کلر آبسکیور الهام‌بخش آینده مجموعه فاینال فانتزی

تیم پلازا - انتشار: 8 تیر 1404 15:12
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

موفقیت چشمگیر بازی مستقل «کلر آبسکیور: اکسپدیشن ۳۳» ممکن است آینده بازی‌های نقش‌آفرینی را تغییر دهد، زیرا اکنون استودیوهای بزرگ AAA اعتراف کرده‌اند که به دنبال پیروی از راه این بازی هستند. به نظر می‌رسد این بازی ثابت کرده که مبارزات نوبتی هنوز جایگاه ویژه‌ای در میان بازیکنان دارد.

(توجه: این مطلب حاوی اسپویلرهایی از بازی «کلر آبسکیور: اکسپدیشن ۳۳» است.)

چرخشی کامل در دنیای نقش‌آفرینی

بازی «کلر آبسکیور» از استودیوی سندفال اینتراکتیو (Sandfall Interactive) که به شدت از بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی مانند «فاینال فانتزی» الهام گرفته، اکنون خود به منبع الهامی برای همان مجموعه تبدیل شده است. در جلسه اخیر سهامداران اسکوئر انیکس (Square Enix)، یکی از سرمایه‌گذاران با اشاره به موفقیت این بازی، خواستار بازگشت مجموعه‌های «فاینال فانتزی» و «دراگون کوئست» به سیستم مبارزات نوبتی شد. این درخواست به ویژه پس از آن مطرح می‌شود که «فاینال فانتزی ۱۶» به دلیل کنار گذاشتن کامل المان‌های نوبتی، با واکنش‌های متفاوتی از سوی طرفداران قدیمی روبرو شد.

نوآوری در مبارزات نوبتی

«کلر آبسکیور: اکسپدیشن ۳۳» (Clair Obscur: Expedition 33) با مدرن‌سازی مبارزات نوبتی، موفقیت زیادی کسب کرده است. این بازی با استفاده از مکانیک‌هایی مانند «دفاع بی‌نقص» (Perfect Dodge) که به بازیکنان برای مهارت در مبارزات پاداش می‌دهد و استفاده هوشمندانه از QTEها برای تقویت حملات، توانسته گیم‌پلی نوبتی را پویا و جذاب نگه دارد. اکنون این امید وجود دارد که اسکوئر انیکس با الهام از این موفقیت، برای «فاینال فانتزی ۱۷» (Final Fantasy 17) یا دیگر عناوین آینده خود، از این مکانیک‌ها برای احیای سیستم مبارزات نوبتی استفاده کند.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست