سازنده تلماسه بیداری به مشکلات بخش PvP بازی پاسخ داد
استودیوی فانکام، سازنده بازی جدید «تلماسه: بیداری»، به نگرانیهای بازیکنان درباره وضعیت بخش رقابتی بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) در این بازی پاسخ داده است. جوئل بایلوس، مدیر خلاقیت بازی، تأیید کرده است که اصلاحاتی در راه است.
مشکلات اصلی در صحرای عمیق
بازیکنان در انجمن ردیت (Reddit) بازی، از چندین مشکل در منطقه آخر بازی PvP یعنی «صحرای عمیق» (Deep Desert) شکایت کردهاند. بزرگترین مشکل، تایمر «تقریباً آنی» بازگشت به بازی (respawn) است که به بازیکنان کشتهشده اجازه میدهد تنها پس از ۱۲ ثانیه به نبرد بازگردند. این موضوع باعث شده تا نبردها به یک «بازی اعداد» تبدیل شوند که در آن تیمهای بزرگتر میتوانند با فرستادن نیروهای بیپایان، تیمهای کوچکتر و مجهزتر را شکست دهند. عدم وجود آسیب در اثر برخورد وسایل نقلیه نیز یکی دیگر از مشکلات مطرح شده است.
قول سازندگان برای بهبود
جوئل بایلوس (Joel Bylos) در پاسخ به این شکایات، ضمن درخواست برای صبوری بازیکنان، گفت که تیم توسعه در حال کار بر روی «مجموعهای از تغییرات و اصلاحات» است. ایگناسی ساستره (Ignasi Sastre)، مدیر جامعه کاربری فانکام (Funcom)، نیز تأیید کرد که سرعت بالای تایمر بازگشت یک باگ ناخواسته است و «در یک پچ آینده» رفع خواهد شد. بازیکنان با وجود نارضایتی از وضعیت فعلی، از ارتباط مستقیم و پاسخگویی تیم فانکام قدردانی کردهاند. بازی «تلماسه: بیداری» (Dune: Awakening) در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) برای کامپیوتر عرضه شد.