هواوی در جمع ۵ برند برتر بازار تبلت در جهان قرار گرفت

تیم پلازا - انتشار: 15 آذر 1404 10:56
ز.م مطالعه: 3 دقیقه
-

بازار جهانی تبلت‌ها در سه‌ماهه سوم 2025 روند مثبتی را تجربه کرد و برندهای متعددی رشد فروش قابل توجهی داشتند. با وجود تسلط اپل بر این بازار، شرکت‌هایی مانند هواوی، سامسونگ و لنوو توانستند جایگاه خود را مستحکم کنند. به گزارش Counterpoint، هواوی با افزایش سهم بازار و استقبال کاربران از مدل‌های MatePad، برای رقابت با برندهای بزرگ جهانی آماده شده است.

عملکرد برندها در سه‌ماهه سوم 2025

در این بازه زمانی، اپل همچنان پیشتاز بازار جهانی تبلت‌ها باقی ماند و با عرضه موفق مدل‌های ایر ، پرو و مینی، ۳۴ درصد سهم بازار را حفظ کرد و رشد نسبی فروش را تجربه نمود. سامسونگ در رتبه دوم با ۱۸ درصد سهم بازار قرار گرفت، اما رشد فروش آن تقریباً صفر بود. لنوو با ۹ درصد سهم بازار و رشد ۲۳ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت.

جدول خلاصه عملکرد برندها در بازار جهانی تبلت Q3 2025

برند

سهم بازار

رشد فروش

مدل‌های کلیدی

اپل

۳۴٪

۱۰٪

آیپد / ایر / پرو / مینی

سامسونگ

۱۸٪

۰٪

گلکسی تب S / A

لنوو

۹٪

۲۳٪

تب P11 / تب M10

هواوی

۹٪

۱۰٪

میت‌پد 11.5 S / 12 X

آمازون

۷٪

۱۳٪

Fire HD 10 / Fire HD 8

شیائومی

۷٪

۸٪

شیائومی پد 6 / 5

هواوی با افزایش ۹ درصد سهم بازار و ثبت رشد ۱۰ درصدی فروش، رتبه چهارم جهانی را به خود اختصاص داد. مدل‌هایی مانند MatePad 11.5 S و 12 X با ویژگی‌های متمایز، اپلیکیشن Notes به‌روز شده و مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند، توجه کاربران حرفه‌ای و دانش‌آموزان را جلب کرده‌اند. این موفقیت هواوی نشان‌دهنده تثبیت جایگاه این برند در بازار جهانی تبلت و افزایش رقابت با اپل و سامسونگ است.

آمازون با رشد ۱۳ درصدی فروش، رتبه پنجم را به دست آورد و شیائومی با ۷ درصد سهم بازار و رشد ۸ درصدی در فروش، در رتبه ششم قرار گرفت. این ارقام نشان می‌دهد که رقابت در بازار جهانی تبلت همچنان فشرده است و برندهای چینی به‌تدریج سهم قابل توجهی را از بازار کسب می‌کنند.

با توجه به استقبال کاربران از تبلت‌های حرفه‌ای و میان‌رده، به‌ویژه محصولات هواوی با قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیشرفته، انتظار می‌رود این برند در سال‌های آینده سهم بیشتری از بازار جهانی کسب کند. رقابت با اپل، سامسونگ و دیگر برندهای اصلی به‌ویژه در بخش تبلت‌های حرفه‌ای و دانش‌آموزی تشدید خواهد شد. هواوی با رشد قابل توجه فروش و معرفی تبلت‌های متنوع، توانست به جمع پنج برند برتر جهانی در Q3 2025 راه پیدا کند. موفقیت در این حوزه، ترکیبی از طراحی مناسب، امکانات نرم‌افزاری و توجه به نیاز کاربران حرفه‌ای و دانش‌آموزان است. با این روند، هواوی می‌تواند در سال‌های آینده جایگاه خود را در بازار جهانی تبلت ارتقا دهد و رقابت نزدیکی با اپل و سامسونگ داشته باشد.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست