نرخ سود بین بانکی که در فروردین و اردیبهشت روندی کاهشی را طی کرده بود، در پایان هفته جاری بار دیگر افزایش یافت و وارد کانال ۲۳ درصد شد. بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی را در پایان روز کاری چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت، ۲۳.۲۴ درصد اعلام کرد.
به گزارش پلازا و به نقل از برنا، این در حالی است که از ابتدای فروردین امسال، نرخ سود بین بانکی با کاهش معناداری نسبت به نیمه دوم سال گذشته همراه شده بود. این نرخ از ابتدای مهر پارسال در رقم ۲۴ درصد ثابت مانده بود، اما از ۲۰ اسفند روند نزولی آن آغاز شد و در کانال ۲۳ درصد قرار گرفت. در ادامه، نرخ سود در فروردین در کانال ۲۱ درصد تثبیت شد و حتی در پایان فروردین به کانال ۲۰ درصد نیز وارد شد، اما اکنون بار دیگر به محدوده ۲۳ درصد بازگشته است. نرخ توافق بازخرید نیز از سال ۱۴۰۳ در رقم ۲۳ درصد ثابت مانده است. گفتنی است نرخ سود بین بانکی برای تسهیلات کوتاهمدت یک هفتهای تا حداکثر ۱۰ روزه میان بانکها برقرار است و بیانگر قیمت تمامشده تأمین پول برای بانکهاست.
