آینده پیکسار در دوراهی داستانهای جدید یا دنبالههای تضمینشده
تأیید ساخت «داستان اسباببازی ۵» و بازگشت شخصیتهای محبوب، نمادی از یک بحران هویتی در استودیو پیکسار است: آیا این استودیو خلاق، تحت فشار دیزنی، در حال قربانی کردن داستانهای اورجینال به نفع دنبالههای سودآور است؟
خبر بازگشت فورکی (Forky) در «داستان اسباببازی ۵» (Toy Story 5) اگرچه برای طرفداران خوشایند است، اما در مقیاسی بزرگتر، نشاندهنده یک نگرانی عمیق درباره مسیر آینده استودیو پیکسار (Pixar) است. این استودیو که زمانی به خاطر داستانهای اورجینال و خلاقانهاش شهرت داشت، اکنون به نظر میرسد در حال حرکت به سمت ساخت دنبالههای تضمینشده و کمریسک است.
یک تصمیم خلاقانه یا تجاری؟
بسیاری معتقدند که داستان مجموعه «داستان اسباببازی» با قسمت سوم به یک پایان بینقص رسیده بود. اگرچه قسمت چهارم توانست با دادن یک پایان رضایتبخش به شخصیت وودی، وجود خود را توجیه کند، اما ساخت قسمت پنجم بیشتر شبیه به یک «تصمیم شرکتی» از سوی دیزنی (Disney) است تا یک نیاز خلاقانه. این تصمیم، به ویژه پس از شکست تجاری انیمیشن اورجینال «الیو» (Elio)، این فرضیه را تقویت میکند که دیزنی در حال فشار آوردن به پیکسار برای تمرکز بر روی آیپیهای از پیش موجود است.
آینده داستانهای اورجینال
با توجه به اینکه دنبالههایی برای «کوکو» و «شگفتانگیزان» نیز در دست ساخت هستند، سرنوشت پروژههای اورجینال آینده مانند «هاپرز» (Hoppers) در هالهای از ابهام قرار دارد. اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است در آینده شاهد این باشیم که پیکسار، از یک موتور خلاقیت و نوآوری، به یک کارخانه ساخت دنباله برای دیزنی تبدیل شود.
FandomWire