بتلفیلد ۶ مسیر خود را از کال آو دیوتی جدا میکند
در اقدامی که به نظر میرسد تلاشی برای تمایز با رقیب دیرینهاش «کال آو دیوتی» است، استودیو دایس سیستم حرکتی سریع «بتلفیلد ۶» را محدود و واقعگرایانهتر خواهد کرد.
استودیو دایس (DICE) با اعلام تغییرات گسترده در سیستم حرکتی بازی «بتلفیلد ۶» (Battlefield 6)، به وضوح مسیر خود را از سبک سرعتی و آرکید «کال آو دیوتی» (Call of Duty) جدا کرد. پس از آنکه بسیاری از بازیکنان در نسخه بتا، سیستم حرکتی بازی را به رقیب آن شبیه دانستند، دایس تصمیم گرفت با اعمال محدودیتهایی، تجربهای تاکتیکیتر و واقعگرایانهتر ارائه دهد.
این تغییرات که در نسخه نهایی بازی در تاریخ ۱۸ مهر اعمال خواهد شد، شامل کاهش سرعت قابل انتقال از حالت سر خوردن به پرش و جریمه برای پرشهای متوالی است. این اقدام با هدف تشویق بازیکنان به اتخاذ رویکردی حسابشدهتر و وفاداری به هویت سنتی مجموعه «بتلفیلد» صورت میگیرد.
این تصمیم باعث ایجاد شکاف در میان طرفداران شده است. گروهی که خواهان حفظ تمایز «بتلفیلد» هستند از این تغییرات حمایت میکنند، اما گروهی دیگر آن را حرکتی برای حذف مکانیکهای مهارتی و راضی کردن بازیکنان تازهکار میدانند.
با توجه به اینکه امسال دو غول سبک شوتر اول شخص برای اولین بار پس از چهار سال به طور مستقیم با یکدیگر رقابت میکنند، این تصمیم استراتژیک دایس میتواند نقطه عطفی در تعیین هویت «بتلفیلد» در بازار مدرن باشد.
منبع: Kotaku