بوردرلندز ۴ محتوای جانبی را سه برابر میکند
رندی پیچفورد، رئیس استودیو گیرباکس، اعلام کرد که بازی «بوردرلندز ۴» میزان محتوای جانبی خود را سه برابر خواهد کرد؛ اقدامی که بحثهایی را در مورد کیفیت در برابر کمیت برانگیخته است.
رندی پیچفورد (Randy Pitchford)، رئیس استودیو گیرباکس (Gearbox)، در مصاحبهای جدید در رویداد گیمزکام (Gamescom) اعلام کرد که بازی مورد انتظار «بوردرلندز ۴» (Borderlands 4) قصد دارد میزان محتوای جانبی خود را به شکل چشمگیری افزایش دهد و آن را «سه برابر» کند. این بازی که شامل چهار شخصیت جدید و یک سیاره کاملاً یکپارچه به نام کایروس (Kairos) است، جاهطلبانهترین نسخه در این مجموعه به شمار میرود.
این تصمیم با واکنشهای متفاوتی روبرو شده است. با توجه به سابقه مجموعه «بوردرلندز» در ارائه مأموریتهای جانبی که اغلب به سبک «برو و بکش» خلاصه میشوند، نگرانیهایی در مورد تکراری شدن و بیهدف بودن این حجم از محتوای جدید وجود دارد.
تحلیلگران معتقدند که برای موفقیت این رویکرد، محتوای جانبی باید به طور معناداری با داستان اصلی، شخصیتها و دنیای بازی گره بخورد. مأموریتها باید به جای ارائه پاداشهای صرف، به غنیسازی داستان و جهان بازی کمک کنند تا از ایجاد حس گسستگی در روایت اصلی جلوگیری شود. در نهایت، موفقیت «بوردرلندز ۴» به این بستگی دارد که آیا گیرباکس میتواند در کنار کمیت، کیفیت را نیز تضمین کند یا خیر.
منبع: IGN