بازیهایی که یک ژانر را احیا کردند
از Resident Evil 4 و Street Fighter 4 تا Minecraft، این مقاله به معرفی ۶ بازی میپردازد که هر کدام در زمان خود یک ژانر رو به افول را دوباره زنده کردند.
بازگشت از فراموشی
در صنعت رقابتی بازیهای ویدیویی، برخی از ژانرها به مرور زمان محبوبیت خود را از دست میدهند و در آستانه فراموشی قرار میگیرند. با این حال، گاهی یک بازی باکیفیت و نوآورانه از راه میرسد و به تنهایی آن ژانر را دوباره زنده میکند. در ادامه، ۶ بازی که چنین دستاورد بزرگی داشتهاند، معرفی میشوند.
احیای ژانرهای اکشن
Devil May Cry 3 (۲۰۰۵): پس از شکست نسخه دوم، ژانر هک اند اسلش در خطر بود. اما «دویل می کرای ۳» با سیستم مبارزات عمیق و شخصیتپردازی کاریزماتیک دانته، این ژانر را با انرژی و استایل به اوج بازگرداند.
Street Fighter 4 (۲۰۱۰): در دورانی که بازیهای مبارزهای روح رقابتی خود را از دست داده بودند، «استریت فایتر ۴» با ایجاد توازن در گیمپلی و ظاهری جدید، این ژانر را دوباره به جریان اصلی بازگرداند و ثابت کرد که بازیهای مبارزهای میتوانند روی کنسولهای مدرن نیز موفق باشند.
Resident Evil 4 (۲۰۰۵): ژانر ترس و بقا با دوربینهای ثابت و زامبیهای کند، در حال تکراری شدن بود. «رزیدنت ایول ۴» با تغییر زاویه دوربین به سوم شخص و معرفی دشمنان سریعتر و تهاجمیتر، این ژانر را به طور کامل متحول کرد و عصر جدیدی را برای آن رقم زد.
احیای ژانرهای استراتژی و ماجراجویی
Fire Emblem: Awakening (۲۰۱۳): ژانر نقشآفرینی تاکتیکی در حال محو شدن بود تا اینکه «فایر امبلم: بیداری» با دسترسپذیرتر کردن مکانیکهای پیچیده (مانند حذف مرگ دائمی)، این ژانر را برای مخاطبان جدید جذاب کرد و سری خود را از لغو شدن نجات داد.
The Walking Dead (۲۰۱۲): استودیوی Telltale با این بازی، ژانر قدیمی «اشاره و کلیک» را با افزودن تصمیمات آنی و تنش، مدرنسازی کرد و آن را دوباره به یک سبک محبوب تبدیل نمود.
تولد یک پدیده
Minecraft (۲۰۱۱): پیش از «ماینکرفت»، ژانر بقا بسیار محدود و ناشناخته بود. این بازی با آزادی عمل بینهایت و مکانیکهای ساده و در دسترس خود، این ژانر را به یکی از محبوبترین ژانرهای جهان تبدیل کرد و به مخاطبان میلیونی معرفی نمود.
منبع: Game Rant