استودیوی بازیسازی «بانجی» (Bungie) در آستانه انتشار جدیدترین بسته الحاقی بازی «دستینی ۲» با عنوان «یاغیان» (Renegades)، از برنامههای خود برای بازگرداندن پویایی به این شوتر آنلاین پرطرفدار خبر داد. تایسون گرین، کارگردان بازی، در مصاحبهای اختصاصی که روز چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴ (۲۶ نوامبر ۲۰۲۵) منتشر شد، ضمن اعتراف به چالشهای سال گذشته، تأکید کرد که این استودیو به هیچ وجه قصد ندارد اجازه دهد «دستینی ۲» به یک «بازی مرده» تبدیل شود.
پس از پایان حماسه ۱۰ ساله «نور و تاریکی» با بسته الحاقی «شکل نهایی» (The Final Shape) در سال ۲۰۲۴، بازی با ریزش محسوس کاربران مواجه شد. گرین در این باره توضیح داد: «شکل نهایی پایانی باشکوه بر داستان بود، اما بسیاری از بازیکنان آن را نقطه پایانی برای تجربه خود تلقی کردند و این موضوع منجر به کاهش جمعیت بازی شد.» بسته الحاقی بعدی با نام «لبهی سرنوشت» (The Edge of Fate) که در تابستان ۱۴۰۴ منتشر شد، اگرچه خط داستانی جدیدی را با محوریت گروه مرموز «نه» (The Nine) آغاز کرد، اما به دلیل سیستمهای پیچیده و دشوار ارتقای قدرت، نتوانست موفقیت مورد انتظار را کسب کند.
حال بانجی با تغییر استراتژی و حرکت به سمت مدل انتشار دو بسته الحاقی متوسط در سال، قصد دارد با «یاغیان» ورق را برگرداند. این بسته الحاقی که با الهام مستقیم و همکاری با لوکاسفیلم و دنیای «جنگ ستارگان» (Star Wars) ساخته شده است، فضایی شبیه به وسترن فضایی دارد و سلاحهایی همچون تفنگهای لیزری (Blasters) و شمشیرهای نوری (Lightsabers) را به بازی اضافه میکند.
بن ووماک، کارگردان خلاقیت بازی، نیز با اشاره به لزوم بازنگری در قواعد سنتی بازی گفت: «وقتی با لوکاسفیلم کار میکنید، باید مرزهای همیشگی را جابجا کنید. ما سلاحها و سندیکاهای جدیدی داریم که شاید قبلاً در دستینی نمیدیدید، اما برای ایجاد هیجان ضروری بودند.» این بسته الحاقی همچنین وعده داده است که سیستم پیشرفت بازیکن را سادهتر و پاداشدهندهتر کند تا از فشار گرایند (Grind) بیرویه کاسته شود.
جمعبندی بانجی با پذیرش بازخورد بازیکنان و همکاری با برندهای بزرگی چون جنگ ستارگان، تلاش دارد تا اعتماد از دست رفته را بازگرداند و ثابت کند که «دستینی ۲» هنوز داستانهای زیادی برای گفتن دارد.
