گزارش جدید endgame بازی تلماسه بیداری را توخالی توصیف کرد

تیم پلازا - انتشار: 21 مرداد 1404 12:03
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

یک تحلیل جدید از بازی «تلماسه: بیداری» نشان می‌دهد که با وجود شروع قدرتمند و درگیرکننده، بخش endgame این بازی آنلاین در حال حاضر از تکرار بیش از حد و کمبود تنوع رنج می‌برد، هرچند تلاش‌های استودیو سازنده برای بهبود آن ادامه دارد.

بازی آنلاین و بقامحور «تلماسه: بیداری» (Dune: Awakening) که دو ماه از عرضه آن می‌گذرد، در یک تحلیل جدید مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش نشان می‌دهد که اگرچه ساعات ابتدایی بازی بسیار جذاب و چالش‌برانگیز است، اما محتوای endgame یا مراحل پایانی آن در حال حاضر برای بازیکنان تکراری و «توخالی» به نظر می‌رسد.

نقد اصلی: تکرار و نبود تنوع

بر اساس این تحلیل، مشکل اصلی از جایی آغاز می‌شود که بازیکنان به تجهیزات سطح بالا دست پیدا کرده و وارد منطقه «صحرای عمیق» می‌شوند. در این مرحله، چالش‌های بقا که هسته اصلی بازی در ابتدا بودند، جای خود را به یک روند تکراری و طولانی برای جمع‌آوری منابع می‌دهند. بازیکنان مجبورند مسیرهای یکسانی را بارها و بارها طی کنند، بدون آنکه نیاز به تغییر استراتژی یا مواجهه با چالش‌های جدیدی داشته باشند. نبود اهداف متنوع، چالش‌های بزرگ PvE یا داستان‌های جدید، باعث شده تا انگیزه برای ادامه بازی در مراحل پایانی کاهش یابد.

تمجید از تجربه اولیه و تلاش‌های سازنده

با این حال، این گزارش ۱۰۰ ساعت ابتدایی بازی را، حتی برای بازیکنان تک‌نفره، یک ماجراجویی «ارزشمند و همه‌جانبه» توصیف می‌کند. همچنین به تلاش‌های استودیو فانکام (Funcom) برای بهبود تجربه endgame اشاره شده است. این استودیو با گوش دادن به بازخورد بازیکنان، اخیراً به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع مشکلات و ایجاد یک منطقه PvE مجزا در صحرای عمیق منتشر کرده است. با توجه به اینکه بازی هنوز جدید است، امید می‌رود که این مشکلات در آینده برطرف شوند.

Game Rant

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست