«بتلفیلد ۶» در خطر است؛ بازیکنان علیه استفاده‌ی «غیرضروری» از بات‌ها شورش کردند

تیم پلازا - انتشار: 20 آبان 1404 17:55
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

با گذشت یک ماه از عرضه‌ی طوفانی «بتلفیلد ۶»، انتقادات از سیستم مچ‌میکینگ بازی در حال تبدیل شدن به یک بحران است. بازیکنان می‌گویند استفاده‌ی سنگین از بات‌ها (Bots) برای پر کردن لابی‌ها، در حالی که بازی میلیون‌ها کاربر فعال دارد، غیرمنطقی است و تجربه‌ی بخش چندنفره را نابود می‌کند. آن‌ها خواستار بازگشت مرورگر سرور (Server Browser) کلاسیک هستند.

پس از موفقیت خیره‌کننده‌ی نسخه‌ی بتا و فروش بسیار قوی در هفته‌ی اول، به نظر می‌رسید که فرنچایز «بتلفیلد» (Battlefield) توانسته شکست‌های گذشته را جبران کند. بخش چندنفره‌ی «بتلفیلد ۶» (Battlefield 6) به دلیل بازگشت به ریشه‌های جنگ مدرن و تخریب‌پذیری گسترده، مورد تحسین قرار گرفته است؛ این در حالی است که بخش داستانی و حالت بتل رویال (Battlefield REDSEC) نتوانستند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

اما اکنون، این هسته‌ی اصلی گیم‌پلی با چالشی جدی مواجه شده است. یک پست پربازدید در شبکه‌ی اجتماعی ردیت (Reddit) که هزاران رأی مثبت دریافت کرده، به مشکل اساسی سیستم مچ‌میکینگ بازی پرداخته است. بازیکنان شکایت دارند که به جای استفاده از «مرورگر سرور» - سیستمی که در بازی محبوب «بتلفیلد ۱» (Battlefield 1) وجود داشت و به بازیکنان اجازه می‌داد خودشان سرور مورد نظرشان (بر اساس نقشه، پینگ و تعداد بازیکن) را انتخاب کنند - مجبور به استفاده از یک سیستم خودکار هستند که آن‌ها را با تعداد زیادی بات در یک لابی قرار می‌دهد.

نکته‌ی گیج‌کننده برای بازیکنان این است که با توجه به جمعیت فعال و عظیم بازی، دلیلی برای استفاده از بات‌ها وجود ندارد. آن‌ها معتقدند این سیستم فقط برای پر کردن سریع لابی‌ها طراحی شده و کیفیت مسابقه را فدای سرعت کرده است. بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که اغلب وارد مسابقاتی می‌شوند که از نیمه گذشته و تیمشان در حال شکست است؛ مشکلی که با وجود مرورگر سرور هرگز رخ نمی‌داد.

دیوید سیرلند، تهیه‌کننده‌ی بازی، هفته‌ی گذشته در دفاع از این سیستم گفته بود که بات‌ها «مفید» هستند زیرا زمان انتظار را کاهش می‌دهند و به محض ورود بازیکنان واقعی، از بازی خارج می‌شوند. اما بازیکنان این توجیه را قبول ندارند و معتقدند این سیستم، کنترل و اختیار را از جامعه‌ی کاربری سلب کرده است.

با اینکه «بتلفیلد ۶» توانست آبروی از دست رفته‌ی فرنچایز را بازگرداند، اما به نظر می‌رسد استودیوی DICE بار دیگر در حال نادیده گرفتن یکی از خواسته‌های اصلی و قدیمی جامعه‌ی خود است و این لجاجت می‌تواند به قیمت «کشته شدن» بازی در بلندمدت تمام شود.

رسانه گیم‌رنت

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست