بهترین برنامه کنترل تلویزیون گوشی ؛ اپلیکیشن های کنترل تلویزیون همه کاره

برنامه ریموت گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برنامه کنترل تلویزیون همه کاره به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از گوشی خود به عنوان کنترل از راه دور تلوزیون یا ماهواره استفاده نمایید. با پلازا همراه شوید تا با اپلیکیشن های کنترل گیرنده دیجیتال و تلویزیون آشنا شویم.

قابلیت کنترل از دور یا مادون قرمز گوشی از جمله ویژگی‌های کمیاب و نادر است؛ زیرا این روزها موبایل‌ها سعی در حذف هر چه زودتر آن دارند. یک نمونه از این ویژگی‌های مثبت، استفاده از آن‌ها به عنوان یک کنترل از راه دور برای هر چیزی است که دارای یک گیرنده IR (اینفرارد) است. این دستگاه ها شامل تلویزیون، تهویه هوا و… می‌شود. برای استفاده از این قابلیت نیز شما احتیاج به برنامه کنترل تلویزیون همه کاره در گوشی خود دارید. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم با چند نمونه از این برنامه‌ها آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های کنترل تلویزیون همه کاره

بیشتر تولیدکنندگان تلویزیون، دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی خود هستند. برای مثال ال‌جی و سامسونگ هردو برنامه‌های جداگانه‌ای دارند و شما نیز بهتر است از همان اپلیکیشنی که سازنده تلویزیون منتشر کرده، استفاده کنید. البته گوشی‌های جدید سامسونگ یا گوگل دیگر با سنسور مادون قرمز عرضه نمی‌شوند و بسیاری از اپلیکیشن های کنترل ماهواره و تلویزیون همه کاره نیز با کمک همین سنسور با مدل‌های قدیمی ارتباط برقرار می‌کردند؛ به همین خاطر ممکن است برخی از این برنامه‌ها با گوشی شما سازگار نباشند.

1. برنامه Android TV Remote Service

برنامه کنترل تلویزیون / نرم افزار کنترل تلویزیون

  • اتصال از طریق وای‌فای
  • کنترل تلویزیون‌های اندروید و اندروید باکس‌ها
  • امکان اتصال از طریق بلوتوث

این اپلیکیشن کنترل همه تلویزیون ها که با سیستم‌عامل اندروید تی وی عرضه شدند را برای شما فراهم می‌کند. این برنامه همچنین به‌صورت رسمی توسط گوگل منتشر شده و شما با آن می‌توانید هر تلویزیون اندروید تی وی که به همان شبکه وای‌فای گوشی متصل است را کنترل کنید.

شما همچنین می‌توانید برنامه را از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید. در برنامه کنترل‌های لمسی وجود دارد و حتی امکان جستجو با صدا نیز فراهم است. این برنامه همچنین با تمام اندروید باکس‌ها نیز سازگار است. این برنامه یک نسخه جداگانه برای اندروید دارد ولی در آیفون از طریق اپلیکیشن گوگل تی وی در دسترس است.

2. برنامه TV Remote Control for LG TV ؛ برنامه کنترل تلویزیون ال جی

نرم افزار کنترل تلویزیون / کنترل تلویزیون برای گوشی اندروید

  • کنترل تلویزیون‌های ال‌جی با ریموت مخصوص
  • پشتیبانی از تلویزیون‌های تولید شده از سال 2005
  • اتصال از طریق مادون قرمز

پیشتر گفته بودیم که برای کنترل تلویزیون برای گوشی اندروید بهتر است از برنامه رسمی خود سازنده تلویزیون کمک بگیرید. ولی برخی مواقع برنامه رسمی آنقدر عملکرد بدی دارد که نمی‌توان از آن استفاده کرد. برخی برنامه‌نویس‌ها با انتشار برنامه‌های جداگانه توانستند جای خالی یک برنامه درست و حسابی را برای این شرکت‌ها پر کنند.

برنامه TV Remote Control for LG TV یکی از همین برنامه‌ها است. در این برنامه کنترل تلویزیون و گیرنده دیجیتال همه کاره، خبری از رابط کاربری مدرن و جالب توجهی نیست و سازنده، تصویر یک ریموت کنترل ال‌جی را به یک نسخه لمسی در گوشی تبدیل کرده است. این برنامه تا به‌حال بیش از 1 میلیون بار دانلود شده و توانسته امتیاز 4.4 را کسب کند.

3. برنامه Universal Remote TV Smart؛ بهترین برنامه کنترل تلویزیون سامسونگ

نرم افزار کنترل تلویزیون / کنترل تلویزیون برای گوشی اندرویدکنترل تلویزیون برای گوشی اندروید

  • اتصال از طریق وای‌فای
  • کنترل کامل تلویزیون
  • پشتیبانی از اکثر برندهای مطرح

اگر به‌دنبال دانلود کنترل تلویزیون همه کاره برای ایفون هستید، یکی از بهترین برنامه‌ها Universal Remote TV Smart است. با این اپلیکیشن می‌توانید تلویزیون‌های تمام برندهای معروف مثل سامسونگ، ال‌جی، سونی و پاناسونیک را کنترل کنید. اما از آنجایی که گوشی‌های آیفون فاقد سنسور مادون قرمز هستند، این برنامه از طریق وای‌فای کار می‌کند و برای استفاده از آن باید تلویزیون شما به همان شبکه وای‌فای گوشی متصل باشد.

با این برنامه کنترل تلویزیون همه کاره بدون مادون قرمز می‌توانید صدای تلویزیون را کم و زیاد کنید، کانال‌ها را تغییر دهید، ویدیو پخش کنید یا تلویزیون را خاموش و روشن کنید و به منوها و تنظیمات دسترسی داشته باشید.

4. برنامه Remote Control for Hisense Smart TV

نرم افزار کنترل تلویزیون / برنامه کنترل تلویزیون

  • کنترل تلویزیون‌های هایسنس
  • اتصال از طریق مادون قرمز

برای کنترل همه تلویزیون ها از برند هایسنس، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. در این برنامه از همان ریموت مخصوص این تلویزیون‌ها استفاده شده و در حقیقت چندین نسخه دیجیتالی از کنترل های تلویزیون هایسنس در گوشی را در اختیار شما می‌گذارد. شما تقریبا به تمام دکمه‌های روی ریموت دسترسی دارید.

این برنامه با وجود این که رایگان است ولی تبلیغات زیادی دارد که ممکن است شما را کلافه کنند. همچنین این برنامه تنها در اندروید قابل دسترسی است و همچین گوشی و تلویزیون هردو باید از قابلبیت مادون قرمز پشتیبانی کنند.

5. برنامه Lean Remote؛ برنامه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون همه کاره

نرم افزار کنترل تلویزیون / برنامه کنترل تلویزیون سامسونگ

  • امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند دیگر در کنار تلویزیون
  • پشتیبانی از اتصال وای‌فای و مادون قرمز

اپلیکیشن Lean Remote یک برنامه کنترل گیرنده دیجیتال و ماهواره همه کاره در در گوگل‌پلی است. این برنامه در iOS هم قبلا در دسترس بود ولی دیگر در اپ‌استور قابل دسترسی نیست. مهمترین ویژگی آن این است که علاوه بر تلویزیون‌های معمولی، با این برنامه می‌توان اندروید باکس‌ها، کولرهای گازی، ساندبارها، پخش‌کننده‌های DVD و دیگر گجت‌های هوشمند را نیز کنترل کرد.  برنامه Lean Remote همچنین هم از مادون قرمز پشتیبانی می‌کند و هم از وای‌فای.

6. برنامه Remote Control For Huawei TV

نرم افزار کنترل تلویزیون / برنامه کنترل تلویزیون

  • کنترل برای تلویزیون‌های هواوی
  • پشتیبانی از انواع ریموت‌های تلویزیون

هواوی نیز این روزها تلوزیون های جدید خود را وارد بازارهای جهانی کرده است. اگر با نصب برنامه ریموت تلوزیون های دیگر نتوانستید گوشی هوشمند خود را به یک ریمون برای آن تبدیل کنید در ادامه ما لینک دانلود برنامه کنترل تلویزیون و گیرنده دیجیتال همه کاره با گوشی برای هواوی را قرار داده ایم. با خیال راحت دانلود کنید و از تبدیل گوشی خود به یک ریموت کامل تلوزیون لذت ببرید.

