در پی خشم گستردهی بازیکنان نسبت به سیستمهای محدودکنندهی کمپین «ندای وظیفه: بلک آپس ۷» (Call of Duty: Black Ops 7)، اکتیویژن با انتشار بیانیهای رسمی تلاش کرد تا دلایل فنی پشت تصمیمات جنجالی خود، از جمله حذف قابلیت توقف (Pause) و آنلاین بودن اجباری را توضیح دهد. این شرکت میگوید که زیرساختهای «سرورهای اختصاصی» دلیل اصلی این محدودیتهاست.
اکتیویژن در بیانیهی خود در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۴ (۱۵ نوامبر ۲۰۲۵) اعلام کرد: «مأموریتهای کمپین کو-آپ بلک آپس ۷ روی سرورهای اختصاصی آنلاین میزبانی میشوند تا پیشرفت جهانی، کسب XP و ذخیرهسازی بین پلتفرمها را تسهیل کنند. این بدان معناست که توقف بازی (Pause) به همان دلیلی که در بخش چندنفره ممکن نیست، در اینجا نیز امکانپذیر نخواهد بود.»
این توضیحات اما نتوانسته آتش خشم جامعهی کاربری را خاموش کند. بازیکنان سولو (تکنفره) گزارش دادهاند که حتی هنگام تجربهی داستان به تنهایی، اگر برای دقایقی (مثلاً ۱۵ دقیقه) بازی را رها کنند، توسط سرور به دلیل «عدم فعالیت» (Inactivity) اخراج میشوند. بدتر از آن، سیستم چکپوینت بازی تنها در صورت «مرگ» کار میکند؛ بنابراین اگر به دلیل قطعی اینترنت یا اخراج شدن از بازی خارج شوید، باید مأموریت را از ابتدا آغاز کنید.
منتقدان این تصمیم را یک عقبگرد بزرگ نسبت به استانداردهای سبک شوتر میدانند. در حالی که بازیهایی مانند «الدن رینگ» نیز قابلیت توقف ندارند، اما حداقل با خروج از بازی، موقعیت بازیکن را حفظ میکنند. «بلک آپس ۷» با حذف این امکانات اولیه، عملاً تجربهی داستانی را برای کسانی که نمیتوانند جلسات طولانی و بدون وقفه داشته باشند، غیرممکن کرده است.
بخش داستانی بازی که داستان دیوید میسون را در سال ۲۰۳۵ دنبال میکند، به دلیل وابستگی شدید به اینترنت و طراحی مراحل که برای کو-آپ بهینه شده (و در حالت سولو خالی از یاران هوش مصنوعی است)، به عنوان یکی از ضعیفترین تجربههای تکنفرهی این فرنچایز توصیف شده است.
رسانه فوربز
