سئو کلاه سیاه چیست؛ ۱۲ تکنیک که برای سایت شما مضر است

سئو کلاه سیاه
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله شرح داده‌ایم که سئو کلاه سیاه چیست. به طور ساده سئو کلاه سیاه یا black hat seo به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو، از ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می‌کنند، استفاده شود. برای آنکه بهتر متوجه شویم سئو کلاه سیاه چیست باید گفت که اصطلاح “کلاه سیاه” از فیلم‌های غربی گرفته شده است تا “افراد بد” را از “افراد خوب” که کلاه سفید به سر می‌گذارند متمایز کنند. اخیراً، معمولاً برای توصیف هکرهای رایانه‌ای، سازندگان ویروس وکسانی که کارهای غیراخلاقی با رایانه انجام می‌دهند، نیز استفاده می‌شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت black hat seo چیست و در ادامه با ۱۲ تکنیک خطرناک آن آشنا خواهیم شد.

Black Hat Seo چیست؟

بلک هت سئو

سئوی کلاه سیاه معمولاً به عنوان عملی غیراخلاقی تعریف می‌شود که با این وجود می‌تواند رتبه‌بندی یک صفحه را در صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) و در نتیجه رتبه سئو سایت را افزایش دهد. این نوع روش‌ها مغایر با شرایط خدمات موتور جستجو است و می‌تواند منجر به ممنوعیت سایت توسط موتور جستجو و سایر سایت‌های وابسته شود. مشابه این روش‌های اسپم را در حوزه تبلیغات در گوگل ادوردز نیز مشاهده می‌کنیم. لیستی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های استفاده شده توسط متخصصین سئو کلاه سیاه به طور آشکار در راهنمای وب‌مستر گوگل محکوم شده است.

 

 تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه

 تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه

تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه صرف نظر از این که آگاهانه انجام شود و یا خیر توسط گوگل به شدت مجازات می‌شود. درادامه ۱۲ مورد از این تکنیک‌ها آورده شده است که باید از آنها اجتناب نمایید.

۱. خرید لینک

یک پیوند با کیفیت و مرتبط می‌تواند به دامنه شما اعتبار دهد و در عین حال به الگوریتم گوگل اعلام می‌کند که شما یک منبع قابل اعتماد هستید. یک بک‌لینک خوب همچنین می‌تواند به گوگل کمک کند تا وب‌سایت شما را ترسیم کند و بتواند ایده بهتری درباره آنچه هستید، داشته باشد، و به این ترتیب خدمات شما را به عنوان نتیجه جستجو نمایش دهد.

اما از طرفی خرید پیوند برخلاف رهنمودهای بک‌لینک گوگل است و  طبق گفته گوگل  کار نمی‌کند. اگر گرفتار این تکنیک کلاه سیاه سئو شوید، ممکن است جریمه ای (penalty) بگیرید که روی صفحات خاص یا حتی بدتر از آن،  کل سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

۲. محصولات رایگان برای پیوندها

سئو بلک هت

چه لینک‌های تبلیغاتی خود را در سایت‌های دیگر به اشتراک بگذارید و یا لینک‌های آن‌ها را در سایت خود نمایش دهید، مبادله محصولات رایگان (یا تخفیف‌ها)  از نظر گوگل لینک اسپم محسوب می‌شود.

۳. پیوندهای پاورقی

پاورقی محل اصلی برای درج پیوندها است زیرا پاورقی‌ها در هر صفحه وب‌سایت نشان داده می‌شوند. اگر پیوندهای پاورقی را با استفاده از لنگر(anchor text)  تجاری برای دستکاری نتایج اضافه کرده‌اید، گوگل احتمالاً می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند و شما را به خاطر آن جریمه کند.

۴. پیوندهای پنهان

ممکن است فکر کنید می‌توانید پیوندی را در متن وب‌سایت خود پنهان کنید یا پیوند را به همان رنگ پس زمینه نشان دهید، اما گوگل

متوجه این موضوع شده و شما را به دلیل استفاده از سئوی کلاه سیاه در سیستم، جریمه می‌کند.

۵. نظرات هرزنامه (اسپم)

ممکن است بتوانید پیوندی را در بخش نظرات یک وب‌سایت دیگر، به وب‌سایت خود لینک دهید، اما از این کار اکیدا خودداری کنید مگر اینکه موضوع آنها کاملا مرتبط باشد. در غیر این صورت، به دلیل اسپمر بودن مجازات می‌شوید، زیرا استفاده از بخش نظرات برای ایجاد پیوند اساساً جایز نیست.

۶. استفاده از لنگر (Anchor Text)  بیش از حد

ممکن است این روش منطقی باشد که در قسمت‌های مختلف سایت که می‌خواهید پیوندی به صفحه دیگر خود داشته باشید، متن پیوند با عنوان آن صفحه مطابقت داشته باشد، زیرا عنوان هر صفحه مرتبط با متن همان صفحه می‌باشد.  اما از نظر گوگل، اگر از این عناوین استفاده بیش از حد نموده و یا اصطلاحا هرزنامه ایجاد کنید، ممکن است شامل پنالتی گوگل شوید.

به جای این کار می‌توانید متن لنگر خود را مختصر و مفید و مربوط به محتوای صفحه پیوند داده شده استفاده نمایید. این قانون برای تمامی‌ پیوندهای داخلی و خارجی نیز وجود دارد.

۷. بک‌لینک مخرب

برخی از متخصصان سئو کلاه سیاه ممکن است برای اینکه سایت شما را درگیر پنالتی گوگل کنند، لینک‌های نامرتبط به سایت شما ایجاد نمایند که باعث تخریب رتبه شما می‌شود. در این حالت شما می‌توانید از سیستم مجازات گوگل برای پیشبرد برنامه خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل، گوگل فرمی‌برای کمک به شما در حذف پیوندهای ناخواسته ایجاد کرده است.

۸. PBN‌ها

پیوندهای PBN  وب سایت‌هایی هستند که به یکدیگر لینک می‌شوند. این تکنیک‌ها قبلاً در دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ شیوع بیشتری داشتند. آنها لزوماً مورد بدی نیستند، اما زمانی که برای دستکاری الگوریتم‌ها طراحی شده باشند و یا بیشتر از مقدار معقول سایت‌ها بهم لینک داده باشند، از نظر گوگل پنالتی پیوند محسوب می‌شوند.

۹. استفاده کردن بیش از حد از کلمات کلیدی

اگر سئو فقط در مورد استفاده از کلمات کلیدی بود، مهمترین عامل برای رتبه بندی سایت شما بلوک‌هایی از کلمات کلیدی پشت سر هم می‌باشد. اما از آنجا که گوگل می‌خواهد نتایج با کیفیت بالا ارائه دهد، به دنبال محتوای غنی از کلمات کلیدی مرتبط با معنای یکسان است.

به این ترتیب، الگوریتم گوگل به جای محتوایی که بیش از حد با کلمات کلیدی  اشباع شده باشد، به دنبال محتوای با کیفیت بالا می‌باشد.

۱۰. محتوای پنهان

مانند پیوند مخفی، محتوای پنهان محتوایی است که با رنگ پس زمینه صفحه، همرنگ شده است. این تکنیک را به این منظور استفاده می‌کنند که صفحه شامل عبارات کلمات کلیدی، عبارات کلیدی بلند(long-tail keywords)  و کلمات کلیدی هم معنای

بیشتری باشد. اما از طرفی الگوریتم گوگل می‌تواند تفاوت بین کلمات کلیدی موجود در متن یک پاراگراف و کلمات کلیدی پنهان شده در پس زمینه را تشخیص دهد.

۱۱. Article Spinning

مشابه محتوای تکراری یا کپی‌برداری متن، چرخش مقاله روشی است که شامل نوشتن مجدد محتوا با جایگزینی مترادف‌ها و یا تغییر ساختار جمله یا نوشتن مجدد متن به نحوی دیگر می‌باشد که دقیقا هدف یکسان با متن اصلی دارد. در این صورت گوگل همچنان شما را به دلیل داشتن مقاله تکراری مجازات می‌کند.

۱۲. Rich Snippets Spam

Rich snippets بخش‌هایی جهت ارائه اطلاعات بیشتر است. چرا که اطلاعات بیشتر می‌تواند ترافیک بیشتری ایجاد کند. اما روش‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث شود بیش از حد مجاز از این بخش‌ها استفاده شود و شامل پنالتی گوگل شود.

 

چرا باید از سئوی کلاه سیاه خودداری کنیم؟

چرا باید از سئو کلاه سیاه خودداری کنیم؟

استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه می‌توانند وب‌سایت شما را در گوگل و سایر موتورهای جستجو بلاک  (Ban)کنند. اگرچه ممکن است این تکنیک‌ها به دلیل افزایش بازدید در سایت شما باعث شود که موفقیت کوتاه مدت حاصل شود، اما از طرفی مجازات‌های گوگل نیز پیچیده‌تر می‌شوند و می‌توانند تأثیرات مخربی بر رتبه و بازدید سایت شما داشته باشند. در صورتی که  صدها میلیون کاربر در روز در گوگل سایت شما را جستجو می‌کنند، آیا واقعاً می‌توانید بپذیرید که از ایندکس گوگل خارج شوید؟

 

 کلام آخر

همانطور که شرح داده شده نتایج افزایش رتبه از طریق رو‌ش‌های سئو کلاه سیاه کوتاه مدت است. همچنین این روش‌ها غیراخلاقی هستند. اگر به طور تصادفی توسط گوگل پنالتی شدید یا تصمیم به تغییر شیوه‌های خود دارید‌، روش‌هایی وجود دارد که بتوانید از مجازات‌های گوگل رها شوید. در این زمینه می‌توانید از راهنمایی و مشاوره متخصصین وب‌رمز بهره‌مند شوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402