اعلام ساخت فیلم «لابوبو» توسط سونی، بلافاصله بحثهای داغی را در میان طرفداران سینما و تلویزیون به راه انداخت. بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی، این خبر را مصداق بارز هجویهای میدانند که برایان کرانستون در سریال اخیرش، «استودیو» (The Studio)، علیه وسواس هالیوود برای تبدیل هر کالایی به فیلم به نمایش گذاشته بود.
در سریال کمدی «استودیو» که از اپل تیوی پلاس پخش میشود، برایان کرانستون نقش «گریفین میل»، مدیرعامل سودجوی یک استودیوی هالیوودی را بازی میکند که سینما را نه به عنوان هنر، بلکه صرفاً به عنوان ابزاری برای فروش کالا و درآمدزایی میبیند. در یکی از خطوط داستانی سریال، او دیوانهوار به دنبال ساختن بلاکباستری دربارهی نوشیدنی «کول-اید» (Kool-Aid) است. اکنون، تصمیم سونی برای ساخت فیلمی دربارهی یک عروسک پولیشی که تنها به خاطر ترندهای تیکتاکی و کلکسیونی بودن معروف شده، دقیقاً یادآور همان رویکردی است که کرانستون آن را به باد انتقاد گرفته بود.
رندال پارک، بازیگر و کارگردان، اخیراً در مصاحبهای با رولینگ استون گفته بود که هالیوود پیام غلطی از موفقیت فیلم «باربی» گرفته است: «باربی یک بلاکباستر عظیم است و ایده [استودیوها] این شد: بیایید فیلمهای بیشتری دربارهی اسباببازیها بسازیم! نه. باید فیلمهای بیشتری توسط و دربارهی زنان بسازید.»
با این حال، به نظر میرسد ماشین تجاری هالیوود همچنان بر مسیر «محتوا به جای هنر» اصرار دارد و «لابوبو» جدیدترین قربانی یا شاید قهرمان این استراتژی است.
به نقل از فندوموایر
