استراتژی عرضه غافلگیرانه فاینال فانتزی ۱۶ در ایکس‌باکس

تیم پلازا - انتشار: 21 خرداد 1404 22:06
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

عرضه غافلگیرکننده بازی «فاینال فانتزی ۱۶» برای کنسول‌های ایکس‌باکس در جریان رویداد «ویترین بازی‌های ایکس‌باکس» در تاریخ ۱۸ خرداد، یادآور یک استراتژی رو به رشد در میان ناشران بزرگ است: عرضه ناگهانی یا «شدو دراپ». این رویکرد به جای یک کمپین بازاریابی طولانی، بر عامل غافلگیری تکیه دارد.

موفقیتی شبیه به «آبلیویئن»

این حرکت اسکوئر انیکس، شباهت زیادی به عرضه «ریمستر آبلیویئن» (Oblivion Remastered) توسط بتسدا داشت که آن هم بدون تبلیغات قبلی و به صورت ناگهانی در دسترس قرار گرفت. منطق این استراتژی، استفاده از شهرت و اعتبار یک مجموعه بزرگ برای ایجاد هیجان آنی است. نسخه ایکس‌باکس «فاینال فانتزی ۱۶» (Final Fantasy 16) که شامل تمام بسته‌های الحاقی است، با بهبودهای عملکردی مانند نرخ فریم پایدارتر عرضه شده که می‌تواند حتی بازیکنان نسخه پلی‌استیشن ۵ را نیز به تجربه مجدد آن ترغیب کند.

همگرایی اکوسیستم‌ها و خطر برای استودیوهای کوچک

این روند نشان‌دهنده همگرایی بیشتر اکوسیستم‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است. «فاینال فانتزی ۱۶» که زمانی نماد انحصار پلی‌استیشن ۵ بود، اکنون به طور کامل در ایکس‌باکس در دسترس است. این موضوع آینده انحصاری بودن بازی‌های بزرگی مانند «فاینال فانتزی ۱۷» و «طومارهای کهن ۶» (The Elder Scrolls 6) را زیر سوال می‌برد. با این حال، این استراتژی یک جنبه منفی نیز دارد؛ عرضه‌های غافلگیرکننده عناوین بزرگ می‌تواند به راحتی توجهات را از بازی‌های مستقل و کوچکتر که در همان بازه زمانی منتشر می‌شوند، بدزدد و به آنها آسیب برساند.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست