بازیهای فوقالعادهای که شروع کندی دارند
هنوز بازی را کنار نگذارید! یک گزارش جدید به ستایش از آن دسته از بازیهای شاهکاری پرداخته که شروعی کند و گاهی خستهکننده دارند، اما ثابت میکنند که صبر کردن برای رسیدن به بخش اصلی، ارزشش را دارد.
در دنیای بازیهای ویدیویی، برخی از بهترین تجربهها پشت یک شروع کند و طولانی پنهان شدهاند. یک تحلیل جدید، به بررسی بازیهای فوقالعادهای پرداخته که از بازیکنان میخواهند تا چند ساعت اولیه را با صبوری پشت سر بگذارند تا به دنیای اصلی و شگفتانگیز آنها دست پیدا کنند.
این رویکرد، هرچند گاهی خستهکننده به نظر میرسد، اما به سازندگان اجازه میدهد تا شخصیتها، داستان و مکانیکهای گیمپلی را به درستی به بازیکن معرفی کنند. در ادامه به برخی از برجستهترین نمونهها اشاره میشود:
Red Dead Redemption 2: بخش ابتدایی و خطی بازی در کوهستانهای برفی، یکی از معروفترین شروعهای کند در تاریخ بازیهاست.
Persona 5: بخش آموزشی و معرفی زندگی مدرسهای در این بازی میتواند ساعتها طول بکشد تا بازی به طور کامل باز شود.
Final Fantasy 13: این بازی به خاطر ساختار «راهرو مانند» خود برای ۱۰ تا ۱۵ ساعت اول بدنام است، اما پس از آن به یک بازی جهانباز تبدیل میشود.
Kingdom Hearts 2: این دنباله به طور غافلگیرکنندهای با یک شخصیت کاملاً جدید به نام روکساس آغاز میشود که کنترل او برای چند ساعت در اختیار بازیکن است.
Cyberpunk 2077: دنیای عظیم نایت سیتی تنها پس از به پایان رساندن مأموریت اصلی و خطی سرقت، به طور کامل در دسترس قرار میگیرد.
Resident Evil Village: یک ساعت اولیه بازی یک مسیر کاملاً خطی است تا اینکه بازیکن به روستای اصلی میرسد و بازی باز میشود.
این گزارش تأکید میکند که پشت سر گذاشتن این بخشهای ابتدایی، اغلب به یکی از رضایتبخشترین تجربههای گیمینگ منجر میشود.
منبع: GameRant