7. برنامه Mi Remote

نرم افزار کنترل تلویزیون / بهترین برنامه کنترل تلویزیون با گوشی

  • کنترل تلویزیون در کنار دستگاه‌های دیگر
  • اتصال از طریق مادون قرمز
  • پشتیبانی از انواع تلویزیون‌ها و اندروید باکس‌ها

اپلیکیشن کنترل ماهواره همه کاره Mi Remote، برنامه منتشر شده توسط شیائومی برای کنترل محصولات این شرکت و همچنین سایر محصولاتی است که از قابلیت مادون قرمز پشتیبانی می‌کنند. با این برنامه می‌توانید انواع تلویزیون‌ها و همچنین دستگاه‌هایی مثل کولرهای گازی، اندروید باکس‌ها، پخش‌کننده‌های DVD، لامپ‌های هوشمند و حتی دستگاه‌های تهویه هوا را کنترل کنید. البته حتما گوشی شما باید دارای سنسور مادون قرمز باشد. از نظر رابط کاربری و همچنین امکانات، می‌توان برنامه Mi Remote را بهترین نرم افزار ریموت کنترل اندروید، به‌حساب آورد.

8. برنامه ZaZa Remote؛ اپلیکیشن کنترل ماهواره همه کاره

برنامه کنترل تلویزیون / نرم افزار کنترل تلویزیون

  • پشتیبانی از 300 هزار دستگاه مختلف در کنار تلویزیون‌ها
  • امکان کنترل لامپ‌ها و دستگاه‌های تصفیه هوا هوشمند

برنامه دیگری که می‌توانید برای دانلود برنامه کنترل تلویزیون سونی و دیگر برندها مدنظر داشته باشید، ZaZa Remote است. این برنامه از سنسور مادون قرمز گوشی استفاده می‌کند و از بیش از 300 هزار دستگاه از 8 هزار برند مختلف پشتیبانی می‌کند. با این برنامه می‌توانید علاوه بر تلویزیون، پریزها و لامپ‌های هوشمند و دستگاه‌های تهویه هوا را هم کنترل کنید.

9. نرم افزار Roku ؛ کنترل تلویزیون سونی با گوشی

دانلود کنترل تلویزیون همه کاره / نرم افزار تبدیل گوشی به کنترل

  • کنترل تلویزیون‌های روکو
  • جستجو و کنترل کامل تلویزیون از طریق گوشی

Roku یک برنامه کنترل تلویزیون از راه دور عالی دیگر است. این برنامه ریموت تلوزیون به شما امکان می‌دهد همه چیز را از طریق آن کنترل کنید. تنها چیزی که شما از ریموت تلویزیون خود نیاز خواهید داشت فقط تنظیم صدا است و سایر کارها را می‌توانید با برنامه ریموت تلوزیون Roku انجام دهید که شامل دکمه‌های جلو، عقب، مکث و دکمه‌های جستجوی کانال است. همچنین این برنامه کنترل تلویزیون و گیرنده دیجیتال همه کاره رایگان نیز است.

10. برنامه ریموت تلوزیون SURE Universal Smart TV Remote

برنامه کنترل تلویزیون / اپلیکیشن کنترل همه تلویزیون ها

 

  • پشتیبانی از برندهای مختلف
  • اتصال از طریق وای‌فای و مادون قرمز
  • کنترل دستگاه‌های هوشمند

اپلیکیشن Sure Universal Smart TV Remote یک ریموت کنترل همه کاره رسیور ماهواره با نامی بسیار طولانی است که کمتر در ذهن می‌ماند. همچنین این برنامه ریموت تلوزیون برای بسیاری از تلویزیون‌ها از برندهای مختلف کارایی دارد. این برنامه مانند Anymote، از دستگاه‌هایی با IR blaster نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه براین، یک نکته مثبت دیگر یعنی پشتیبانی از DLNA و اینترنت برای نمایش عکس و فیلم را نیز دارد. حتی پشتیبانی از Amazon Alexa نیز در این نرم افزار قرار گرفته است.

