بازگشت لاریان به دیوینیتی رهایی از قوانین D&D
پس از موفقیت جهانی «دروازه بالدور ۳»، تحلیلگران معتقدند که بازگشت استودیو لاریان به مجموعه «دیوینیتی»، به این استودیو اجازه میدهد تا از محدودیتهای قوانین «دانجنز اند درگونز» رها شده و خلاقیت کامل خود را به نمایش بگذارد.
استودیو لاریان (Larian Studios) که با ساخت بازی تحسینشده «دروازه بالدور ۳» (Baldur's Gate 3) جوایز بهترین بازی سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد، اکنون در مسیر بازگشت به ریشههای خود قرار دارد. با توجه به اینکه این استودیو رسماً اعلام کرده است که «دروازه بالدور ۴» را نخواهد ساخت، تمام نگاهها به بازگشت احتمالی آنها به مجموعه محبوب «دیوینیتی» (Divinity) دوخته شده است.
تحلیلگران معتقدند این بازگشت یک فرصت بزرگ برای لاریان خواهد بود، زیرا آنها را از محدودیتهای خلاقانه قوانین بازی رومیزی «دانجنز اند درگونز» (Dungeons & Dragons) رها میکند. با وجود موفقیت «دروازه بالدور ۳»، سیستم کلاسها و مبارزات آن به قوانین از پیش تعیینشده این مجموعه وابسته بود.
در مقابل، بازی قبلی این استودیو، «دیوینیتی: گناه اصلی ۲» (Divinity: Original Sin 2)، به خاطر آزادی عمل بینظیر در ساخت شخصیتها و استفاده خلاقانه از عناصر محیطی در مبارزات شهرت داشت. بازگشت به «دیوینیتی» به لاریان این امکان را میدهد که عمق روایی و کیفیت سینمایی «دروازه بالدور ۳» را با آزادی مکانیکی و «آشوب سیستماتیک» دنیای خود ترکیب کرده و یک نقشآفرینی بیرقیب خلق کند.
منبع: GameRant