اینستاگرام از جایزه جدید «Ring» برای خالقان برتر محتوا رونمایی کرد
اینستاگرام روز دوشنبه از برنامهی جدیدی با عنوان جوایز Ring رونمایی کرد که هدف آن تقدیر از خالقان برتر محتوا در سراسر جهان است؛ افرادی که به گفتهی این شرکت، «فرهنگ را تغییر میدهند و مرزها را میشکنند».
در اولین دوره، ۲۵ خالق برتر اینستاگرام هفتهی آینده حلقهی طلایی (Gold Ring) دریافت خواهند کرد. هیئت داوران این برنامه شامل چهرههای شناختهشدهای همچون آدام موسری (مدیر اینستاگرام)، اسپایک لی (کارگردان سینما)، مارک جیکوبز (طراح مد)، مارکز براونلی (یوتیوبر)، یارا شهیدی (بازیگر) و پت مکگراث (هنرمند آرایش) است.
برندگان، علاوهبر حلقهی فیزیکی طراحیشده توسط طراح مد انگلیسی «گریس ویلز بونر»، یک حلقهی طلایی دیجیتال نیز در اطراف پروفایل خود دریافت میکنند. همچنین این خالقان میتوانند دکمهی “Like” اختصاصی خود را برای پستها طراحی کنند. با این حال، این جایزه هیچ پاداش مالی به همراه ندارد.
این اقدام در حالی انجام میشود که شرکت مادر اینستاگرام، متا (Meta)، طی سالهای اخیر بسیاری از برنامههای پرداختی به سازندگان محتوا را متوقف کرده است. از جمله حذف پاداشهای مربوط به Reels، تبلیغات در پروفایلها و برنامهی بازاریابی وابسته بین سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴.
همزمان با کاهش ۵۲ درصدی قراردادهای برندها با تولیدکنندگان محتوا در سال ۲۰۲۴ (براساس دادههای Kajabi)، متا حالا بهجای پاداش مالی، تمرکز خود را روی قدردانی نمادین و ارتقای اعتبار اجتماعی خالقان برتر گذاشته است.
اینستاگرام اعلام کرده هدف از این جایزه، تجلیل از خلاقانی است که با جسارت مسیر خود را میسازند، مردم را از طریق خلاقیت به هم نزدیک میکنند و شایستهی دیدهشدن هستند. در حالیکه حمایت مالی از خالقان محتوا در اینستاگرام کاهش یافته، برنامهی Ring Awards تلاشی است برای حفظ تعامل با جامعهی سازندگان از طریق اعتبار نمادین و جایگاه اجتماعی بهجای پاداش اقتصادی.