فیلم «بمیر عشق من» بار دیگر بحث قدیمی تفاوت سلیقه منتقدان و مخاطبان عام سینما را زنده کرده است. این اثر که توسط پلتفرم هنری MUBI با مبلغ قابل توجه ۲۴ میلیون دلار در جشنواره کن ۲۰۲۵ خریداری شد، بازخوردهای کاملاً متضادی دریافت کرده است. در وبسایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)، منتقدان با ثبت امتیاز ۷۳٪ (بر اساس ۲۳۶ نقد)، فیلم را تحسین کرده و آن را «تصویری دیوانهوار از تجربهای رایج اما نادیده گرفته شده» توصیف کردهاند. اجماع منتقدان بر این است که اگرچه سبک بصری فیلم ممکن است ارتباط برقرار کردن با آن را دشوار کند، اما جنیفر لارنس یکی از «زندهترین و قویترین نقشآفرینیهای» دوران کاری خود را ارائه داده است.
در نقطه مقابل، تماشاگران استقبال سردی از این درام روانشناختی داشتهاند. امتیاز مردمی فیلم در بخش «پاپکورنمتر» راتن تومیتوز به عدد ناامیدکننده ۴۶٪ (بر اساس بیش از ۵۰۰ رأی تأیید شده) سقوط کرده است. بسیاری از مخاطبان، فیلم را اثری «هنری» (Art-house) توصیف کردهاند که زیر بار «ریتم کند» و «هجوم احساسات منفی» خرد شده است. خلاصه نظرات کاربران نشان میدهد که با وجود ستایش بازی خام و بیپروای لارنس در نقش مادری که با جنون دست و پنجه نرم میکند، فضای تاریک و پایانبندی ویرانگر داستان برای بسیاری از بینندگان غیرقابل تحمل بوده است.
این شکاف در بازخوردها نشان میدهد که «بمیر عشق من» فیلمی برای همه نیست. لین رمزی که به خاطر سبک کارگردانی امپرسیونیستی و تمرکز بر روانزخمها (Trauma) شناخته میشود، این بار نیز به جای روایت خطی و سرگرمکننده، به کالبدشکافی ذهنی شخصیت اصلی پرداخته است. برای مخاطبانی که انتظار دیدن شیمی رمانتیک بین لارنس و پتینسون را داشتند، دیدن رابطهای سرد و پر از تنش، شوکهکننده بوده است. با این حال، منتقدان معتقدند که جسارت لارنس در پذیرش چنین نقش دشواری و عبور از پرسونای ستارهمحور هالیوودیاش، شایسته تقدیر است و احتمالاً در فصل جوایز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
Forbes
