فلسفه طراحی باس فایت در Wuchang Boss Fight
کارگردان Wuchang: Fallen Feathers میگوید باسفایتهای این بازی به شکل دوئلهای حماسی و با الهام از اساطیر و تاریخ چین طراحی شدهاند تا اثری عمیق بر جای بگذارند.
دوئلهایی با شخصیت و ریتم
شیا سیوان (Xia Siyuan)، کارگردان بازی نقشآفرینی و سولزلایک «ووچانگ: پرهای سرنگون» (Wuchang: Fallen Feathers)، جزئیات جدیدی از فلسفه طراحی باسفایتهای این بازی را به اشتراک گذاشته است. به گفته او، این نبردها تنها موانعی برای پیشرفت بازیکن نیستند، بلکه به شکل «دوئل» طراحی شدهاند. او توضیح داد:
هر کدام [از باسها] یک ریتم، یک شخصیت و معمولاً چند غافلگیری دارند که به داستان آن منطقه گره خورده است… همه آنها قرار است یک اثر از خود به جای بگذارند، هم از نظر بصری و هم از نظر احساسی.
الهام از تاریخ و اساطیر چین
یکی از ویژگیهای کلیدی که قرار است این بازی را از دیگر عناوین سولزلایک مانند «سکیرو» (Sekiro) و «بلادبورن» (Bloodborne) متمایز کند، الهامگیری عمیق از اساطیر چین است. این رویکرد در طراحی باسها نیز به کار گرفته شده است. سیوان افزود:
ما میخواستیم هر باس طوری احساس شود که به این دنیا تعلق دارد. انگار که تاریخچهای دارد، نه فقط یک کارکرد. بنابراین حتی اگر بازیکنان اسطوره خاصی را نشناسند، همچنان سنگینی و اهمیت آن رویاروییها در طراحی حس خواهد شد.
چالشهای متنوع
تیم توسعه در استودیو «لینزی گیمز» (Leenzee Games) قصد دارد تا چالشهای متنوعی را ارائه دهد. برخی باسها زمانبندی و واکنشهای سریع بازیکن را آزمایش میکنند، در حالی که برخی دیگر او را مجبور میکنند تا در استراتژی و بیلد شخصیت خود تجدید نظر کرده یا از آیتمهای خاصی استفاده کند. این بازی در زمان عرضه بر روی سرویس «ایکسباکس گیم پس» (Xbox Game Pass) نیز در دسترس خواهد بود.
منبع: Game Rant