لیست تازه منتشر شده از محبوبترین سریالهای سال ۲۰۲۵ در راتن تومیتوز، حاوی یک نکته تحلیلی جالب است: «مردم و منتقدان به ندرت توافق دارند.» پل تاسی از فوربس در گزارش خود اشاره میکند که در حالی که او پیشتر لیستی از سریالهایی با امتیاز ۱۰۰٪ منتقدان منتشر کرده بود، اکثر آن عناوین در لیست ۱۰ تایی مخاطبان غایب هستند. تنها چهار عنوان شامل «آسورا»، «شهر سمی» (Toxic Town)، «آخرین سامورایی ایستاده» (Last Samurai Standing) و فصل دوم «پرسی جکسون» توانستهاند نظر مثبت هر دو گروه را جلب کنند.
نکته شوکهکننده، عدم حضور سریالهای پرمدعایی مانند «شرکت صندلی» (The Chair Company) در لیست محبوبترینهاست. این سریال با وجود دریافت نمره کامل ۱۰۰٪ از منتقدان، تنها توانسته امتیاز ۶۸٪ را از مخاطبان دریافت کند. همین وضعیت برای سریال سیاسی «پلوریباس» (Pluribus) نیز صادق است (۹۸٪ منتقد در برابر ۶۸٪ مخاطب). این آمار نشان میدهد که تماشاگران امروزی نسبت به محتواهایی که بیش از حد هنری یا پیچیده هستند، گارد میگیرند و به دنبال سرگرمیهای ملموستری هستند. در مقابل، سریالی مثل «پیت» (The Pitt) با وجود اینکه از نظر هنری شاید شاهکار نباشد و امتیاز ۸۶٪ دارد، به دلیل محبوبیت عظیم و پخش منظم سالانه، توانسته خود را در بین ۱۰ تای برتر جای دهد.
لیست سریالهایی که بیشترین اختلاف نظر یا توافق نسبی را ایجاد کردهاند:
عناوین مشترک (محبوب نزد هر دو گروه): آسورا، شهر سمی، آخرین سامورایی ایستاده، پرسی جکسون.
شکستهای مردمی (محبوب نزد منتقدان): شرکت صندلی (The Chair Company)، پلوریباس (Pluribus).
پدیدههای مردمی (امتیاز بالا در لیست):
آسورا (۹۴٪)
تمرین (۹۳٪)
آقای اسکورسیزی (۹۲٪)
عوارض جانبی رایج (۹۱٪)
رقابت داغ (۹۱٪)
پادشاه تپه (۹۰٪)
چکمهها (۹۰٪)
پرسی جکسون (۹۰٪)
شان دیدی کامز: مکافات (۸۷٪)
پیت (۸۶٪)
این لیست ثابت میکند که «کیفیت فنی» لزوماً تضمینکننده «لذت تماشا» برای عموم نیست و پلتفرمها برای حفظ مشترکین خود باید تعادلی بین آثار منتقدپسند و آثار عامهپسند ایجاد کنند.
Forbes
