سازنده تلماسه بیداری از تغییرات بزرگ در بخش پایانی بازی خبر داد
شرکت فانکام، سازنده بازی آنلاین موفق «تلماسه: بیداری»، جزئیات تعدادی از تغییرات آینده در بخش پایانی (endgame) این بازی را با هدف رسیدگی به شکایات بازیکنان و ایجاد تنوع بیشتر در تجربه بازی، تشریح کرده است.
گزینههای جدید برای بازیکنان PvE
جوئل بایلوس (Joel Bylos)، مدیر خلاقیت بازی، در یک پست وبلاگی در استیم توضیح داد که علیرغم تصور اولیه آنها برای تشویق بازیکنان به تشکیل تیم، «ماهیت فوقالعاده رقابتی» بخش پایانی بازی در «صحرای عمیق» (Deep Desert) باعث شده تا بازیکنان علاقهمند به PvE (بازیکن در مقابل محیط) از این بخش کنار گذاشته شوند. برای حل این مشکل، بخشهایی از «صحرای عمیق» به عنوان مناطق «جنگ محدود (PvE)» علامتگذاری خواهند شد. در این مناطق، بازیکنان میتوانند بدون نگرانی از حملات ناخواسته دیگر بازیکنان، به کاوش و جمعآوری منابع سطح بالا بپردازند.
توازن در PvP و آینده بازی
بایلوس تأکید کرد که مناطق اصلی و ارزشمندتر، مانند بزرگترین میدانهای ادویه، همچنان به صورت PvP آزاد باقی خواهند ماند تا پویایی پرخطر و پرپاداش حفظ شود. تیم توسعه همچنین در حال کار بر روی رفع شکایات مربوط به PvP، به ویژه سلطه ارنیتاپترهای (ornithopters) مجهز به راکت، است. هدف آنها ایجاد یک سیستم مبارزه «ترکیبی» است که در آن هیچ وسیلهای به تنهایی بر میدان نبرد مسلط نباشد. بازی «تلماسه: بیداری» (Dune: Awakening) از زمان عرضهاش در اوایل ژوئن، با جذب بیش از یک میلیون بازیکن به یک موفقیت بزرگ برای فانکام (Funcom) تبدیل شده است.