تردید سازندگان جنگ اولیه ۲ بر سر تعیین بودجه
لوک اسپارک، کارگردان «جنگ اولیه»، تأیید کرد که ساخت دنباله به موفقیت فیلم در پلتفرمهای دیجیتال بستگی دارد. او و تیمش در حال بحث بر سر افزایش بودجه یا ادامه کار با همان سطح هزینه هستند.
پس از عرضه فیلم علمی-تخیلی «جنگ اولیه» (Primitive War) بر روی پلتفرمهای دیجیتال در تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۴ (October 3, 2025)، اکنون تمام توجهات به آینده این فرنچایز و تولید قسمت دوم آن معطوف شده است. لوک اسپارک (Luke Sparke)، کارگردان، فاش کرده است که وی در حال حاضر مشغول مذاکره با تیم و تهیهکنندگان خود در مورد چگونگی ساخت «جنگ اولیه ۲» (Primitive War 2) است.
این کارگردان با تأکید بر اینکه تصمیمگیری نهایی برای تولید دنباله کاملاً به عملکرد تجاری فیلم در فروش دیجیتال گره خورده است، جزئیات بحثهای پشت پرده را فاش کرد. محور اصلی این گفتگوها، مسئله بودجه است.
دو سناریو برای دنباله
اسپارک تصریح کرد که دو سناریوی اصلی روی میز مذاکره قرار دارد: سناریوی اول، بازگشت به مراحل تولید با حفظ دقیق همان بودجهای که فیلم اول با آن ساخته شد، و سناریوی دوم، تلاش برای افزایش بودجه به منظور ارتقاء مقیاس فیلمبرداری و اکشن. او در مورد افزایش بودجه ابراز نگرانی کرد و گفت که ممکن است این افزایش هزینه، خطری برای بازگشت سرمایه محسوب شود، اما در عین حال اضافه کرد که «به عنوان یک کارگردان، نمیخواهم صرفاً به عقب برگردم و کار مشابهی انجام دهم.»
جزئیات فنی و مواد اولیه
«جنگ اولیه» که بر اساس کتابی از ایتن پیتوس (Ethan Pettus) ساخته شده، به دلیل تولید با بودجه نسبتاً پایین، نیازی به کسب درآمدی در حد یک بلاکباستر عظیم ندارد تا موفقیت آن تأیید شود. این امر شانس تولید دنباله را افزایش میدهد. همچنین، پیتوس چندین جلد دیگر از مجموعه کتابهای «جنگ اولیه» را به نگارش درآورده است که منبع داستانی غنی و فراوانی را برای ساخت دنبالهها فراهم میکند.
فیلم اصلی که رایان کوانتن (Ryan Kwanten)، تریشیا هلفر (Tricia Helfer) و نیک وکسلر (Nick Wechsler) در آن به ایفای نقش پرداختهاند، با امتیاز ۵۳ درصد در راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) و مدت زمان ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه، توانسته است نظر بسیاری از تماشاگران را به خود جلب کند. اسپارک امیدوار است که این استقبال منجر به تصمیمگیری مثبت و انتخاب سناریوی بودجه بزرگتر برای قسمت دوم شود.