بازی‌هایی که به قاتل فرنچایز خود تبدیل شدند

تیم پلازا - انتشار: 29 شهریور 1404 15:10
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

یک تحلیل جدید به بررسی بازی‌های باکیفیتی می‌پردازد که با وجود خوب بودن، به دلایل مختلفی چون فروش پایین یا تصمیمات استراتژیک استودیو، به آخرین نسخه از مجموعه خود تبدیل شده و عملاً آن فرنچایز را به پایان رساندند.

در تاریخ بازی‌های ویدیویی، برخی از عناوین با وجود اینکه تجربه‌های قابل قبولی را ارائه دادند، به طور ناخواسته به آخرین میخ بر تابوت فرنچایز خود تبدیل شدند. یک تحلیل جدید به بررسی این «قاتلان فرنچایز» پرداخته است که نشان می‌دهد چگونه عواملی فراتر از کیفیت بازی، می‌تواند سرنوشت یک مجموعه را رقم بزند.

در ادامه به برخی از برجسته‌ترین این بازی‌ها اشاره می‌شود:

بازسازی Dead Space (۲۰۲۳): با وجود تحسین گسترده منتقدان و طرفداران، این بازسازی نتوانست انتظارات فروش شرکت EA را برآورده کند. در نتیجه، گزارش شده است که برنامه‌های ساخت بازسازی قسمت دوم و یک قسمت کاملاً جدید (Dead Space 4) لغو شده است.

Just Cause 4: این بازی در زمان عرضه با مشکلات فنی روبرو شد و به گفته ناشر، اسکوئر انیکس، به اهداف فروش خود نرسید. پس از آن، نسخه موبایلی و قسمت پنجم این مجموعه نیز لغو شدند.

Bloody Roar 4: این بازی مبارزه‌ای نتوانست موفقیت نسخه‌های قبلی را تکرار کند و پس از آنکه شرکت کونامی، استودیوی سازنده آن را خرید، دنباله در حال ساخت آن لغو شد و این مجموعه برای همیشه کنار گذاشته شد.

Blue Dragon: Awakened Shadow: با وجود اینکه بازی اول توسط خالق «فاینال فانتزی» ساخته شده بود، دو اسپین‌آف آن برای کنسول دستی DS نتوانستند موفقیت تجاری کسب کنند. هیرونوبو ساکاگوچی اخیراً گفته است که هیچ علاقه‌ای به احیای این مجموعه ندارد.

Genji: Days of the Blade: این بازی که در زمان عرضه پلی‌استیشن ۳ به خاطر میم اینترنتی «خرچنگ غول‌پیکر دشمن» بدنام شد، نتوانست موفقیت نسخه اول را تکرار کند. استودیوی سازنده آن چند سال بعد تعطیل شد.

The Godfather 2: این بازی نتوانست از نظر فروش و نقدها به پای نسخه اول برسد و شرکت EA رسماً اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای به ساخت بازی بر اساس این مجموعه ندارد.

منبع: GameRant

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست