جنگ استریم در هند؛ «کانتارا» و «ماهارانی» رقبای نتفلیکس را در صدر نگه داشتند

تیم پلازا - انتشار: 22 آبان 1404 21:48
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

در حالی که نتفلیکس با آثاری چون «بارامولا» در سطح جهانی می‌درخشد، رقابت واقعی برای جذب مخاطب در داخل هند در پلتفرم‌های رقیب در جریان است. گزارش‌های جدید «اورمکس مدیا» (Ormax Media) نشان می‌دهد که «کانتارا: بخش ۱» در پرایم ویدئو و «لوکاه: بخش ۱» در جیو-هات‌استار، پربیننده‌ترین فیلم‌های هفته در این کشور بوده‌اند و سریال «ماهارانی» از سونی لیو نیز برترین سریال هفته بوده است.

بر اساس آمار هفته‌ی منتهی به ۱۹ آبان ۱۴۰۴ (۹ نوامبر ۲۰۲۵)، فیلم «کانتارا: بخش ۱» (Kantara Chapter 1) با ثبت ۴.۱ میلیون بازدید تنها در هند، در صدر جدول تماشای فیلم در تمام پلتفرم‌ها قرار گرفت. این فیلم که پیش‌درآمدی بر پدیده‌ی غافلگیرکننده‌ی سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) است، به موفقیت تجاری عظیمی نیز دست یافت و با فروش جهانی بیش از ۹۵ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ هند لقب گرفت. این فیلم هم‌اکنون در آمازون پرایم ویدئو (Amazon Prime Video) در دسترس است.

در رتبه‌ی دوم، شگفتی سینمای مالایالام، «لوکاه: بخش ۱» (Lokah Chapter 1 Chandra) قرار دارد. این فیلم ابرقهرمانی زن‌محور که در ۳۱ اکتبر در جیو-هات‌استار (JioHotstar) منتشر شد، هفته‌ی گذشته صدرنشین بود و این هفته نیز عملکردی قوی داشت. «لوکاه» با فروش ۳۴ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای مالایالام در سال ۲۰۲۵ است. در همین حال، فیلم «ایدلی کادای» دانوش با ۲.۴ میلیون بازدید در رتبه‌ی چهارم این لیست داخلی قرار گرفت.

در بخش سریال‌ها، فصل چهارم درام سیاسی محبوب «ماهارانی» (Maharani 4) که در ۷ نوامبر از سونی لیو (Sony LIV) پخش شد، با بیش از ۲ میلیون بازدید، رتبه‌ی دوم پربیننده‌ترین سریال‌های اورجینال هفته را کسب کرد. هما قریشی بار دیگر برای ایفای نقش ملکه‌ی سیاسی ایالت بیهار بازگشته است. این آمارها نشان می‌دهد که اگرچه نتفلیکس بازاری جهانی دارد، اما پلتفرم‌های رقیب با تمرکز بر محتوای قدرتمند منطقه‌ای و محلی، توانسته‌اند نبض مخاطب داخلی هند را در دست بگیرند.

رسانه فوربز

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست