بررسی بازی Limbo ؛ در برزخ هم می توان شاهکار ساخت!

دانلود بازی لیمبو برای کامپیوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Limbo را می‌توان یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های دهه اخیر دانست. سبکی که به‌نظر بسیاری منسوخ شده بود، با بازی لیمبو زنده شد.

بازی Limbo اولین بار در سال 2010 میلادی توسط استودیو Playdead منتشر شد. این بازی که به‌گونه‌ای دفتر تقلب بسیاری از بازی‌های دو بعدی دیگر است، ابتدا در Xbox Live Arcade عرضه شد و پس از آن تقریبا برای تمامی پلتفرم‌ها پورت شد. بازی لیمبو با این که دو بعدی بوده، اختیار عمل زیادی از حیث جابجایی موانع، در رفتن از دست دشمنان یا مبارزه با آن‌ها را به بازیکنان می‌دهد. با معرفی و بررسی بازی Limbo همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

بررسی بازی Limbo

لیمبو یک بازی 2.5 بعدی عالی با برخورداری از سیستم های جدید بوده است که این موضوع سبب شده تا بازی از حیث سبک به یک نمونه عالی تبدیل شود. در ادامه به نقد و بررسی بازی Limbo خواهیم پرداخت.

داستان بازی لیمبو

بازی لیمبو

ابتدا شاید فکر کنید که بازی لیمبو فاقد داستان است و فقط باید ادامه دهید تا به‌پایان بازی برسید، ولی این گمان اشتباه است. لیمبو در لغت به‌معنای برزخ بوده و داستان ما، داستان پسر بچه‌ای بی نام و نشان است که خواهر خود را گم کرده و در مکانی مملو از حیوانات عجیب، آدم‌های دیوانه و تله‌های مرگ‌بار، در کنار انبوهی از ماشین آلات زهوار در رفته و قدیمی به‌دنبال خواهر خود می‌گردد. همین فضا و داستان بازی شما را در برزخ قرار می‌دهد که بدون شک نامی برازنده این عنوان است.

گیم پلی بازی Limbo

گیم پلی بازی Limbo

تیم توسعه دهنده بازی لیمبو، آن را یک عنوان «آزمون و مرگ» می‌نامد. هدف آن‌ها را می‌توان به ستوه آوردن بازیکن دانست. شما در این بازی باید آنقدر بمیرید تا راه درست را پیدا کنید. معماهای بازی نیاز به تفکر دارند. بازی آرکید لیمبو از آنجایی که دو بعدی‌ست اجازه حرکات زیادی را به بازیکن نمی‌دهد. تمام کار شما پریدن، بالا رفتن، چپ و راست رفتن، هل دادن و کشیدن اجسام است، ولی ترکیب همین چند حرکت ساده این بازی را تبدیل به برزخی سیاه و سفید کرده است. این بازی دو بعدی سیاه و سفید گاهی شما را به شک انداخته و تنها با آزمایش می‌توانید بفهمید که جسم یا موجود روبه‌روی شما به زیان یا نفع شماست.

فضای تاریک و صداگذاری مناسب و آهنگ‌های بازی شما را مستقیم به دل برزخ و سیاهی می‌برد. قسمت اول بازی بیشتر با عواملی چون جنگل، حیوانات غول آسا و عجیب و غریب سر و کار دارد. نیمه دوم بازی برزخ بیشتر با ماشین‌آلات قدیمی و تله‌های مکانیکی سر و کار دارد که یافتن آن‌ها گاهی سخت است، ولی می‌توان از برخی تله‌ها به‌نفع پسر داستان ما استفاده کرد.

در کنار سیاه و سفید بودن بازی، انیمیشن‌های بازی به گیم پلی کمک زیادی می‌کنند. از سلاخی شدن پسر داستان تا مرگ و میر وحشتناک دشمنان شما، حقایق زیادی را درباره راه پیش‌رویتان روشن می‌کنند.

نقد و بررسی بازی Limbo

بازی آرکید Limbo

بازی مینیمالیست لیمبو نظرات مثبت زیادی را به‌خود جلب کرد. این بازی نسبتا ساده را می‌توان نمونه کاملی از یک اثر هنری دانست. ترکیب تفکر، آزمون و خطا، فضای دلهره‌آور، کم توانی شخصیت بازی و در عین حال پیروزی، رنگ سیاه و سفید و البته صداگذاری خارق‌العاده بازی، همه دست به دست هم داده‌اند تا تجربه‌ای طاقت فرسا و در عین حال لذت بخش را پیش‌روی بازیکنان قرار دهند.

فضای شبیه به کابوس بازی بسیار زیبا دین خود را به بازیکن و به استرس انداختن شما ادا می‌کند. بازی لیمبو فراتر از یک بازی، شما را به تفکر درباره مشکلات پیش‌رو برای هدفی والا وادار می‌کند. فضایی به ظاهر ساده و در پس پرده سخت در فضایی دو بعدی، نوید سخت‌ترین چالش‌ها در آسان‌ترین فضا را به ما می‌دهد که بدون شک هدف سازنده همین بوده است. برخی اوقات که شما از پس دشمنان خود برمی‌آیید، نور سیاه و سفیدی از خورشید در پشت صحنه نمایان می‌شود که بازیکن را بیشتر به‌سمت بازی جذب می‌کند.

وجود جزئیات فراوان در دنیایی سیاه و سفید این بازی را به شاهکاری بدل کرد که بسیاری شرکت‌ها را در تلاش برای زمین زدن این عنوان ناکام نگه داشته است. اگر به بازی‌های دلهره‌آور و آموزنده علاقه دارید، بازی Limbo می‌تواند شما را به‌خوبی جذب کرده و تبدیل به یکی از بازی‌های مورد علاقه شما شود.

شاید داستان بازی آنچنان به‌چشم بازیکن نیاید، ولی اگر از داستان آن مطلع شوید، آن احساس مسئولیت و اهمیت یک شخص مهم در زندگی می‌تواند نقش مهمی در بازی ایفا کند. در کنار این‌ها، بازی Limbo می‌تواند برای کسانی که از گرافیک بالا و بازی‌های پر جزئیات این سال‌ها خسته شده‌اند راه فرار خوبی باشد.

نمرات بازی برزخ

داستان بازی لیمبو

در ادامه نگاهی به نمرات بازی Limbo خواهیم انداخت.

(PlayStation: The Official Magazine (US: امتیاز 100

بازی لیمبو در عین سادگی یک بازی فوق‌العاده بوده و با 15 دلار می‌توانید این شاهکار را تجربه کنید.

TotalPlayStation: امتیاز 100

اگر روزی روزگاری کسی به شما گفت که بازی اثر هنری نیست، او را به صندلی ببندید و مجبورش کنید لیمبو را تجربه کند. این بازی آنقدر شاهکار است.

PC Gamer UK: امتیاز 92

یک شاهکار فوق‌العاده در طراحی بازی‌های دوبعدی پلتفرمی که شما را به میزان یکسان آرامش داده، به چالش می‌کشد و البته شکوه‌مند است.

IGN: امتیاز 90

دست‌آوردی فوق‌العاده که کم‌تر بازی می‌تواند روی دستش بلند شود. این بازی باید در کلکسیون همه باشد. شاید بازی آنچنان طولانی نباشد، ولی شما از هر دقیقه‌اش لذت می‌برید. این عنوان یکی از بازی‌های مورد علاقه ماست.

Official Xbox Magazine UK: امتیاز 90

یک پازل زیبا و تاریک، مناسب کسانی که می‌خواهند در چشمان مرگ زل بزنند.

جوایز و افتخارات بازی آرکید لیمبو

راهنمای بازی Limbo

بازی لیمبو آنقدر جوایز کسب کرده که باید یک مقاله کامل را تنها مختص جوایز و افتخارات این بازی تالیف کنیم و درعین حال چشم پوشی از این افتخارات طی این مطلب کم لطفی به این عنوان است. پس باهم چند جایزه برتر این بازی را می‌خوانیم.

لیمبو پس از انتشار در سال 2010 جوایز «بهترین بازی سال»، «بهترین بازی مستقل سال» و «بهترین طراحی هنری» را از طرف European Milthon Awards در مراسم Paris Game Show 2010 کسب کرد. مراسم Spike Video Game Awards نیز جایزه «بهترین بازی مستقل» را برای لیمبو در سال 2010 به‌همراه آورد.

در مراسم Game Developers Choice Awards نیز بازی Limbo نامزد هفت جایزه متفاوت شد و در پایان توانست جوایز «بهترین شروع تیم توسعه دهنده»، جایزه «نوآوری»، «بهترین طراحی هنری» و «بهترین بازی سال» را از آن خود کند.

در سال 2011 نیز موفقیت بازی ادامه داشت و در مراسم BAFTA Video Game Awards توانست نامزد جوایز «بهترین بازی»، «بهترین گیم پلی»، «بهترین صداگذاری» و «دست آورد هنری» شود و در آخر جز 10 بازی برتر سال نام گرفت.

بازی برزخ در کنار بهترین بازی‌های زمان خود یعنی Assassin’s Creed Brotherhood و Call of Duty Black Ops قرار گرفت و رسیدن به چنین مقامی بدون شک کار هر بازی نبوده و از قدرت مثال زدنی آن خبر می‌دهد. این بازی بسیاری جوایز دیگر را نیز به نام خود ثبت کرد و هنوز از طرف بسیاری منتقدین تحسین می‌شود. بازی لیمبو تا به‌ حال بیش از 6 میلیون نسخه به‌فروش رسانده و این رقم همچنان در حال افزایش است.

پلتفرم های بازی Limbo

بازی لیمبو ابتدا برای Xbox Live Arcade و پس از آن در سال 2010 برای ویندوز، پلی استیشن 3 و لینوکس عرضه شد. پس از چندی این بازی راه خود را به OS X نیز باز کرد. موفقیت و آوازه بیش از حد بازی لیمبو باعث شد حتی کسانی که به رایانه یا کنسول‌ها دسترسی ندارند نیز طالب این بازی شوند. استودیو Playdead در سال 2013 تصمیم گرفت که بازی را به پلتفرم‌های بیشتری راه دهد و بازی اندروید لیمبو و iOS آن را نیز منتشر کرد که شروعی تازه در فروش این بازی عالی بود.

نسل هشتم نیز از این بازی بی‌بهره نماند و ما شاهد عرضه بازی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس نیز بودیم. ناگفته نماند که این بازی برای پلی استیشن ویتا نیز در دسترس است. پیشنهاد ما دانلود بازی لیمبو برای کامپیوتر است که در حال حاضر آسان‌ترین راه به حساب می‌آید.

دانلود بازی Limbo برای اندروید و iOS

راهنمای بازی Limbo

دانلود بازی لیمبو برای کامپیوتر

شاید با خود بگویید که یک بازی دوبعدی سیاه و سفید نیازمند راهنمایی نیست، ولی با همین دید اشتباه بارها و بارها در بازی کشته می‌شوید.

عجول نباشید

به‌هیچ عنوان با سرعت به اجسام نزدیک نشوید. بسیاری موجودات و البته تله‌ها در تاریکی بازی نهان شده‌اند که در کسری از ثانیه شما را می‌کشند. برای هر قدمتان برنامه ریزی کنید و پیش از رسیدن آن را بررسی کنید. شاید هم نیاز به‌سرعت داشتید، ولی اگر آرام آرام پیش بروید، این مسئله را زودتر متوجه می‌شوید و قدرت عکس‌العمل بیشتری خواهید داشت.

فقط رو به جلو حرکت نکنید

مطمئن باشید بارها و بارها به‌موانع برخورد خواهید کرد. این عنوان بازی سایه‌ها و تاریکی‌ست و همانطور که گفتیم چیزهای زیادی در پس پرده تاریک این بازی‌ست که برخی از آن‌ها راه نجات است. گاهی اوقات راه نجات را جا گذاشته و یا بالا سر شما قرار دارد. هرگز از هیچ چیز ساده گذر نکنید و همه جا را به‌خوبی جستجو کنید تا در کنار راه درست، ذهن شما برای معماهای بازی آماده باشد.

همه چیز را امتحان کنید

شاید خطرناک ولی در عین حال به‌ سود شماست. بسیاری از تله‌ها و اجسام بازی قابل استفاده بوده و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان ابزار قتل یا راه فرار استفاده کنید. بسیاری اجسام در اصل برای کمک به شما تعبیه شده‌اند تا بخواهند به شما آسیبی برسانند.

اگر مجموع این راهنمایی‌ها را در بازی اجرا کنید، بدون شک میزان کشته شدن شما پایین می‌آید و در نتیجه در بازی لیمبو سریع‌تر پیش می‌روید. امیدواریم این قسمت به شما کمک کافی را کرده باشد.

سیستم مورد نیاز بازی لیمبو

بازی اندروید Limbo

از آنجایی که بازی Limbo یک بازی دو بعدی، سیاه و سفید و ساخته سال 2010 است نباید انتظار گرافیک فوق‌العاده داشته باشیم.

  • سیستم عامل: ویندوز XP، ویستا، 7، 8، 8.1، 10
  • پردازنده: 2 گیگاهرتز
  • حافظه رم: 2 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: این بازی برروی تمامی گرافیک‌های امروز قابل اجراست
  • فضای مورد نیاز: 150 مگابایت
  • دایرکت ایکس: نسخه 9

سخن پایانی

بررسی بازی Limbo

بازی لیمبو بدون شک یکی از بهترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌های رایانه‌ای بوده و نه تنها به گیمرها، بلکه به تمام کسانی که با دنیای بازی‌ها ارتباط ندارند نیز پیشنهاد می‌شود. دنیایی سیاه و سفید با چاشنی آزمون، خطا و مرگ در کنار پیروزی‌های بزرگ، بازی Limbo را به شاهکاری بی بدیل تبدیل کرده که شاید هیچ‌گاه، هیچ بازی به مقامش نرسد و همین نکته بازی آرکید لیمبو را برای همه افراد مناسب می‌‌سازد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
اعظم شعبانی
.
24 آبان 1399، 18:59
پاسخ
0
0
بازی اندروید Limbo از چه طریق در دسترسه؟
avatar
نیما
.
22 آبان 1399، 00:12
پاسخ
0
2
بازی اندروید limbo عالیه
avatar
سروش
.
21 آبان 1399، 12:33
پاسخ
0
2
یعنی می تونم بگم بازی اندروید Limbo یکی از هیجانی ترین بازی هایی هستش که تابحال روی گوشیم نصب کردمه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402