هنر ساختن یک فیلم عمدا بد برای کسب موفقیت
موفقیت فیلم فاجعهبار «جنگ دنیاها» در صدر جدول پربینندههای آمازون، شاید نشاندهنده یک استراتژی بازاریابی جدید و البته بدبینانه در عصر استریمینگ باشد: «استفاده از بد بودن به عنوان یک سلاح».
چگونه در بازار شلوغ دیده شویم؟
در دنیای امروز که هر هفته دهها فیلم و سریال جدید منتشر میشود، بزرگترین چالش برای یک استودیو، «دیده شدن» است. ساختن یک فیلم متوسط و خوب، دیگر تضمینکننده موفقیت نیست. اما ساختن یک فیلم «به شکل خاطرهانگیزی بد» میتواند یک استراتژی جایگزین باشد.
فرمول «اینقدر بد که خوب است»
فیلم «جنگ دنیاها» (War of the Worlds) از آمازون، تمام ویژگیهای لازم برای این استراتژی را دارد. این فیلم آنقدر بد است که به یک پدیده وایرال تبدیل شده و همه درباره آن صحبت میکنند. همانطور که نویسنده مقاله اصلی اعتراف میکند: «شنیدم آنقدر بد است که به جای فیلمی که واقعاً میخواستم ببینم، وقتم را برای تماشای آن گذاشتم.» این دقیقاً همان چیزی است که آمازون میخواهد: بازدید.
علاوه بر این، فیلم به طور کامل یک تبلیغ طولانی برای محصولات خود آمازون است. حتی اگر مخاطبان فیلم را مسخره کنند، باز هم در حال تماشای تبلیغ پهپادها و خدمات این شرکت هستند. این یک بازی برد-برد برای آمازون است. این پدیده شاید یک رویکرد خلاقانه نباشد، اما یک استراتژی تجاری بینهایت هوشمندانه برای تسخیر اقتصاد توجه در قرن بیست و یکم است.
منبع: Forbes