استراتژی جدید نتفلیکس در بازار انیمیشن بزرگسالان؛ تحلیل همکاری غول‌های تلویزیون در پروژه «گریم»

تیم پلازا - انتشار: 29 آبان 1404 13:37
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

در حالی که رقابت پلتفرم‌های استریم برای تسلط بر بازار انیمیشن‌های بزرگسالان (Adult Animation) شدت گرفته است، نتفلیکس با معرفی پروژه جدید «گریم» (Grim)، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین تیم‌های تولیدی سال‌های اخیر را گرد هم آورده است. خبر اقتباس از کمیک تحسین‌شده‌ی بوم! استودیوز توسط ال گاف و مایلز میلر در تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۴ (۲۰ نوامبر ۲۰۲۵)، نشان‌دهنده تمرکز نتفلیکس بر استفاده از "استعدادهای امتحان‌پس‌داده" برای توسعه‌ی فرنچایزهای جدید است.

ال گاف و مایلز میلر، که با احیای خانواده آدامز در سریال «ونزدی» (Wednesday) رکوردهای بازدید جهانی را جابه‌جا کردند، این بار به سراغ ژانری رفته‌اند که ترکیبی از فانتزی تاریک و درام وجودی است. کمیک «گریم» با روایت داستان جسیکا هارو، دروگر مرگی که هویت خود را فراموش کرده، بستری غنی برای داستان‌گویی بصری فراهم می‌کند. انتخاب جنیفر یو نلسون برای کارگردانی این اثر، یک حرکت استراتژیک هوشمندانه است. نلسون که با «پاندای کونگ‌فوکار» (Kung Fu Panda) توانایی خود در خلق صحنه‌های اکشن و احساسی را ثابت کرده، در پروژه «عشق، مرگ و ربات‌ها» نشان داد که در فضای انیمیشن بزرگسالانه و خشن نیز تبحر دارد. حضور او تضمین‌کننده کیفیت بصری اثر خواهد بود.

از منظر صنعتی، این پروژه ادامه‌ی روند رو به رشد اقتباس‌های کمیک‌بوکی مستقل (Indie Comics) است. پس از موفقیت آثاری چون «پسران» (The Boys) و «شکست‌ناپذیر» (Invincible) در پلتفرم آمازون، نتفلیکس نیز به دنبال گسترش کتابخانه‌ی محتوایی خود فراتر از دی‌سی و مارول است. بوم! استودیوز به عنوان صاحب امتیاز «گریم»، با داشتن عناوینی که پتانسیل سینمایی بالایی دارند (مانند BRZRKR کیانو ریوز)، شریک تجاری جذابی برای هالیوود محسوب می‌شود. پایان انتشار ۲۵ شماره‌ای کمیک «گریم» در ماه جاری، زمان‌بندی مناسبی را برای معرفی نسخه تلویزیونی فراهم کرده است، چرا که داستان کامل اکنون در دسترس اقتباس‌گران قرار دارد.

grim

گاف و میلر سابقه‌ی طولانی در ترکیب درام‌های نوجوانانه با عناصر ماوراءالطبیعی دارند؛ از سریال جریان‌ساز «اسمال‌ویل» (Smallville) گرفته تا «سرگذشت شانارا» (The Shannara Chronicles). با این حال، ورود آن‌ها به دنیای انیمیشن بزرگسال، چالشی تازه است. موفقیت عظیم «ونزدی» به آن‌ها آزادی عمل داده تا پروژه‌های ریسک‌پذیرتری را انتخاب کنند. این انیمیشن فرصتی است تا آن‌ها بدون محدودیت‌های بودجه‌ای لایو-اکشن، جهان پیچیده و سوررئالِ پس از مرگِ ترسیم شده توسط فلاویانو (طراح کمیک) را بازسازی کنند.

جمع‌بندی پروژه «گریم» تلاقی سه ضلع قدرتمند است: یک کمیک بوک موفق با داستانی منحصر‌به‌فرد، نویسندگانی که نبض مخاطب عام را در دست دارند، و کارگردانی که مرزهای انیمیشن را می‌شناسد. اگر نتفلیکس بتواند لحن خاص کمیک را حفظ کند، این اثر پتانسیل تبدیل شدن به «آرکِین» (Arcane) بعدی را دارد.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست