سلطه‌ی کریستوفر نولان بر آی‌مکس؛ «ادیسه» راه «مرد عنکبوتی» را سد کرد

تیم پلازا - انتشار: 8 آبان 1404 16:44
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

نفوذ کریستوفر نولان بر فرمت پرمیوم آی‌مکس بار دیگر سینمای تابستان را بازتعریف می‌کند. اثر حماسی و جدید او، «ادیسه»، با برنامه‌ریزی برای اکرانی طولانی و انحصاری در این سالن‌ها، فیلم مورد انتظار «مرد عنکبوتی: روزی نو» را ۹ ماه پیش از اکران، به حاشیه رانده است.

کریستوفر نولان که تعهدش به فیلم‌برداری آنالوگ و فرمت ۷۰ میلی‌متری شهرت دارد، قرار است با «ادیسه» (The Odyssey) در ۱۷ جولای ۲۰۲۶ بازگردد. این فیلم که کاملاً با این فرمت ویژه فیلم‌برداری شده، طبق گزارش‌ها، یک بازه‌ی انحصاری تقریباً یک ماهه (احتمالاً تا اواسط آگوست) در تمام سالن‌های آی‌مکس خواهد داشت.

این تصمیم، چالش بزرگی برای سونی و مارول ایجاد می‌کند. فیلم «مرد عنکبوتی: روزی نو» که اکران آن برای دو هفته بعد (۳۱ جولای) تنظیم شده است، دسترسی خود به پرمیوم‌ترین پرده‌های سینما را در حساس‌ترین زمان ممکن از دست می‌دهد.

آی‌مکس رابطه‌ی خود با نولان را بسیار جدی می‌گیرد. این شرکت در حال سرمایه‌گذاری سنگین برای گسترش پرده‌های ۷۰ میلی‌متری و ارتقای سیستم‌های پروژکتور لیزری 4K در سینماهای آمریکا و آمریکای جنوبی است. طبق گزارش‌ها، حتی دوربین‌های ۷۰ میلی‌متری برای «ادیسه» بازطراحی شده‌اند تا سبک‌تر و کم‌صداتر باشند.

از دست دادن آی‌مکس می‌تواند ضربه‌ی قابل توجهی به فروش هفته‌ی اول «مرد عنکبوتی» بزند؛ همان‌طور که «اوپنهایمر» با فروش ۱۹۰ میلیون دلاری فقط در آی‌مکس، قدرت این فرمت را در تابستان گذشته ثابت کرد.

باید دید آیا سونی برای جلوگیری از تکرار تجربه‌ی تلخ «مأموریت: غیرممکن» برای فیلم جدید مرد عنکبوتی، راه حلی پیدا خواهد کرد یا خیر.

به نقل از فندوم‌وایر

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست