اعلام خبر ساخت سریال «فار کرای» (Far Cry) توسط شبکه FX در تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۴ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۵)، نشاندهنده بلوغ استراتژی اقتباس از بازیهای ویدیویی در هالیوود است. انتخاب فرمت «آنتولوژی» برای این سریال، هوشمندانهترین تصمیم ممکن برای وفاداری به منبع اقتباس محسوب میشود. بازیهای «فار کرای» همواره بر پایه تغییر لوکیشن (از جزایر استوایی تا کوهستانهای هیمالیا) و تغییر شخصیتهای منفی کاریزماتیک (مانند واس مونتنگرو یا جوزف سید) بنا شدهاند؛ الگویی که نوا هاولی پیشتر با مهارت تمام در سریال تحسینشده «فارگو» پیادهسازی کرده است.
ترکیب تیم سازنده، یک قمار جذاب و جسورانه است. از یک سو، نوا هاولی قرار دارد که با سریالهای پیچیده و روانشناختی مانند «لیژیون» (Legion) و اخیراً «بیگانه: زمین» (Alien: Earth)، تخصص خود را در خلق اتمسفرهای سنگین و درامهای جدی ثابت کرده است. از سوی دیگر، راب مکالهنی (راب مک) حضور دارد که با کمدی سیاه «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» و سریال گیمینگ «جستجوی افسانهای» (Mythic Quest) شناخته میشود. این همکاری میتواند تعادلی میان جنبههای تاریک و خشن دنیای فار کرای و طنز سیاه و ابسورد نهفته در گیمپلی جهانباز آن ایجاد کند.
مکالهنی علاوه بر تهیهکنندگی، نقش اصلی را نیز بر عهده دارد که نشاندهنده تغییر مسیر او به سمت نقشهای جدیتر اکشن است. نیک گراد، رئیس FX، با اشاره به سابقه همکاری طولانی شبکه با این دو هنرمند، بر اعتماد کامل استودیو به دیدگاه آنها تأکید کرده است. یوبیسافت نیز که در سالهای اخیر تلاش کرده آیپیهای خود را به سینما و تلویزیون بیاورد، این بار با سپردن سکان به تیمی کارکشته، از اشتباهات اقتباسهای شکستخورده پیشین دوری جسته است.
با توجه به اینکه بازیهای فار کرای بر پایه بقا در محیطهای وحشی و مبارزه با دیکتاتورها یا رهبران فرقه بنا شدهاند، این سریال پتانسیل بالایی برای کاوش در تمهای قدرت، جنون و بقا دارد؛ تمهایی که هاولی همواره به آنها علاقه نشان داده است.
سریال «فار کرای» با مدل آنتولوژی، ریسکِ گره خوردن به یک داستان طولانی و فرسایشی را از بین میبرد و به سازندگان اجازه میدهد هر فصل را به عنوان یک فیلم طولانی و مستقل با بودجه و تمرکز بالا بسازند؛ فرمولی که میتواند استاندارد جدیدی برای اقتباسهای یوبیسافت باشد.
منبع: SuperHeroHype
