اینتل به دنبال ارتقا فناوری XeSS برای کارتهای گرافیک خود است
اینتل خبرهای جدیدی برای علاقهمندان به دنیای گرافیک و پردازش تصویری دارد. به گزارش TechPowerUp و طبق اطلاعات منتشرشده از کدهای فاششده در سابردیت IntelArc، این شرکت در حال آمادهسازی فناوری جدیدی برای بهبود قابلیتهای Xe Super Sampling (XeSS) خود است. این بهروزرسانی شامل افزودن Multi-Frame Generation (MFG) میشود که مشابه فناوری انحصاری انویدیا برای کارتهای RTX 50 است.
در حال حاضر، قابلیت XeSS با بازسازی جزئیات زیرپیکسلی از پیکسلهای همسایه، عملکرد را تا دو برابر افزایش میدهد. اما این فرآیند تنها بر روی یک فریم انجام میشود. فناوری MFG، همانند رویکرد انویدیا، از دو فریم رندرشده استفاده میکند و با تحلیل همبستگیها، سه فریم اضافه تولید میکند. در نتیجه، ۱۵ فریم از هر ۱۶ فریم نمایش داده شده به صورت مولد هستند که راندمان رندر را تا ۸ برابر افزایش میدهد.
این ارتقا میتواند برای گیمرها و توسعهدهندگان بازی یک نقطه تحول باشد، چرا که امکان تجربه نرخ فریم بسیار بالا در رزولوشنهای بالا را فراهم میکند بدون اینکه افت کیفیت چشمگیری ایجاد شود. فناوری مشابه انویدیا، پس از سالها تحقیق و توسعه با استفاده از ابرکامپیوتر، به بلوغ رسید. اکنون اینتل با تیم مهندسی خود در تلاش است تا تجربهای مشابه را برای کاربران کارتهای گرافیک Arc فراهم کند.
اگرچه هنوز تاریخ دقیق عرضه این قابلیت اعلام نشده، اما شواهد حاکی از آن است که این فناوری ممکن است همراه با معرفی کارت گرافیک Arc B770 Battlemage در تعطیلات سال ۲۰۲۵ عرضه شود. این یعنی کاربران میتوانند انتظار یک ارتقا قابلتوجه در عملکرد کارتهای گرافیک اینتل را در آینده نزدیک داشته باشند.
اضافه شدن Multi-Frame Generation به XeSS میتواند باعث جهشی بزرگ در تجربه بازی و رندرینگ با کارتهای گرافیک اینتل شود. این حرکت نهتنها رقابت اینتل با انویدیا را تقویت میکند، بلکه ممکن است روند توسعه فناوریهای آپاسکیل (ارتقا مقیاس) و رندرینگ در صنعت GPU را تحت تاثیر قرار دهد. عرضه احتمالی این قابلیت در تعطیلات ۲۰۲۵، میتواند خبر خوشی برای گیمرها و توسعهدهندگان محتوا باشد که به دنبال عملکرد بالا و کیفیت تصویر عالی هستند.