چگونه گرینلند به یک فرانچایز موفق تبدیل شد
داستان موفقیت «گرینلند» و ساخته شدن دنباله آن، یک نمونه عالی از چگونگی بقا و پیروزی یک فیلم در شرایط بحرانی صنعت سینما و قدرت بازارهای بینالمللی است.
موفقیت در مسیری غیرمتعارف
فیلم اول «گرینلند» (Greenland) در بدترین زمان ممکن، یعنی در اوج همهگیری کرونا، آماده اکران بود. در حالی که اکثر بلاکباسترها با تأخیرهای پیاپی مواجه شدند، این فیلم مسیری متفاوت و هوشمندانه را در پیش گرفت. در آمریکا، با یک قرارداد پرسود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلاری به سرویس استریمینگ HBO فروخته شد و همزمان، در بازارهای بینالمللی که سینماهایشان باز بود، به اکران درآمد.
قدرت گیشه جهانی
نتیجه این استراتژی شگفتانگیز بود. فیلم در خارج از آمریکا بیش از ۵۲ میلیون دلار فروخت و در ۲۶ کشور جهان شماره یک شد. این موفقیت ثابت کرد که یک فیلم با بودجه متوسط و یک ستاره محبوب جهانی مانند جرارد باتلر (Gerard Butler) میتواند حتی بدون اکران سنتی در آمریکا، به یک موفقیت تجاری تبدیل شود.
ساخته شدن «گرینلند ۲: مهاجرت» (Greenland 2: Migration) و دریافت یک تاریخ اکران سینمایی رسمی از سوی یک استودیوی بزرگ مانند لاینزگیت (Lionsgate)، پاداش همین موفقیت غیرمتعارف است. این فرانچایز ثابت کرد که در دنیای جدید، راههای متعددی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد و قدرت گیشه جهانی بیش از هر زمان دیگری تعیینکننده است.
منبع: Deadline