مگان مورگان جونیو، مدیر سابق استودیو سانتا مونیکا، هوش مصنوعی را ابزاری قدرتمند میداند که مانند موشن کپچر و تولید رویهای، بخشی استاندارد از بازیسازی خواهد شد.
بحث داغ پیرامون استفاده از هوش مصنوعی مولد (generative AI) در بازیسازی با اظهار نظر یک چهره برجسته دیگر ادامه دارد. مگان مورگان جونیو (Meghan Morgan Juinio) که اخیراً پس از ۱۰ سال و کار روی دو بازی موفق «خدای جنگ» (God of War) از سمت خود در استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica Studio) کنارهگیری کرده، دیدگاه مثبتی نسبت به این تکنولوژی دارد. او در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) در حاشیه رویداد Gamescom Asia گفت: «فکر میکنم اگر آن را نپذیریم، خودمان را دست کم گرفتهایم.» جونیو هوش مصنوعی را «ابزاری» میداند که به توسعهدهندگان کمک خواهد کرد و آن را با تکنولوژیهای دیگری مقایسه کرد که زمانی بحثبرانگیز بودند اما حالا کاملاً استاندارد شدهاند، مانند تولید رویهای محتوا (procedurally-generated content) با ابزارهایی چون SpeedTree یا حتی موشن کپچر (motion capture) که زمانی انیماتورها در برابر آن مقاومت میکردند. او با اشاره به صحبتهای گلن اسکافیلد (Glen Schofield)، خالق Dead Space، تأکید کرد که این یک پیشرفت تکنولوژیک بزرگ است که «چه شما سوار آن شوید یا نه، تکامل خواهد یافت.» با این حال، او هشدار داد که هوش مصنوعی راهحل نهایی مشکلات مالی صنعت بازی نیست و هرگز نمیتواند جایگزین «گیمپلی سرگرمکننده» و «داستان انسانی» شود که قلب بازیهایی چون «خدای جنگ» را تشکیل میدهد.
منبع: IGN