برای کسانی که امیدوار بودند استودیوی لاریان (Larian Studios) پس از موفقیتهای عظیمش، سبک مبارزات خود را تغییر دهد و وارد دنیای اکشنهای بیدرنگ (Real-time) شود، خبرهای ناامیدکنندهای در راه است. سون وینکه (Swen Vincke)، مدیرعامل لاریان، در مصاحبهای با بلومبرگ پس از مراسم «گیم اواردز»، رسماً تأیید کرد که نسخه جدید و مورد انتظار سری Divinity، کاملاً وفادار به ریشههای استودیو باقی مانده و سیستم مبارزات «نوبتی» (Turn-Based) خود را حفظ خواهد کرد.
این تأییدیه پس از آن صورت گرفت که معرفی بازی با نام ساده Divinity (بدون پسوند Original Sin یا شماره)، باعث ایجاد گمانهزنیهایی در میان طرفداران شده بود. برخی تصور میکردند که این تغییر نام، سیگنالی برای یک "ریبوت" کامل و شاید تغییر سبک گیمپلی به سمت اکشنهای مرسومتر باشد. اما وینکه با قاطعیت این شایعات را رد کرد و گفت: «این یک نقشآفرینی نوبتی است که شامل تمام چیزهایی میشود که در گذشته از ما دیدهاید، اما به سطحی بالاتر ارتقا یافته است.»
وینکه در توصیف این پروژه از عبارت «لاریانِ رها شده» (Larian Unleashed) استفاده کرد که نشاندهنده جاهطلبی بالای آنها پس از موفقیت تاریخی Baldur's Gate 3 است. اگرچه سبک نوبتی ممکن است برای بخشی از گیمرها که به سرعتِ بازیهای اکشن عادت دارند، مانعی برای تجربه بازی باشد، اما برای طرفداران قدیمی لاریان و عاشقان ژانر CRPG، این بهترین خبر ممکن است. لاریان نشان داده است که تخصصش در طراحی سناریوهای پیچیده تاکتیکی است و Baldur's Gate 3 ثابت کرد که این سبک میتواند در بازار مدرن نیز رکوردهای فروش را جابجا کند. وینکه همچنین ابراز امیدواری کرد که پروسه ساخت این بازی کوتاهتر از چرخه ششساله Baldur's Gate 3 باشد، هرچند هنوز برای صحبت درباره تاریخ انتشار بسیار زود است.
Game Rant / Bloomberg
