سازندگان بیگانه, چطور ترس واقعیت مجازی را به کنسول آوردند

تیم پلازا - انتشار: 7 آبان 1404 21:39
ز.م مطالعه: 1 دقیقه
-

سازندگان بازی «تهاجم سرکش» توضیح می‌دهند که چگونه با باهوش‌تر کردن زنومورف‌ها و استفاده از نور و مه، ترس بازی را در نسخه جدید کنسولی حفظ کردند.

بازی «بیگانه: تهاجم سرکش» (Alien: Rogue Incursion) در اصل برای واقعیت مجازی (VR) ساخته شده بود و خیلی‌ها را ترسانده بود. حالا که نسخه جدید بازی (Evolved Edition) برای کامپیوتر و کنسول‌ها آمده، سازندگان توضیح داده‌اند که چطور آن ترس را زنده نگه داشتند.

استودیو سارویوس (Survios) می‌گوید یکی از درس‌هایی که از نسخه VR گرفتند، مهم بودن «سرعت بازی» و «تعادل سختی» برای ترسناک ماندن بود. آن‌ها با دقت به بازخوردهای بازیکنان گوش دادند تا نسخه جدید بهتر شود.

برای اینکه بازی بدون عینک VR هم ترسناک باشد، آن‌ها از نورپردازی پویا و افکت‌های غلیظ مثل مه استفاده کرده‌اند. این مه باعث می‌شود زنومورف‌ها (Xenomorph) در آن پنهان شوند و ناگهانی به شما حمله کنند. آن‌ها همچنین از لرزش‌های دسته بازی (haptics) استفاده کرده‌اند تا حس ترس را بیشتر کنند.

سازندگان می‌گویند هوش مصنوعی هیولاها هم قوی‌تر شده. چون نشانه‌گیری با دسته راحت‌تر است، آن‌ها زنومورف‌ها را «حیله‌گرتر» کرده‌اند تا بازی سخت‌تر شود. هیولاها حالا صبورتر شما را شکار می‌کنند و همدیگر را خبر می‌کنند.

منبع: ComingSoon

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست