جزئیات جدید از گیمپلی بازی پراگماتا کپکام
در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۵، جزئیات جدیدی از گیمپلی بازی مورد انتظار «پراگماتا» فاش شد که بر روی مکانیک منحصربهفرد «هک و شلیک» و همکاری استراتژیک میان دو شخصیت اصلی برای بقا تمرکز دارد.
اطلاعات جدیدی از گیمپلی بازی علمی-تخیلی و مورد انتظار «پراگماتا» (Pragmata) از شرکت کپکام (Capcom) در جریان نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۵ (Gamescom 2025) منتشر شده است. اولین دموی قابل بازی این عنوان، نگاهی عمیق به سیستم مبارزات نوآورانه و دیگر جنبههای آن انداخته است.
مکانیک اصلی: هک و شلیک
هسته اصلی مبارزات «پراگماتا» بر پایه یک سیستم منحصربهف rừng به نام «هک و شلیک» بنا شده است. در این بازی، شخصیت اصلی، هیو (Hugh)، یک فضانورد زرهپوش، نمیتواند به طور مستقیم به دشمنان رباتیک آسیب بزند. برای این کار، او به کمک همراهش، یک کودک مصنوعی به نام دایانا (Diana)، نیاز دارد. بازیکن باید ابتدا با حل یک مینیگیم پازلمانند، دشمن را هک کند. پس از یک هک موفق، دیواره دفاعی دشمن از بین رفته و هیو میتواند به او شلیک کند. این سیستم، یک رابطه همکاری حیاتی و استراتژیک را بین دو شخصیت ایجاد میکند.
برداشتهای اولیه از دمو
بر اساس تصاویر اولیه از این دمو، این ایده هوشمندانه است اما مبارزات اولیه کمی آسان به نظر میرسند. با این حال، نبرد پایانی دمو با یک باس به نام «سکتورگارد»، پتانسیل واقعی این سیستم را به نمایش گذاشت؛ جایی که بازیکن باید همزمان با جاخالی دادن از موشکها، پازلهای هک پیچیدهتری را حل کند.
اکتشاف و طراحی مراحل
در مقابل، بخشهای اکتشافی بازی در این دمو کمتر نوآورانه به نظر میرسند. اگرچه از قابلیتهای شخصیتها برای پلتفرمینگ استفاده میشود، اما محیطهای پایگاه قمری بسیار شبیه به هم هستند که مسیریابی را بدون نقشه دشوار میکند. داستان بازی نیز درباره تلاش هیو برای بازگشت به زمین است.
IGN