
  • تدوین: حسین جمشیدی گوهر
  • جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • صدابرداری: مسیح حدپور سراج

خلاصه داستان فیلم سینمایی موقعیت مهدی

نقد فیلم موقعیت مهدی

ساختن فیلمی در ژانر دفاع مقدس که کلیشه‌ای از آب در نیاید، کار مشکلی است. اما حجازی فر به خوبی از پس آن بر آمد. استفاده از رویکرد متفاوت برای روایت قصه مهدی باکری، به هادی حجازی فر کمک کرد تا فیلمش در خاطره‌ها ماندگار شود. در بررسی سینمایی موقعیت مهدی می‌توان گفت شما یک فیلم دفاع مقدس شاعرانه خواهید دید! این فیلم چنان نظر منتقدان را به خود جلب کرده، که مسعود فراستی درباره این فیلم این طور اظهار نظر کرد:

«فیلم موقعیت مهدی هادی حجازی فر به یقین جزء سفید به برتر دفاع مقدس ماست. در کنار دیده‌بان و مهاجر قرار می‌گیرد و از سفر به چزابه جلو می‌زند».

کلام آخر

در این مقاله به معرفی سینمایی موقعیت مهدی پرداختیم. اگر در جشنواره فیلم فجر موفق به تماشای این فیلم شده‌اید، حتما نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
عباس چهارلنگ
.
12 فروردین 1402، 02:50
پاسخ
0
0
فیلم بسیارخوبی بودولی یک اشکال خیلی بزرگ داشت که تمام خوبی فیلم راحت شعاع گرفت وآن ترکی حرف زدن بازیگران اصلی بود.همه میدانندمهدی حمیدی باکری ترک بودن این فیلم برای کل جامعه ایرانی ساخته شده بودیافقط برای ترکها.؟ اگراینطوره فیلم‌هایی که راجع به اقوام ایرانی ساخته میشودآنها هم بایدبه زبان مادریشان حرف بزنندمثل روزصفروشبی که ماه کامل شد بهرحال هادی حجازی بایدعذرخواهی کند
avatar
محمد علی خادمیان
.
02 فروردین 1402، 18:08
پاسخ
0
1
متأسفم .چی باید گفت! این همه انتظار برای یک فیلم عالی ، ولی به زبان ترکی.اولش که زیرنویس ها رو میخوندیم چشامون درد گرفت. تمام خانواده متفقا ، از دیدنش منصرف شدیم. بدتر اینکه فیلمی با محتوای خوب رو کنار بگذاریم
avatar
عباس
.
12 فروردین 1402، 02:53
پاسخ
0
0
@محمد علی خادمیان
احسنت واقعا گل گفتی نظرماهم همینه هادی حجازی فراحساسات ناسیونالیستی راتحریک کرده تکرارنشود
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402