11. برنامه کنترل تلویزیون همه کاره Twinone Universal TV Remote

نرم افزار کنترل تلویزیون / برنامه کنترل تلویزیون با موبایل اندروید

  • کنترل ساده برای تلویزیون
  • پشتیبانی از مدل‌های مختلف

Twinone Universal Remote از بهترین برنامه‌های رایگان برای کنترل از راه دور تلویزیون است. این نرم افزار یک طراحی ساده دارد و پس از تنظیم آن نباید مشکلی در استفاده از آن داشته باشید. همچنین برای بیشتر تلویزیون‌ها و دستگاه‌ها قابل استفاده است. در حال حاضر، تنها نکته منفی این نرم ‌افزار کنترل تلویزیون و گیرنده دیجیتال همه کاره، تبلیغات آن است. Twinone راهی را برای خلاص شدن از شر این تبلیغات فراهم نمی‌کند؛ ولی احتمالاً در آینده یک نسخه پولی را ارائه دهند که در آن تبلیغاتی نباشد.

12. برنامه TV Remote for Samsung TV ؛ کنترل تلویزیون سامسونگ با گوشی

نرم افزار کنترل تلویزیون / کنترل همه تلویزیون ها

  • کنترل تمام مدل‌های هوشمند سامسونگ
  • اتصال از طریق وای‌فای

این برنامه کنترل تلویزیون سامسونگ، با تمام تلویزیون‌های هوشمند این شرکت که قابلیت اتصال به وای‌فای را داشته باشند، کار می‌کند. در این برنامه مشابه چند برنامه دیگری که در این فهرست معرفی کردیم، شما به یک ریموت کنترل فیزیکی تلویزیون‌های سامسونگ دسترسی دارید و می‌توانید از طریق گوشی، تلویزیون را هرطور که دوست دارید کنترل کنید.

13. برنامه MagiConnect

برنامه کنترل تلویزیون / بهترین برنامه کنترل تلویزیون با گوشی

  • امکان پخش محتوا از گوشی در انواع تلویزیون‌ها
  • امکان کنترل تلویزیون‌های TCL

این اپلیکیشن، برنامه رسمی TCL برای کنترل و اتصال گوشی به تلویزیون‌های این کمپانی است. با این اپلیکیشن می‌توانید ویدیوهای آنلاین یا ویدیوهایی که در تبلت یا گوشی دارید را در تلویزیون پخش کنید. همچنین این قابلیت در تلویزیون‌های هوشمند دیگر برندها نیز قابل دسترسی است.

14. برنامه Smart TV Remote Control

برنامه کنترل تلویزیون / برنامه کنترل تلویزیون سامسونگ

  • پشتیبانی از اتصال وای‌فای و مادون قرمز
  • پشتیبانی از انواع تلویزیون‌ها و سایر دستگاه‌های هوشمند
  • شخصی‌سازی دکمه‌های ریموت

این نرم افزار کنترل تلویزیون و گیرنده دیجیتال همه کاره در مقایسه با دیگر برنامه‌ها، راه‌اندازی کمی پیچیده‌تری دارد ولی در عوض هم از اتصال وای‌فای و هم مادون قرمز پشتیبانی می‌کند و مهمتر این که علاوه بر تلویزیون‌ها، از بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز پشتیببانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید کلیدها را شخصی‌سازی و به‌طور همزمان چندین دستگاه را کنترل کنید.

15. برنامه TV Remote – Universal Control

نرم افزار کنترل تلویزیون / بهترین برنامه کنترل تلویزیون با گوشی

  • پشتیبانی از انواع تلویزیون‌ها
  • تشخیص خودکار تلویزیون متصل به وای‌فای
  • کیبورد و موس مجازی
  • پخش محتوا از گوشی در تلویزیون

یکی از بهترین برنامه های کنترل تلویزیون برای آیفون، اپلیکیشن TV Remote – Universal Control است. این برنامه دارای قابلیت‌هایی مثل تشخیص خودکار تلویزیون متصل به شبکه وای‌فای گوشی است و با بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند نیز سازگار است. با استفاده از آن می‌توانید انواع برنامه‌ها را در تلویزیون باز کنید و به کیبورد نیز دسترسی داشته و همچنین ویدیوها را از گوشی یا آیپد، در تلویزیون پخش کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با چندین برنامه کنترل تلویزیون و گیرنده دیجیتال همه کاره برای پلتفرم‌های موبایل اندروید و iOS آشنا شدیم. آیا تجربه استفاده از بهترین برنامه کنترل تلویزیون گوشی را دارید؟ در صورتی که با اپلیکیشن کنترل ماهواره همه کاره دیگری آشنا هستید، خوشحال می‌شویم تا نظرات خود را با تیم پلازا و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402