همدستان و استراتژی خیابانی برای آینده دنیای دیسی
ایده فیلم «همدستان» از زک کرگر، دقیقاً با دیدگاه جیمز گان برای یک دنیای دیسی متنوع همخوانی دارد؛ جهانی که در آن داستانهای کوچک، خیابانی و شخصیتمحور در کنار حماسههای بزرگ روایت میشوند.
مفهوم فیلمنامه «همدستان» (Henchmen) نوشته زک کرگر (Zach Cregger)، بیش از یک ایده جذاب، یک نمونه کامل از استراتژی جدید و هوشمندانه جیمز گان (James Gunn) و پیتر سفرن برای آینده دنیای دیسی (DCU) است. این رویکرد، بر تنوع ژانر و مقیاس داستانگویی تأکید دارد.
فراتر از قهرمانان اصلی
گان بارها اعلام کرده که دنیای دیسی یک «سبک ثابت» نخواهد داشت و قرار است شامل آثاری از ژانرهای مختلف، از ترسناک («کلیفیس») تا ماجراجوییهای کیهانی باشد. یک کمدی-جنایی سیاه و خیابانی مانند «همدستان» که از دید یک خلافکار ردهپایین روایت میشود، کاملاً در این چشمانداز جای میگیرد. این فیلم به دنیای دیسی اجازه میدهد تا فراتر از داستانهای تکراری بتمن و سوپرمن، به یک جهان زنده و پویا تبدیل شود که در آن، زندگی افراد عادی در سایه ابرقهرمانان نیز اهمیت دارد.
چالش دنیای موازی بتمن
بزرگترین مانع، وجود دنیای موازی «بتمن» ساخته مت ریوز (Matt Reeves) است. استودیو دیسی باید مراقب باشد تا باعث سردرگمی مخاطبان نشود. با این حال، ایده فیلمی که در آن بتمن یک شخصیت فرعی و تقریباً افسانهای است و در ابتدای داستان از کار میافتد، میتواند راهی هوشمندانه برای استفاده از حال و هوای گاتهام بدون رقابت مستقیم با نسخه ریوز باشد. اگر «همدستان» ساخته شود، میتواند ثابت کند که جذابترین داستانهای دیسی، لزوماً درباره بزرگترین قهرمانان آن نیستند.
The Hollywood Reporter